מה זה דרופשיפינג?

18.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן |  6 דקות קריאה

אם אתם בדרך לפתוח עסק אינטרנטי, בטח שמעתם בדרך הרבה על דרופשיפינג. דרופשיפינג היא שיטת מכירת מוצרים שלא מצריכה מהעסק להחזיק מלאי. בחלק הזה נלמד על מה זה דרופשיפינג, מהם היתרונות והחסרונות של השיטה ונענה על כמה שאלות נפוצות. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם עוסק חלק זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא שיטת מכירה בה חנות לא מחזיקה את המוצרים אותם היא מוכרת במלאי. במקום זאת, כאשר חנות מוכרת מוצר בדרופשיפינג, היא רוכשת את הפריט מצד שלישי ומשלחת אותו ישירות ללקוח. כתוצאה מזה, המוכר לא צריך לטפל במוצר ישירות (בכל הקשור לאחסון, שילוח וכיו”ב).

ההבדל הגדול ביותר בין דרופשיפינג למודל המכירה הסטנדרטי הוא שהמוכר אינו מחזיק במלאי של מוצרים. במקום זאת, המוכר רוכש מלאי לפי הצורך שעולה כדי למלא את הביקוש (אפילו מוצר אחד בודד).

2. דרופשיפינג - יתרונות

דרופשיפינג הוא מודל עסקי נהדר ליזמים מתחילים מכיוון שהוא מאד נגיש ולא דורש השקעה ראשונית גדולה. באמצעות שיטת הדרופשיפינג תוכלו לבדוק במהירות רעיונות עסקיים שונים שמאפשרים לכם ללמוד הרבה כיצד לבחור ולשווק מוצרים מבוקשים ובסיכון נמוך. הנה עוד כמה יתרונות של שיטת הדרופשיפינג : 

נדרש פחות הון התחלתי

ככל הנראה היתרון הגדול ביותר בדרופשיפינג טמון בכך שאפשר להשיק חנות אינטרנטית מבלי שתצטרכו להשקיע בקניית מלאי מראש. 

במודל הדרופשיפינג אין צורך לרכוש את המוצרים אלא אם כן כבר התבצעה המכירה בחנות שלכם, והכסף הועבר אליכם ע”י הלקוח. ללא הצורך בהשקעה ראשונית ברכישת מלאי, ניתן להקים עסק דרופשיפינג בסכום נמוך במיוחד. בנוסף, מכיוון שאין צורך למכור מלאי שנרכש מראש, כמו בעסקים קמעונאיים “רגילים”, יש הרבה פחות סיכון בהשקעה בפתיחת חנות דרופשיפינג.

קל להתחיל לעבוד

ניהול חנות אינטרנטית קל הרבה יותר כאשר אין צורך “להתמודד” עם מוצרים פיזיים. עם דרופשיפינג, לא תצטרכו לדאוג ל:

  • ניהול או תשלום עבור מחסן
  • אריזה ומשלוח של הזמנות שהתקבלו
  • מעקב וניהול מלאי
  • טיפול בהחזרות ובמשלוחים
  • הזמנה מתמדת של מוצרים 

מבחר רחב של מוצרים למכירה

מכיוון שאין צורך לרכוש מראש את הפריטים שאתם רוצים למכור, תוכלו להציע מגוון מוצרים פופולריים כמעט בלתי מוגבל ללקוחות הפוטנציאליים.  כל פריט שמחזיקים ספקי הדרופשיפינג יוכל להופיע למכירה בחנות האינטרנטית שלכם ללא כל עלות נוספת.

הרבה יותר קל להגדיל את העסק

כשאתם מחזיקים את המלאי בעצמכם, אם תקבלו פי שלוש הזמנות, בדרך כלל תצטרכו גם לעבוד פי שלוש. לעומת זאת, בשיטת הדרופשיפינג הנושא של עיבוד ההזמנות מוטל על הספקים, מה שיאפשר לכם להתרחב עם פחות ‘כאבי גדילה’ ופחות עבודה שתצטבר.

3. דרופשיפינג - חסרונות

כל היתרונות שהזכרנו הופכים את הדרופשיפינג למודל עסקי אטרקטיבי ביותר עבור כל מי שמתחיל עבודה עם חנות מקוונת, או עבור אלה שמעוניינים להרחיב את היצע המוצרים הקיים שלהם. יחד עם זאת, כמו לכל המודלים העסקיים, גם לדרופשיפינג יש חסרונות. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני פתיחת עסק בשיטת הדרופשיפינג : 

שולי רווח נמוכים 

שולי רווח (מרג’ין) נמוכים הם החיסרון הגדול ביותר בעסק דרופשיפינג. דווקא בגלל שפתיחת העסק יחסית קלה והעלויות השוטפות כל כך מינימליות, יש סבירות גבוהה שהרבה מאד אנשים יקימו חנויות מתחרות בהן ימכרו  פריטים דומים או זהים לשלכם במחירים נמוכים יותר. הסיבה –  מכיוון שההשקעה בהפעלת העסק היא מינימלית, הם יעדיפו להגדיל את ההכנסות ולפעול גם עם שולי רווח קטנים במיוחד.

בדרך כלל, למוכרים מסוג כזה יהיו אתרים באיכות נמוכה ושירות לקוחות גרוע (ולפעמים בכלל בלי…). תוכלו להשתמש בזה כדי לבדל את העסק שלהם ולהבליט את הייחודיות שלו, אבל זה לא תמיד ימנע מהלקוחות להשוות המחירים. הגידול בכמות החנויות והתחרות הגדולה יכולים לפגוע משמעותית בשולי הרווח הפוטנציאליים שלכם.

לא תמיד קל לעקוב אחרי מלאי המוצרים

כשאתם מחזיקים את כל המוצרים בעצמכם, זה פשוט יחסית לעקוב אחרי הפריטים שנמצאים במלאי ולגלות איזה מהם קרובים לסיום.לעומת זאת, ברכישה מספקי דרופשיפינג שמספקים הזמנות גם לסוחרים אחרים, המלאי יכול להשתנות על בסיס יומי ולא תמיד תדעו בזמן אמת מה מצב המלאי

טעויות של הספק

אפילו ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר עושים לפעמים טעויות במילוי הזמנות – טעויות שעליהן אתם, כבעלי החנות, תצטרכו לקחת אחריות ולפצות. גם ספקים בינוניים וגם ספקים איכותיים עלולים לגרום לתסכול אדיר בגלל פריטים חסרים, אריזות לא איכותיות וכו’ –  בעיות שעלולות  לפגוע במוניטין של העסק שלכם.

התאמה אישית ומיתוג מוגבלים

בניגוד למוצרים שמיוצרים בהתאמה אישית או בשיטת ההדפסה לפי דרישה, דרופשיפינג לא ממש נותן לכם שליטה על המוצר עצמו. בדרך כלל, המוצר מיוצר וממותג על ידי הספק.

אמנם ספקים מסוימים יכולים להתאים ולבצע שינויים במוצר שאתם מוכרים, אבל גם אז הספק עצמו לחלוטין שולט על המוצר וביצוע שינוי כלשהו בנראות של המוצר בדרך כלל לא תהיה אפשרית.

4. שאלות נפוצות על דרופשיפינג

בהמשך קורס הדרופשיפינג שלנו ננסה לעבור על כל הצעדים הדרושים לפתיחת חנות דרופשיפינג רווחית, אבל לפני כן, הנה כמה תשובות לשאלות נפוצות על דרופשיפינג: 

כמה כסף צריך להשקיע כדי לפתוח חנות דרופשיפינג?

למרות שזה קשה לצפות את העלויות המדויקות עבור חנות ספציפית, יש כמה אלמנטים בסיסיים שכל חנות דרופשיפינג תצטרך להוציא עליהם כסף כדי “להתחיל לרוץ”. הנה סיכום של העלויות הבסיסיות: 

פתיחת חנות אינטרנטית 

עלות משוערת: ~ $ 29 לחודש

כדי לפתוח חנות דרופשיפינג, תצטרכו למצוא פלטפורמת מסחר אלקטרוני כדי ליצור בה את החנות האינטרנטית שלכם. אנחנו ממליצים לפתוח חנות שופיפיי, שעושה את החיים הרבה יותר קלים ברוב הנושאים הקשורים לניהול חנות דרופשיפינג.

קניית דומיין 

עלות משוערת: $ 5-20 לשנה

קשה לבנות אמון אצל לקוחות בלי שיש לכם שם דומיין אישי. ישנם מספר מקומות בהם תוכלו לקנות שם דומיין משלכם – למשל Box.co.il או godaddy.com. העלות של דומיין היא בדרך כלל עלות שנתית.

פרסום מקוון

עלות משוערת: על פי קנה המידה של העסק;

  הדרך הפשוטה ביותר בה תוכלו לשלוח קונים פוטנציאליים לחנות הדרופשיפינג שלכם היא ע”י שימוש באחת מהפלטפורמות לפרסום מקוון – פייסבוק, גוגל, פינטרסט וכו’.  בכל אחת מפלטפורמות אלו אתם שולטים כמה כסף תרצו להשקיע בכל שלב. הרעיון פשוט – ככל שתשקיעו יותר כסף, כך תגדילו את מספר האנשים שיבקרו בחנות שלכם ואת הסיכוי שתתבצע מכירה. כך או אחרת, אנחנו ממליצים להקדיש תקציב של לפחות 500 דולר בתור התחלה.

האם דרופשיפינג הוא עסק חוקי?

לחלוטין. דרופשיפינג הוא מודל שמשמש עסקים קמעונאיים רבים ברחבי העולם, והוא חוקי לחלוטין. 

השאלה הזאת עולה בדרך כלל בגלל חוסר הבנה של אופן הפעולה של שיטת הדרופשיפינג. סביר להניח שרוב החנויות הקמעונאיות בהן אתם בדרך כלל קונים, לא מוכרות מוצרים ששיוצרו על ידן באופן אישי. דרופשיפינג היא למעשה אותו רעיון בדיוק, רק בהתאמה למודל של חנות אינטרנטית.

 

האם שווה לפתוח חנות דרופשיפינג בתקופה הזאת?

חשוב להבין – פתיחת חנות דרופשיפינג מצליחה היא לא תמיד קלה ובאופן כללי נדרשת עבודה רבה כדי ליצור חנות דרופשיפינג מצליחה ורווחית. יחד עם זאת, מודל הדרופשיפינג כולל בתוכו כמה יתרונות ברורים (שהזכרנו קודם) , ועם תכנון אפקטיבי ועבודה נכונה ניתן להקים חנות דרופשיפינג מצליחה ומשגשגת, שתייצר לכם הכנסה שוטפת. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

5. שאלות נפוצות ​

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש "ממלא מקום" בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

הפרק הבא: איך בוחרים נישה לאתר?

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >