תקציבי מודעות פייסבוק, הצעות מחיר ועלויות

15.10.21 | נכתב ע”י לירון לבו5 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס
הנושאים בהם עוסק חלק זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

אנשים רבים אינם מבינים זאת, אך עלויות פייסבוק יכולות להשתנות באופן עצום בהתבסס על המון גורמים: כל דבר, החל מאנשים שאליהם אתה ממקד ועד לפרסום המודעה שלך. למעשה, בשנת 2020 העלות הממוצעת לקליק עמדה על 0.39 $ בפייסבוק בלבד, אך אם תרצה למקד הופעות, המחיר לקליק יהיה 2.01 $ עצום.

כל זה אומר שאומדן העלות של מודעות פייסבוק לא תמיד קל או פשוט.

עם הבנה טובה יותר של התקצוב והעלויות בפייסבוק, תוכל להתחיל לתכנן היכן לשים את דמי המודעה שלך כדי להפוך את משתמשי פייסבוק לייעודיים לקוחות.

1. הגדרת התקציב שלך בפייסבוק

קביעת סוג התקציב שלך תלויה בתשובתך לשתי שאלות:

  • האם ברצונך לתקצב ברמת מסע הפרסום או המודעה?
  • האם אתה רוצה שהתקציב שלך ינוצל לאורך חיי מסע הפרסום או על בסיס ממוצע יומי?

הבחירות הטובות ביותר עבורך יסתכמו ביעדים שלך, במומחיות שלך ובכמה נוח לך לוותר על השליטה בתקצוב לפייסבוק עצמה.

אופטימיזציה של תקציב מסע פרסום לעומת תקציב של מודעות

קמפיינים אופטימיזציה של תקציב מסע פרסום (CBO) מאפשרת לפייסבוק להפיץ אוטומטית את הוצאות המודעות על פני כל מסע הפרסום שלך, בעוד שתקציב של קבוצת מודעות מאפשר לך להחליט כמה כסף כל קבוצת מודעות צריכה לקבל.

זכור שלקמפיינים בפייסבוק יש יעד פרסום יחיד, כמו המרות או מודעות, ולכל קמפיין יש מספר ערכות מודעות שעובדות למטרה זו. כשאתה בוחר תקציבי CBO או מודעות, אתה בוחר לתקצב פעם אחת לכל הקמפיין או פעמים רבות עבור כל קבוצת מודעות שמרכיבה את הקמפיין.

בכל הנוגע לבחירת תקציבים, הבחירה הראשונה שלך היא CBO, המוגדר ברמת הקמפיין. CBO לוקחת את תקציב הקמפיין שלך ומפיצה אותו באופן אוטומטי על פני מערכות המודעות שלך על סמך כמה תמורת הכסף שלך בפייסבוק מאמינה שתקבל.

מכיוון שפייסבוק מייעלת את התוצאות הטובות ביותר במחיר הנמוך ביותר, לא כל מערכי המודעות בקמפיין שלך יראו מימון שווה.

CBO מושלם לאנשים אשר:

  • מכוונים לשווקים דומים עם כל קבוצת מודעות, כך שלא יהיה אכפת להם מי יקבל מימון
  • העדיף הגדרות תקצוב פשוטות ושמחות לתת לפייסבוק להתמודד עם הפרטים

 

אם ברצונך להשתמש ב- CBO לתקציב שלך, תוכל להחליף את מצב אופטימיזציית תקציב הקמפיין למצב מופעל במהלך תהליך יצירת הקמפיין ולאחר מכן להגדיר את התקציב שלך (עוד על כך בסעיף הבא בנושא תקציבים יומיים לעומת תקציבים לכל החיים).

אפשרות התקציב הנוספת שלך היא תקציב להגדיר מודעות. עם תקציבי ערכת מודעות, אתה רשאי להגדיר באופן ידני את התקציבים עבור כל קבוצת מודעות, ומאפשר לך שליטה מלאה על ההוצאה והיכן.

תקציבי ערכות המודעות מושלמים לאנשים ש:

  • רוצים שליטה רבה יותר בתקציבים שלהם
  • תעדוף תקציבים על סמך מדדים שהאלגוריתמים של פייסבוק לא יבינו

לדוגמה, אם אתה מקווה לפרוץ לשוק חדש עם המוצר שלך, ייתכן שלא תראה כמות גבוהה לחזור כמו בשווקים מבוססים יותר. עם CBO, פייסבוק לא תוציא כסף על השווקים החדשים האלה, מתוך רצון למקסם את ההחזר על ההשקעה שלך. עם תקציבי הגדרת מודעות, תוכל להשקיע את הכסף כעת בידיעה שבעתיד ההשקעה עשויה להשתלם.

תוכל להגדיר תקציבי הגדרת מודעות על ידי כיבוי כפתור CBO בעת יצירת מסע הפרסום שלך. כשתגיע לאפשרויות קבוצת המודעות, תוכל להגדיר כל תקציב באופן ידני עבור כל קבוצת מודעות שתבצע.

תקציב יומי נגד תקציב לכל החיים

תקציבים יומיים ותקציבים לכל החיים מתייחסים לאופן שבו פייסבוק מחליטה להוציא את כספך על בסיס יומיומי במהלך מסע פרסום.

עם תקציב יומי, תקבע סכום ממוצע שתרצה שפייסבוק תוציא בכל יום. פייסבוק תעשה כמיטב יכולתה להוציא סכום זה עם שגיאה של 25% משני הצדדים.

תקציב יומי הוא הטוב ביותר לאנשים שרוצים להקים קמפיינים עקביים ומתמשכים. זה יכול לכלול קמפיין מודעות או מיקוד מחדש שתמיד פועל באופן פסיבי ברקע המאמצים שלך בפייסבוק.

האפשרות הנוספת שלך היא תקציב לכל החיים, שמטרתו להוציא את כספיו ביעילות רבה ככל האפשר לאורך פרק זמן מוגדר. בתקציבים אלה, תיתן לפייסבוק תאריך התחלה, תאריך סיום וסכום הכסף שאתה מוכן להוציא. לאחר מכן פייסבוק תוציא את הכסף הזה בכל פעם שהיא מרגישה שזה ישיג לך את התוצאות הטובות ביותר.

תקציבי חיים נהדרים לאנשים שהגדירו תקציבים או שמנהלים קמפיינים עונתיים או קידום מכירות לטווח קצר.

לדוגמה, אם ברצונך להגדיל את המכירות לקראת חג המולד, תקציב לכל החיים יכול לעזור לך להפיק את המרב מדמי המודעות שלך על ידי כך שפייסבוק תוציא אותן בכל פעם שהיא חושבת שהיא תקבל את ההחזר הגבוה ביותר לאורך כל תקופת החגים, ללא קשר לכמה היא עולה בילה כל יום. בתרחיש זה, התוצאות חשובות יותר מסכום הוצאה עקבי של מודעות ביום.

2. אסטרטגיית הצעת מחיר לקמפיין

עם החלטת סוגי התקציב שלך, כעת עליך להחליט על אסטרטגיית הצעת המחיר שלך: כיצד ברצונך שהאלגוריתמים של פייסבוק יפעלו בעת הצעת מחיר על משבצות מודעות זמינות בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק עובד על מערכת מכירות פומביות. בכל פעם שיש סיכוי להציג למשתמש מודעה בפייסבוק, מתקיימת מכירה פומבית אוטומטית כאשר המודעה שלו מוצגת אצל הזוכה.

מכיוון שתהליך זה מתרחש כהרף עין, לא ניתן לבצע את ההצעות על ידי בני אדם. במקום זאת, תוכל להגדיר אסטרטגיית הצעות מחיר שתסייע לפייסבוק להבין כיצד אתה רוצה שהכסף שלך יוציא.

ישנם חמישה סוגים של אסטרטגיות של הצעות מחיר בפייסבוק:

  • המחיר הנמוך ביותר: פייסבוק תשאף להביא לך את מספר המודעות הגבוה ביותר במחיר הנמוך ביותר האפשרי. זוהי הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים שמטרות הקמפיין שלהם מיושרות יותר עם כמות על פני איכות (למשל, להופעות או לייקים).
  • הערך הגבוה ביותר: פייסבוק תשתמש בתקציב שלך כדי להשיג המרות בעלות ערך גבוה. סוג תקציב זה פתוח רק לאנשים שהגדירו אופטימיזציה לערכים במערך מודעות זה.
  • תקרת עלות: לפייסבוק תהיה תקרה של כמה אתה רוצה שהיא תוציא ביום. לאחר מכן הוא יכול לבחור כיצד להציע הצעות לאורך כל היום על סמך תקרת העלות המקסימלית. אסטרטגיה זו מושלמת לאנשים שרוצים לוודא שהם לא מוציאים את תקציב המודעות מהר מדי.
  • מינימום החזר על הוצאות פרסום: פייסבוק תפעל למימוש החזר ROAS מינימלי (החזר על הוצאה על מודעות) שתוכל להגדיר ידנית. אסטרטגיית ה- ROAS המינימלית פתוחה רק לקבוצות מודעות עם אופטימיזציה לערכים.
  • מכסת הצעות מחיר: פייסבוק תהיה מוגבלת בהצעות מחיר יותר מכל מה שהגדרת את מכסת ההצעה שלך. אפשרות זו היא הטובה ביותר עבור אנשים שיודעים כמה הם יכולים להוציא על פרסום ועדיין הופכים את ההמרות לשוות להם.

תתבקש לבחור אסטרטגיית מתן הצעות מחיר בקמפיין או בתהליך יצירת מערך המודעות (תלוי אם אתה משתמש בתקציבי CBO או תקציבי מודעות).

פייסבוק תגדיר באופן אוטומטי את אסטרטגיית ההצעות הטובה ביותר עבורך. כדי לבצע שינויים, הוסף סכום בקרת עלויות, לחץ על כפתור העריכה הכחול ולאחר מכן בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שאתה מעדיף. בהתאם למצבך, לא כל האפשרויות יהיו זמינות עבורך.

3. עלויות מודעת פייסבוקעלויות מודעות

ממוצעותפייסבוק עשויות להשתנות במידה רבה על סמך הזמן, המיקום, סוג הקמפיין והקהל שאליו אתם מכוונים. למרות שזה יהיה נחמד להיות מסוגל להגיד לך שצריך סכום x כדי לראות תשואות על פרסום בפייסבוק, המציאות היא שעלויות מודעות פייסבוק יכולות להיות שונות להפליא בהתאם למצבך.

למשל, בשנת 2018 העלות הממוצעת לקליק בפייסבוק הייתה סביב 0.30 דולר, אך בספטמבר 2020 היא עמדה על 0.39 דולר.

אנו רואים גם וריאציות גדולות לאורך שעות היום ויום בשבוע.

מדד חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מטרת הקמפיין. בהתאם ליעד של מסע הפרסום שלך, העלות לקליק יכולה להשתנות מאוד.

אין זה אומר שעליך לקבוע את יעדי מסע הפרסום שלך על סמך עלות לקליק, אך זה צריך להיות משהו שאתה מודע אליו כאשר מחליטים על תקציב עבור מסע פרסום זה. אם אתה רוצה לרענן את יעדי הקמפיין, תוכל לראות את ההתפלגות שלנו בפרק 2 במדריך זה.

עם כל כך הרבה שונות, זה יכול להיות קשה לומר כמה יעלו מודעות הפייסבוק שלך. הדרך הטובה ביותר לברר זאת היא להתחיל לפרסם וללמוד תוך כדי. ככל שתפרסם יותר בפייסבוק כך תקבל תחושה או מה המחיר לקליק טוב או רע לקמפיינים שלך.

כדי לקבל הערכה מפורטת יותר כיצד אמור להיראות התקציב שלך, תוכל להציץשלנו במחשבון התקציב.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

4. שאלות נפוצות ​

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >