מה זה דרופשיפינג?

18.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן |  6 דקות קריאה

אם אתם בדרך לפתוח עסק אינטרנטי, בטח שמעתם בדרך הרבה על דרופשיפינג. דרופשיפינג היא שיטת מכירת מוצרים שלא מצריכה מהעסק להחזיק מלאי. בחלק הזה נלמד על מה זה דרופשיפינג, מהם היתרונות והחסרונות של השיטה ונענה על כמה שאלות נפוצות. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

דרופשיפינג היא שיטת הגשמה קמעונאית בה חנות לא מחזיקה את המוצרים אותם היא מוכרת במלאי. במקום זאת, כאשר חנות מוכרת מוצר בדרופשיפינג, היא רוכשת את הפריט מצד שלישי ומשלחת אותו ישירות ללקוח. כתוצאה מכך, המוכר אינו צריך לטפל במוצר ישירות.

ההבדל הגדול ביותר בין דרופשיפינג למודל הקמעונאי הסטנדרטי הוא שהמוכר אינו מחזיק במלאי של מוצרים. במקום זאת, המוכר רוכש מלאי לפי הצורך שעולה מצד שלישי – בדרך כלל סיטונאי או יצרן – כדי למלא את הביקוש.


רוצים להתחיל במהירות? הצטרפו למפגש ההדרכה החינמי בו תלמדו איך להקים חנות מקוונת צעד אחר צעד באמצעות דרופשיפינג למילוי הזמנות. תלמדו איך למצוא מהם מוצרים רווחיים שתוכל לייבא במהירות ולהתחיל למכור. לא תוכלו להצטרף? הירשמו לקבלת ההקלטה של המפגש.

2. יתרונות הדרופשיפינג

דרופשיפינג הוא מודל עסקי נהדר ליזמים שאפתנים מתחילים מכיוון שהוא נגיש. באמצעות דרופשיפינג תוכלו לבדוק במהירות רעיונות עסקיים שונים שמאפשרים לכם ללמוד הרבה כיצד לבחור ולשווק מוצרים מבוקשים ובסיכון נמוך. אבל לא רק, הנהה מספר סיבות נוספות מדוע דרופשיפינג הוא מודל כה פופולרי.

1. נדרש פחות הון התחלתי

ככל הנראה היתרון הגדול ביותר בדרופשיפינג טמון בכך שאפשר להשיק חנות מסחר אלקטרונית מבלי שתצטרכו להשקיע אלפי דולרים בקניית מלאי מראש. בדרך המוכרת נאלצו הקמעונאים להשקיע כמויות כסף גדולות בקניית כמויות גדולות של מלאי, אבל לא עוד. 

במודל הדרופשיפינג אין צורך לרכוש את המוצרים אלא אם כן כבר נמכר והועבר כסף על ידי הלקוח. ללא השקעות מלאי משמעותיות מראש, ניתן להתחיל לרכוש מוצרים ולהקים עסק דרופשיפינג מצליח במעט מאוד כסף. מכיוון שאין צורך למכור מלאי שנרכש מראש, כמו בעסקים קמעונאיים ‘רגילים’, יש פחות סיכון בהשקעה בחנות דרופשיפינג.

2. קל להתחיל לעבוד

ניהול עסק מסחר אלקטרוני קל בהרבה כאשר אין צורך להתמודד עם מוצרים פיזיים. עם דרופשיפינג, לא תצטרכו לדאוג ל:

  • ניהול או תשלום עבור מחסן
  • אריזה ומשלוח הזמנות שהתקבלו
  • מעקב אחר מלאי מסיבות חשבונאיות
  • טיפול בהחזרות ובמשלוחים נכנסים
  • הזמנה מתמדת של מוצרים וניהול רמת מלאי

3. תקורה נמוכה

מכיוון שאין צורך להתמודד עם רכישת מלאי או ניהול מחסן, הוצאות התקורה נמוכות למדי. למעשה, חנויות דרופשיפינג מצליחות רבות מתנהלות כעסקים ביתיים, ודורשות לא יותר ממחשב נייד. ככל שהעסק יגדל, ככל הנראה עלויות אלה יגדלו אך עדיין יהיו נמוכות בהשוואה לעסקים מסורתיים של פעם.

4. מיקום גמיש

עסק דרופשיפינג יכול להתנהל כמעט מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט. כל עוד תוכלו לתקשר עם ספקים ולקוחות בקלות, תוכלו גם לנהל את העסק ולא משנה אם זה נעשה מהמשרד או מהבית.

5. מבחר רחב של מוצרים למכירה

מכיוון שאין צורך לרכוש מראש את הפריטים הנמכרים, תוכלו להציע מגוון מוצרים פופולריים ללקוחות הפוטנציאליים.  כל פריט שמחזיקים הספקים יוכל להירשם למכירה בחנות המקוונת שלכם ללא עלות נוספת.

6. קל יותר לעקוב

דרופשיפינג היא שיטת שימושית להשקת חנות חדשה וגם לבעלי עסקים המעוניינים לבדוק את הצורך שיש ללקוחות בקטגוריות מוצרים נוספות, בין השאר אביזרים או מוצרים חדשים לגמרי. היתרון העיקרי של דרופשיפינג הוא, שוב, היכולת לרשום ולמכור מוצרים לפני שהלקוחות שלכם מתחייבים לרכוש כמות גדולה של מלאי.

7. קל יותר להגדיל את העסק

בעסק קמעונאי מסורתי, אם תקבלו פי שלוש הזמנות, בדרך כלל תצטרכו גם לעבוד פי שלוש. על ידי מינוף ספקי דרופשיפינג, רוב העבודה בעיבוד הזמנות נוספות תוטל על ידי הספקים, מה שיאפשר לכם להתרחב עם פחות ‘כאבי גדילה’ ופחות עבודה שתצטבר.

צמיחת המכירות תביא עמה בוודאי עבודה נוספת – במיוחד כזו שקשורה לתמיכה בלקוחות – אך עסקים המשתמשים בדרופשיפינג יגדלו בצורה טובה, במיוחד ביחס לעסקי מסחר אלקטרוני מסורתיים.

3. חסרונות הדרופשיפינג

כל היתרונות שהזכרנו הופכים את הדרופשיפינג למודל עסקי אטרקטיבי ביותר עבור כל מי שמתחיל עבודה עם חנות מקוונת, או עבור אלה שמעוניינים להרחיב את היצע המוצרים הקיים שלהם. יחד עם זאת, כמו לכל המודלים העסקיים, גם לדרופשיפינג יש חסרונות. באופן כללי, נוחות וגמישות גובים מחיר. כדי שתהיו מודעים צירפנו מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון לפני פתיחת עסק:

1. שולי רווח נמוכים 

שולי רווח נמוכים הם החיסרון הגדול ביותר לתפעול עסק דרופשיפינג. מכיוון שלא כל כך קל להתחיל ועלויות התקורה כל כך מינימליות, אנשים רבים יקימו חנויות מתחרות בהן ימכרו  פריטים במחירים בסיסיים בניסיון להגדיל את ההכנסות. מכיוון שההשקעה בהפעלת העסק מעטה כל כך, ביכולתם לפעול גם עם שולי רווח קטנטנים.

בדרך כלל, למוכרים מסוג כזה יהיו אתרים באיכות נמוכה ושירות לקוחות גרוע (אם בכלל קיים). תוכלו להשתמש בזה כדי לבדל את העסק שלהם ולהבליט את הייחודיות שלו, אבל זה לא ימנע מהלקוחות להשוות המחירים. הגידול בכמות החנויות והתחרות העזה יפגעו במהירות בשולי הרווח הפוטנציאליים בנישה. למרבה המזל, תוכלו לעשות הרבה כדי לפתור את הבעיה, למשל על ידי בחירה בנישה שמתאימה היטב לדרופשיפינג. נדון כיצד לעשות זאת בדיוק בפרק אחר.

2. בעיות במלאי המוצרים

כשאתם מחזיקים את כל המוצרים בעצמכם, פשוט יחסית לעקוב אחר הפריטים שנמצאים במלאי ולגלות מה נגמר, אך ברכישה ממספר מחסנים שמספקים הזמנות גם לסוחרים אחרים, המלאי יכול להשתנות על בסיס יומי. למרבה המזל, בימים אלה יש כמה אפליקציות שמאפשרות להסתנכרן עם הספקים. כך שדרופשיפרים – בעלי עסקי דרופשיפינג – יכולים “להעביר” הזמנות לספק בלחיצה אחת או שתיים ולראות בזמן אמת כמה מלאי יש לספק.

אוברלו למשל מאפשרת לסוחרים לבצע פעולות אוטומטיות כאשר המלאי של הספק מגיע לאפס. לדוגמא, כאשר מוצר אינו זמין במלאי, מאפשרת האפליקציה לבטל את פרסום המוצר באופן אוטומטי, או להשאיר את הפרסום אך להגדיר את הכמות באופן אוטומטי כאפס.

3. מורכבויות משלוח

כשעובדים עם מספר ספקים – כפי שעושים רוב הדרופשיפרים – המוצרים בחנות המקוונת יתקבלו באמצעות מספר ספקים ונוצר תסבוך עם עלויות המשלוח.

נניח שלקוח מזמין שלושה פריטים אבל כל אחד מהפריטים זמין אצל ספק שונה. אתם תחוייבו בדמי משלוח נפרדים עבור שליחת כל פריט ללקוח, אך ככל הנראה עדיף שלא להעביר חיוב שכזה ללקוח. גם כאשר הגיוני לכלול חיובים כאלה, אוטומציה של חישובים אלה יכולה להיות קשה.

4. שגיאות ספק

האם אי פעם האשימו אתכם במשהו בלי שזו הייתה אשמתכם? האם קרה לכם מקרה כזה ובכל מקרה נאלצתם לקבל אחריות על הטעות?

אפילו ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר עושים טעויות במילוי הזמנות – טעויות שעליהן תצטרכו לקחת אחריות ולהתנצל. גם ספקים בינוניים וגם ספקים איכותיים עלולים לגרום לתסכול אינסופי מפריטים חסרים, משלוחים מפוצלים ואריזות לא איכותיות, בעיות שעלולות  לפגוע במוניטין של העסק שלכם.

5. התאמה אישית ומיתוג מוגבלים

בניגוד למוצרים בהתאמה אישית או הדפסה לפי דרישה, דרופשיפינג לא מאפשר לכם שליטה רבה על המוצר עצמו. בדרך כלל, המוצר מתוכנן וממותג על ידי הספק.

ספקים מסוימים יכולים להתאים ולבצע שינויים במוצר שמוכר העסק שלכם, אך גם אז, הספק הוא השולט על המוצר. כל שינוי או תוספת דורשים בדרך כלל הזמנה של כמות מסויימת מהמוצר כדי להפוך אותו למשתלם עבור היצרן.

4. שאלות נפוצות על דרופשיפינג

בשאר המאמרים ננסה לסקור את כל הצעדים הדרושים לפתיחת עסק דרופשיפינג רווחי. אך לפני שנמשיך כדאי לענות על כמה שאלות נפוצות ששמענו בעבר על דרופשיפינג, מה זה ואיך זה עובד.

כמה צריך להשקיע כדי לפתוח עסק בדרופשיפינג?

למרות שקשה לחזות את העלויות המדויקות עבור עסק בודד, ישנם כמה גורמים שעליהם כל עסק דרופשיפינג יצטרך להוציא כסף כדי להתחיל לרוץ. לפניכם סיכום מהיר של העלויות החיוניות.

חנות מקוונת

עלות משוערת: ~ $ 29 לחודש

תצטרכו למצוא פלטפורמת מסחר אלקטרוני או בונה אתרים כדי ליצור ולארח את החנות המקוונת. אנו כמובן ממליצים לפתוח חנות Shopify אותה תוכלו לסנכרן ללא מאמץ עם אפליקציית אוברלו ותקבלו גישה למבחר המלא של הנושאים וכלי המיתוג החינמיים, כך שתוכלו להפעיל את העסק במהירות.

שם דומיין

עלות משוערת: $ 5-20 לשנה

קשה לבנות אמון אצל לקוחות ללא שם דומיין אישי. אמנם ישנם מספר דומיינים ברמה גבוהה מאוד (למשל example.shop, example.co), אך אנו ממליצים לחפש דומיין שמסתיים במילה .com שמתאים למותג שלכם, כשיש לכם שם דומיין, השתמשו במחולל שמות הדומיינים שלנו כדי להתחיל בעבודה, או למידע נוסף על איך להמציא שם עסק קליט.

הזמנות בדיקה

עלות משוערת: משתנה

למרות שדרופשיפינג מאפשר לכם להשקיע מעורבות מינימלית בטיפול בקטלוג המוצרים הכללי, עליכם להקדיש בכל זאת מעט כסף וזמן לבדיקת המוצרים שאתם מתכננים למכור. אם לא תעשו זאת, אתם במכירת מוצר עם יותר מדי ליקויים או פגמים, מה שיגרום ללקוחות כועסים ולדאגות להחזרים כספיים כל הזמן. 

פרסום מקוון

עלות משוערת: על פי קנה המידה של העסק; אנו ממליצים להקדיש תקציב של לפחות 500 דולר בתור התחלה. 

כל עסק במסחר אלקטרוני צריך לחפש דרכים להפחית ההעלות הממוצעת לרכישת לקוח בערוצים אורגניים כמו שיווק באמצעות תוכן, יח”צ או קידום אתרים מפה לאוזן, אך כדי להתחיל, פרסום הוא בדרך כלל ערוץ חיוני עבור מרבית העסקים מבוססי המוצרים. הערוצים הנפוצים ביותר כוללים שיווק במנועי חיפוש (SEM), מודעות לתצוגה, מודעות מדיה חברתית ומודעות סלולריות.

איך בעלי עסקים של דרופשיפיניג מרוויחים כסף?

עסקים בדרופשיפינג משמשים כאוצרי מוצרים שבוחרים את התמהיל הנכון של מוצרים שישווקו ללקוחות. זכרו, שיווק הוא מה שתצטכו להשקיע, הן בזמן והן בכסף, כדי לעזור ללקוחות פוטנציאליים למצוא, להעריך ולקנות את המוצר הנכון. יהיה עליכם לכלול גם את עלות מתן התמיכה ללקוחות כשמתעוררות בעיות במוצר או במשלוח. ודבר אחרון הוא המחיר המקורי בו מוכר הספק שלכם את המוצר.

עם כל העלויות הללו , עסקידרופשיפינג מסמנים מוצרים בודדים בתמורה לתפוצה. זו הסיבה שהספקים מסכימים לכך שדרופשיפרים משווקים את המוצרים שלהם עבורם, שכן חנויות דרופשיפינג מניבות מכירות נוספות אותן הספק היה מפסיד אם לא. על מנת להרוויח בעסקי דרופשיפינג, מומלץ לברר כמה עולה “לרכוש” לקוח, ולקחת את זה בחשבון בעת תמחור המוצרים. 

האם דרופשיפינג הוא עסק חוקי?

דרופשיפינג הוא מודל שמשמש קמעונאים גלובליים רבים וחוקי לחלוטין. כמו בכל עסק, לספק את ציפיותיהם של הלקוחות ובניית מותג מוכר שיפנה לקהל הנכון הם המפתחות להצלחה ארוכת טווח.

שאלה זו עולה בדרך כלל בגלל אי הבנת אופן הפעולה של דרופשיפינג. סביר להניח שרוב החנויות הקמעונאיות בהן אתם עצמכם קונים לא מוכרות מוצרים ששיוצרו על ידן באופן אישי. דרופשיפינג נוקט בגישה הזו והופך למודל המתאים לעסק מקוון.

ישנם כמובן נושאי בסיס אותם צריך ללמוד כדי לנהל עסק באופן חוקי. כדי להכיר את החוקים, התייעצו עם עורך דין המתמחה בעניינים אלה שיבטיח שהעסק מתנהל באופן חוקי באזור בו אתם מתגוררים.

5.אז האם דרופשיפינג שווה את זה בתקופה זו?

כפי שהזכרנו, דרופשיפינג אינה דרך מושלמת ונטולת לחצים לבנות עסק מקוון מצליח – נדרשת עבודה קשה כדי בפתיחת עסק של דרופשיפינג. יחד עם זאת המודל כולל כמה יתרונות ברורים, שכאמור מגיעים עם מספר מורכבויות מובנות בהן תצטרכו לטפל.

נבחן את האתגרים הללו וכיצד לטפל בהם בצורה הטובה ביותר בפרקים הבאים. החדשות הטובות הן שעם תכנון ושיקול דעת קפדניים, ניתן לפתור את רוב המכשולים הללו שלא צריכים למנוע מכם לבנות עסק משגשג ורווחי.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

6. שאלות נפוצות ​

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

הפרק הבא: איך בוחרים נישה לאתר?

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >