כל מה שאתה צריך לדעת על שיווק במסחר אלקטרוני

18.10.21 | נכתב ע”י דנה כהן |  6 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

כמעט בכל פעולת שיווק שמתקיימת כעת ברשת, זה יכול להיות קשה להבחין בין סוגי השיווק הדיגיטליים השונים בהם משתמשים כיום.

לדוגמה, קח שיווק מסחר אלקטרוני – מה זה וכיצד הוא משתווה לשיטות כמו מדיה חברתית, תוכן, מנוע חיפוש ושיווק בדוא”ל?

שיווק מסחר אלקטרוני ושיווק דיגיטלי אינם שוללים זה את זה. מסחר אלקטרוני אתרייכולים להשתמש בכל הערוצים הדיגיטליים שלעיל כדי לקדם מוצר ולהגדיל את העסק שלהם.

מדריך שיווק מסחר אלקטרוני זה יחקור את כל המדיה הדיגיטלית הקיימת כיום.

הנושאים בהם עוסק חלק זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מהו שיווק מסחר אלקטרוני?

שיווק במסחר אלקטרוני הוא הפעולה של מניעת מודעות ופעולה כלפי עסק שמוכר את המוצר או השירות שלו באופן אלקטרוני.

משווקי מסחר אלקטרוני יכולים להשתמש במדיה חברתית, תוכן דיגיטלי, מנועי חיפוש וקמפיינים בדוא”ל כדי למשוך מבקרים ולהקל על רכישות מקוונות.

לפני שנצלול בפירוט רב יותר מהו שיווק מסחר אלקטרוני וכיצד ליישם אסטרטגיה משלכם, נסקור את ההגדרה פרסום מסחר אלקטרוני ושוויון פרסום עם שיווק לעסק מסחר אלקטרוני.

2. פרסום במסחר אלקטרוני

באופן דומה לאופן שבו הפרסום נופל מתחת למטריית השיווק, פרסום מסחר אלקטרוני נופל מתחת לשיווק מסחר אלקטרוני – וכאשר משתמשים בו במקביל, יש לך את היכולת להגיע ביעילות רבה יותר לחברי הקהל שלך כדי לשפר את ההמרות ולשפר את המודעות למותג.

כפי שהוזכר בהגדרה שלנו לעיל, שיווק מסחר אלקטרוני עוסק בהנעת מודעות ופעולה כלפי המוצר או השירות שלך.

בינתיים, פרסום מסחר אלקטרוני כולל את השיטות שבהן אתה בעצם מקדם את המוצר שלך. מבחינת שיווק ומכירה מקוונים או מסחר אלקטרוני, מודעות אלה עשויות להגיע בצורה של מודעות לתצוגה, מודעות באנר או מודעות מדיה עשירה.

העיקר העיקרי כאן הוא שפרסום במסחר אלקטרוני הוא שיטה יעילה ביותר ליישום תוך פיתוח אסטרטגיית השיווק של מסחר אלקטרוני כדי למקד אתהמוצר או השירות שלך קידום.

כעת, נחזור לדיון המעמיק שלנו בנושא שיווק במסחר אלקטרוני.

3. סוגי שיווק מסחר אלקטרונישיווק במסחר

כדי לתת לך תחושה כיצד נראית אסטרטגייתאלקטרוני, להלן כמה ערוצי שיווק נפוצים וכיצד תוכל להשתמש בהם לבניית חנות מקוונת.

שיווק במדיה חברתית

מותגי, מוציאים לאור, קבלנים ועסקים צומחים, כולם משיקים דפים ברשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום כדי להתחבר לקהל שלהם ולפרסם תוכן שהקהל מעוניין בו.

כמשווק מסחר אלקטרוני, אתה יכול לעשות את אותו הדבר, אבל קמפיינים שאתה מפעיל עשויים להיראות קצת אחרת, ולא כל רשת חברתית מתאימה לצרכים שלך.

אתרי מסחר אלקטרוני הם חזותיים ביותר – אחרי הכל אתה צריך להשוויץ במוצר – כך שההצלחה שלך ברשתות החברתיות תלויה בשימוש שלך בדימויים כדי להוביל תשומת לב ותנועה לדפי המוצר שלך.

אינסטגרם היא פלטפורמה מתאימה לעסקי מסחר אלקטרוני מכיוון שהיא מאפשרת לך לפרסם צילומי מוצרים חדים ולהרחיב את טווח ההגעה של המוצר שלך מעבר לדף הרכישה שלו.

אתה יכול לקחת את הפוסטים שלך במדיה החברתית צעד קדימה על ידי יצירת תוכןשניתן לרכוש, שהוא תוכן המאפשר למבקרים לקנות מיד. זה יכול לכלול כל דבר, החל ממודעות תצוגה הממוקמות אסטרטגית בתוך פיד חברתי ועד לתגים נוספים המעבירים משתמשים ישירות לעגלת קניות. שיטות אלה עוזרות לך לחסל חיכוך מתהליך הקנייה.

גם עסק מסחר אלקטרוני אינו זר לביקורות מוצרים. שימוש בדף עסקי של פייסבוק כדי לשתף מוצרים משבחים הוא התאמה מושלמת לעסקים שכבר מבקשים ביקורות של לקוחות ברחבי החנות המקוונת שלהם. בהמשך נעמוד על סקירות המוצר.

שיווק באמצעות תוכן

כשאתה שומע “שיווק תוכן” אתה עשוי לחשוב על בלוגים ושיווק בוידאו – תוכן שנועד לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש ולענות על שאלות הקשורות לענף שלך. אבל אם אתה מוכר מוצר באינטרנט, האם אתה באמת צריך מאמרים וסרטונים כדי ליצור עסקאות? אתה בטוח כן.

להלן מספר דרכים לשימוש בתוכן לשיווק חנות המסחר האלקטרוני שלך.

בצע אופטימיזציה של עותק דף המוצר שלך.

בצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך למילות מפתח קצרות ומונחות על מוצר הכוללות את שם המוצר. אם אתה מוכר שמלות כלה, למשל, סביר יותר שחיפוש בגוגל אחר “שמלת שושבינה חומה” יפיק דפי מוצר כמו שלך אם כללת את המונח הזה בדף.

כמו כן, וודא שכותרות הדפים, הכותרות והטקסט של התמונה הכוללת מתמקדות במילות המפתח הנכונות, כך שמנועי החיפוש יידעו להחזיר את חנות המסחר האלקטרוני שלך לשאילתה הנכונה.

כתוב פוסטים רלוונטיים בבלוג.

אם אתה מנהל חנות שמלות כלה מקוונת, כתיבת פוסטים בבלוג על “איך לתכנן חתונה” יכולה למשוך את כל המעורבים בהכנות לחתונה לא משנה היכן הם נמצאים בתהליך התכנון.

ככל שהמבקרים יהיו מעורבים יותר, תוכל ליצור פוסטים שיניבו אותם בחשבון, כמו “איך לבחור את שמלת הכלה הנכונה”, ולהפוך אותם ללידים, כמו “רשימת בדיקת תכנון חתונה” להורדה.

צור פוסטים של אורחים לאתרים חיצוניים.

פוסטים של אורחים יכולים להביא אותך ואת המוצרים שלך לקהלים רלוונטיים (לעתים בחינם). שליחת פוסטים של אורחים תעזור לך גם לקבל סמכות דומיין יותר לאתר המסחר האלקטרוני שלך, ובכך תגיד למנועי החיפוש שיש לך אתר אמין.

תצטרך כדי לחפש אתרים המדרגים מילות מפתח הקשורות למוצר שלך. לפעמים אפילו לא תצטרך ליצור פוסט שלם. אם לאתר כבר יש פוסט הניתן להתייחסות, הציע להרחיב אותו על ידי מתן הקשר נוסף, כמו סרטון או אינפוגרפיקה. עם קישור לאתר שלך.

שים סרטונים הקשורים למוצר ב- YouTube. ל-

YouTube יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים … רוב הסיכויים שקהל היעד שלך נמצא שם. הוא גם מנוע החיפוש השני בגודלו מאחורי Google. אם אתה מחפש קהל עצום ושבוי, YouTube הוא המקום שבו תמצא אותו. השתמש מאוד ביטויים בחיפוש מילת מפתח כדי לקבוע את הנושאים שלך, אז משתפים סרטונים שקשור למוצר שלך מועיל הקהל שלך.

זוהי גם אופציה מצוינת לסרטוני הדרכה המראים ללקוחות הנוכחיים כיצד להשתמש במוצר שלכם-סרטונים אלה יכולים להראות לאנשים כיצד להשתמש במוצר שלכם בצורה הטובה ביותר, להגדיל את שביעות רצון הלקוחות ולבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם מבקרי האתר.

כלול קטע שאלות נפוצות מבוססות מילות מפתח באתר שלך.

אם הקהל שלך שואל שאלות הקשורות למוצר שלך, עליך להיות זה שיענה עליהן. צור דף שאלות נפוצות באתר שלך עם תגובות לחיפושים גדולים של מילות מפתח בזנב ארוך כדי להביא משתמשים לאתר שלך. אתה תבנה סמכות ותנועה כאחד – שני מרכיבים מכריעים בחנות מסחר אלקטרוני מצליחה.

שיווק במנועי חיפוש שיווק במנועי

חיפוש (SEM) כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ופרסום בתשלום. בעוד ש- SEO מסתמך על הידע שלך לגבי אלגוריתם הדירוג של Google בכדי לייעל את התוכן, SEM יכול לכלול תשלום לקליק קמפיינים של(PPC), קמפיינים לתצוגה או קמפיינים ספציפיים למוצרים (חשבו על Google שופינג), המאפשרים לכם לשלם עבור מקומות מובילים בדפי תוצאות מנועי החיפוש.

בגוגל, קמפיינים מסוג PPC מבטיחים שקונים פוטנציאליים יראו קישור לדף שלך כאשר הם יכניסו מונחי חיפוש התואמים את תנאי הקמפיין שלך. אך מכיוון שאתה משלם ל- Google בכל פעם שאדם לוחץ על התוצאה שלך, התמורה לך אמורה להיות גבוהה.

זו הסיבה שמשווקי מסחר אלקטרוני מרשמים לעתים קרובות ב- Google AdWords ומקדמים את דפי המוצר שלהם באמצעות קמפיינים מסוג PPC. הקמפיין מציב את המחפשים ממש מול המוצר של העסק כאשר הם לוחצים על תוצאה בתשלום, ומגדילים את הסבירות שהמחפש יבצע רכישה לפני שיצא מאתר העסק.

שיווק בדוא”ל שיווק

בדוא”ל הוא אחת הצורות הוותיקות ביותר של שיווק דיגיטלי, ותאמינו או לא, הוא בעל ערך ספציפי בעולם השיווק במסחר אלקטרוני.

החלק הטוב ביותר בנושא שיווק בדוא”ל? זה יכול להיות אוטומטי. אוטומציה פירושה שאתה יכול להקיםמוצלח קמפיין טפטוף למנויים שמפולחים לפי עניין או שלב במסע הקונה ולתת לקמפיין הדוא”ל שלך לעשות את הקסם שלו. זוהי טקטיקה שיווקית פחות שאתה צריך לדאוג לגביה ברשימת המשימות הארוכה שלך.

למרות זאת, חובה שתקפיד על רשימת הדוא”ל שלך כך שתשמור על אמון בקרב הלידים שלך. בתקופה בה פרטיות הנתונים נמצאת גבוה ברשימת העדיפויות של משתמש אינטרנט, לא כל הודעת דוא”ל מסחרית תתקבל בברכה בתיבת הדואר הנכנס של אותו משתמש. משווקי מסחר אלקטרוני צריכים להיות זהירים כאשר וכיצד הם מוסיפים מבקרים באתר לרשימת התפוצה שלהם.

להלן שתי דרכים שמשווק מסחר אלקטרוני יכול להשתמש בשיווק בדוא”ל.

1. מעקב לאחר רכישה

אם משתמש כבר רכש מוצר מהאתר שלך-והסכים לקבל ממך הודעות דוא”ל במהלך תהליך הקופה-שליחת הודעת דוא”ל המשך מספר ימים לאחר מסירת המוצר ממשיכה את השיחה מודד את העניין העתידי שלהם בקו המוצרים שלך.

מעקב לאחר הרכישה מראה גם כי אכפת לך מהם מעבר למכירה וכי לחברה שלך יש אינטרס בהצלחתם באמצעות המוצר שלך. זה נותן לך הזדמנות לקבל משוב על חווית הרכישה שלהם, מה שמסייע לך להפחית את החיכוך ללקוחות עתידיים.

כמה שיטות עבודה מומלצות לסוג דוא”ל זה הן לבקש מהם לכתוב סקירה של המוצר שלך ו/או לקרוא תוכן מקורי על אופן השימוש במוצר שלך (סרטוני YouTube שיצרת יהיו מושלמים כאן).

2.עגלת הקניות הנטושים

משתמשי נוטשים את עגלות הקניות שלהם מכמה סיבות, ומיילים לאיבחון הבעיה ולשימור העסק שלהם יכולים לעשות את ההבדל בין רכישה ללקוח שאבד. בהמשך נסקור דרכים לצמצם את נטישת עגלת הקניות.

אם מבקר באתר לא מצליח להשלים עסקה כשהוא בעגלת הקניות שלך, שקול לשלוח מייל מנומס שיזכיר לו לסיים את תהליך הקופה, להציע סיוע או להמליץ ​​על מוצרים קשורים אחרים כדי להחזיר את דעתך עליך ועל הדפדפן שלך. חזרה לחנות המסחר האלקטרוני שלך.

שיווק משפיענים שיווק

משפיע מתמקד באנשים או מותגים המשפיעים על שוק היעד שלך. המונח נפוץ לציון חשבונות אינסטגרם עם כמה אלפי עוקבים, אך הוא יכול גם להיות מפורסם או קהילה שקהל היעד שלך עוקב אחריה או משתייך אליהם.

משפיעים בונים קהילות של אנשים שמכירים אותם, אוהבים אותם וסומכים עליהם. לכן קל להם למשוך תשומת לב סביב המוצר המקוון שלך באמצעות המלצה, או “פוסט ממומן”.

שיווק שותפים

81% מהמותגים משתמשים בשיווק שותפים, ואתרי מסחר אלקטרוני הם מועמדים טובים במיוחד. שותפים הם אנשים או עסקים שעוזרים למכור את המוצר שלך באינטרנט בעמלה.

בניגוד לרוב משפיעי המדיה החברתית, שותפים מעוררים עניין במוצרים באמצעות טקטיקות שיווק מיושנות (אך יעילות). לעתים קרובות הם משתמשים בפרסום בתשלום, שיווק באמצעות תוכן ואמצעים אחרים כדי להוביל תנועה לדפים שלהם שלך במוצר- זה כמו שיש לך שוק צוות בשבילך.

שיווק מקומי

זוהי טקטיקה שמתעלמים לעתים קרובות עבור עסקים במסחר אלקטרוני, אך שיווק מקומי מאפשר לך להכפיל את התחומים שבהם רוב הסיכויים שלך נמצאים (אם יש לך אוכלוסייה גדולה מהם בתחום אחד) ומאפשר לך להציע תמריצים בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלך.

כך תעשה זאת: השתמש בקובצי cookie למעקב כדי לקבוע היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלך. לאחר מכן, הציעו משלוח מוזל (או חינם) ללקוחות פוטנציאליים באזורים בהם יש לכם מחסנים או מתקני משלוח. התמריץ עשוי להיות בדיוק מה שאתה צריך כדי להשיג לקוח חדש.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

4. שאלות נפוצות ​

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >