כיצד להגדיר את מסעות הפרסום שלך בפייסבוק

15.10.21 | נכתב ע”י לירון לבו6 דקות קריאה

בחלק השני של קורס הפרסום בפייסבוק שלנו ניגש יש לעניינים ונלמד איך להקים את הקמפיין הראשון שלכם.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מנהל המודעות בפייסבוק הוא המקום דרכו תיצרו ותנהלו את מסעות הפרסום שלכם.

 

איזה דברים אפשר לעשות דרך מנהל המודעות

  • ליצור קמפיינים בפייסבוק.
  • ליצור מודעות חדשות.
  • לנהל את הקהלים אליהם יוצגו הקמפיינים השונים.
  • לבצע אופטימיזציה למסעות הפרסום שלכם.
  • לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלכם.

 

הבנה של השימוש בחלקים השונים של מנהל המודעות תהיה המפתח מבחינתכם להפיק את המירב מהפרסום בפייסבוק.

2. אופן השימוש והניווט במנהל המודעות

נתחיל בכניסה למנהל המודעות. כדי להגיע לשם, אתם יכולים  ללחוץ על הקישור הזה.

מנהל המודעות נראה ככה : 

  1. תפריט ניווט ראשי: לחיצה על הנקודות תוביל לקיצור דרך לכלים נוספים (כמו יצירת קהלים, מנהל האירועים וכו’).
  2. לחצן יצירת קמפיינים חדשים: לחיצה על הכפתור הירוק תוביל ליצירת קמפיין חדש.
  3. כרטיסיית קמפיינים: לחיצה באיזור זה תציג את כל הקמפיינים שיצרתם (הפעילים והלא פעילים).
  4. כרטיסיית ערכת מודעות – אדסט (Ad Sets): לחיצה באיזור זה תציג מידע על כל אחד מהאדסטים השונים שיצרתם
  5. כרטיסיית מודעות: לחיצה באיזור זה תציג מידע על המודעות שאתם מציגים.
  6. לחצן עמודות Columns:  לחיצה על כפתור זה תפתח סרגל להצגת מדדים שונים על כל הקמפיינים, האדסטים והמודעות שלכם.
  7. לחצן Breakdown: מציג פירוט תוצאות לפי חתכים שונים – זמן, פעולה, איזור, מכשיר וכו’.
  8. שדה הנתונים: כאשר תתחילו ליצור קמפיינים, זהו האזור בו כל הנתונים שלכם יוצגו.

3. יצירת הקמפיין ובחירת מטרת הפרסום

ליצירת קמפיין, לחצו על הלחצן הירוק  בכרטיסיית הקמפיינים.

בחלון שיפתח, תוכלו לבחור מתוך מספר יעדי קמפיין התואמים את יעדי הפרסום שלכם. לדוגמא, אם תרצו להשיג כמה שיותר לידים, בחרו בסוג “קמפיין לידים” (Lead generations). אם אתם מעוניינים למכור מוצרים, כדאי לבחור בקמפיין המרות (Conversions).

בחירת המטרה הנכונה היא ההחלטה החשובה הראשונה שלכם בעת יצירת מסע הפרסום שלכם. הנה פירוט של סוגי הקמפיינים השונים:

  • Brand awareness (מודעות למותג): תציג את המודעות בפני אנשים עם הסבירות הגבוהה ביותר לשים לב למותג שלכם.
  • Reach (חשיפה): תציג את המודעה בפני אנשים רבים ככל הניתן.
  • Traffic (תנועה): המודעות יוצגו בפני אנשים עם פוטנציאל גבוה לבקר באתר שלכם.
  • Engagement (מעורבות): המודעות יוצגו בפני אנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להגיב, לעשות לייק או לשתף את המודעה.
  • App installs (התקנות אפליקציות): המודעות יוצגו בפני אנשים בעלי סבירות גבוהה להורדת האפליקציה שלכם.
  • Video views (צפיות בסרטונים): המודעות יוצגו בפני אנשים עם הסיכויים הטובים ביותר לצפות בתוכן שלכם.
  • Lead generation (יצירת לידים): קמפיין זה יוביל ליצירת מודעות בהם ניתן להשאיר פרטים ליצירת קשר. המודעות יוצגו בפני אנשים עם סבירות גבוהה להשארת פרטים.
  • Messages (הודעות): קמפיין זה יוביל ליצירת מודעות בהם ניתן ליצור קשר מיידי ב- Messenger, WhatsApp או Instagram Direct. המודעות יוצגו בפני אנשים עם סבירות גבוהה ליצור קשר ע”י אחת מדרכים אלו.
  • Conversions (המרות): המודעות יוצגו בפני אנשים עם הסבירות הגבוהה ביותר לבצע רכישה. 
  • Catalog sales (מכירה מקטלוג): המודעות מקמפיין הזה מחוברות לקטלוג המוצרים בחנות המקוונת שלכם. המוצרים השונים יוצגו בפני אנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לבצע רכישה שלהם.
  • Store traffic (תנועת חנויות): הקמפיין מיועד להצגת המודעות במיקום גיאוגרפי ספציפי  בפני אנשים שנמצאים בסבירות גבוהה לבקר בחנות הפיזית שלכם.
 

4. בחירת שם לקמפיין

השם שתיתנו לקמפיין שלכם יעזור לכם בהמשך ליצור סדר וארגון בתוך כל הקמפיינים שלכם. בנוסף, שם רלוונטי גם יעזור לכם כשתרצו למדוד ולנתח את תוצאות הקמפיין. 

הנה כמה דוגמאות לשמות שתוכלו לתת לקמפיין שלכם: 

  • שם לקוח/אתר
  • קהל יעד/מיקום
  • מוצר 
  • סוג קריאייטיב
 

5. בחירת קטגוריות מודעות מיוחדות, מבחן A/B, וייעול תקציב הקמפיין (CBO)

לאחר שנתתם שם לקמפיין, תצטרכו להחליט לגבי מספר פרטים נוספים :

  • קטגוריות מודעה מיוחדות – בשלב זה עליכם להצהיר אם המודעה שלכם נמצאת בקטגוריה של אחת מהמודעות הנחשבות מיוחדות  – מודעות העוסקות בדיור, העסקה ואשראי. פייסבוק שואלים את זה כחלק מהמדיניות שלהם למניעת אפליה.
  • מבחן A/B – מבחן A/B עוזר לייעל את מסעות הפרסום שלכם ע”י יצירת יצירת קמפיינים מקבילים עם שינויים ספציפיים (למשל מיקום/קהל/מטרת קמפיין וכו’). לאחר מכן תוכלו להשוות ולראות מה היה האפקט של אותו שינוי. 
  • אופטימיזציה של תקציב קמפיין (CBO) –  כאשר תכונה זו מופעלת, פייסבוק תקבע כיצד להקצות את תקציב הקמפיין שלכם בין האדסטים (סדרות המודעות) השונים בצורה היעילה ביותר האפשרית. במידה ולא תבחרו באפשרות הזאת, התקציב ימוקם ברמת האדסט.
 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

5. שאלות נפוצות ​

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >