איך בוחרים נישה לאתר?

12.10.21 | נכתב ע”י דנה כהן |  9 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

הנושאים בהם עוסק חלק זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

בדרופשיפינג, ההצלחה שלך תלויה במידה רבה בנישה שבה אתה עובד. לכן, מציאת שוק נישה הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר עבור יזם מסחר אלקטרוני.

לכן, במאמר זה, אנו הולכים לדון כיצד למצוא את הנישה המושלמת לחנות הדרופשיפינג שלך, כיצד לגשת אליה, אילו יתרונות תקבל מזה, ואילו טעויות כדאי לנסות להימנע.

בואו ניכנס לזה ממש!

1. מהו שוק נישה?

לפני שנתמקד במציאת שוק נישה, נתחיל בהגדרה.

נישה היא פלח שוק צר עם כמה מוצרים ספציפיים שמעניינים ורצויים לקטגוריה מסוימת של קונים פוטנציאליים.

לדוגמה, בואו ניקח שוק רחב: בגדים. בשוק הענק הזה, יש הרבה קטגוריות מוצרים קטנות יותר: הלבשה עליונה, תחתונים, ביתיות, בגדי ספורט, ועוד רבים אחרים. וכל אחת מהקטגוריות הללו, בתורה, יכולה להתחלק למספר קטעי נישה קטנים אפילו יותר, למשל:

  • מעילים ומעיליםלגברים צעירים
  • יוקרתייםבגדי אימון נוחים לנשים
  • בגדי בית נוחים לפעוטות

עכשיו, אתה רואה את זה: יכולים להיות אינספור וריאציות! הגדרת נישה, אתה:

  • קח את שוק הרחב כנקודת המוצא שלך (למשל, בגדים)
  • בחר קטגוריה צרה יותר בתוכו (למשל בגדי משרדים)
  • הפוך את זה לצמצם עוד יותר להבין למי תכוון (למשל, חכם חליפות ואביזרים לגברים בגיל העמידה)

כאשר הנישה שלך מוגדרת בצורה כל כך ספציפית, היא מאפשרת לך לנהל ולגדל את העסק שלך בצורה הרבה יותר יעילה כפי שאתה מבין:

  • מי בדיוק נציג קהל היעד הממוצע שלך
  • אילו תכונות מוצר והיבטים של קניות מקוונות. הם המושכים והרצויים ביותר לקהל זה
  • מה צריכים להיות מסרי הפרסום שלך והיכן עליך למקם אותם כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלך ללא מאמץ

ועכשיו, כשאתה רואה כמה חשוב שהחנות שלך תיבנה סביב נישה צרה מסוימת, בואו נדון החשיבות של בחירת חנות נישה על פני יצירת חנות כללית וכיצד למצוא נישה שנותנת לך את ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר!

2. מציאת שוק נישה להתמקד ב- VS בניהול חנות כללית

במבט ראשון, דרופשיפינג עשויה להיראות כדרך קלה מאוד להרוויח כסף. וברוב המקרים – זהו! כל שעליך לעשות הוא להקים את החנות המקוונת שלך ולהעלות את המוצרים הפופולריים ביותר.

לא צריך הרבה כדי לפתוח חנות כללית: כל שעליך לעשות הוא לייבא את המוצרים הפופולריים ביותר לאתר שלך, ללא קשר לנישה שלהם. יהיה לך מגוון רחב של מוצרים להציע ולמשוך הרבה לקוחות ולהרוויח הון. זה אמור לעשות את העבודה, נכון?

למעשה, ניהול חנות כללית, סביר להניח שתתמודד עם כמה אתגרים שאתה צריך להיות מוכן אליהם. בואו נסתכל על המשמעותיים ביותר.

  • רמה גבוהה של תחרות

בעל חנות כללית פירושו התחרות עם השווקים הגדולים ביותר שיש-אמזון, eBay וכו ‘ולמרות שאפשר להתחרות עם קמעונאים בקנה מידה גדול למדי בהצלחה, בוודאי ייקח זמן עד שהחנות שלך תתחיל לעמוד החוצה בעיני הלקוחות.

בנוסף, חנויות רגילות לבנים הממוקמות בסמוך למקום מגורי הקונים שלך הן דבר שכדאי לך לקחת בחשבון גם כן. ברוב המקרים, אם לקוחות יכולים להשיג את אותו המוצר שאתה מציע בחנות סמוכה, גם אם אתה מספק מחיר טוב יותר, הם לא יבחרו בקניות מקוונות. למה? מכיוון שלקוחות שמחפשים פריטים כלליים יותר לא יחכו עד שהסחורה תגיע אם הם יוכלו לרכוש אותם ממש במקום.

  • אין סיכוי להשתמש ב- SEO לקידום החנות שלך

עבור עסק דרופשיפינג, שיווק הוא הכל.

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, היא דרך בעלות נמוכה (לרוב, בחינם) להביא יותר מבקרים לחנות שלך על ידי כך שהיא מדורגת גבוה יותר ב- Google. הודות לכך, בעלי עסקים מקוונים יכוליםבהצלחה לקדםחנויות מבלי להוציא כסף על מודעות, במיוחד כאשר הם מוכרים משהו שאנשים מחפשים בכוונה בגוגל.

כמובן שאסטרטגיה זו יכולה לעבוד רק עם מוצרים ספציפיים לנישה, ולא רק כמה פריטים גנריים אקראיים. נישה מוגדרת היטב נותנת לך הזדמנות לבחור את מילות המפתח הדרושות, לייעל כראוי את דפי החנות ולמלא אותן בתוכן ייחודי. כך החנות שלך מתקדמת גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש של Google ונותנת לך יותר הזדמנויות להגדיל את העסק שלך.

נשמע מפתה, נכון? כעת, בואו נדון במציאת שוק נישה המתאים ביותר עבורך!

3. כיצד למצוא את הנישה המושלמת עבורך

מציאת שוק נישה שתהנה לעבוד איתו (ולהעריך את רווחיותו הפוטנציאלית) תדרוש ממך מחקר. להלן כמה דברים שאתה צריך לחשוב עליהם כדי למצוא את הנישה המושלמת עבורך.

  • קחו בחשבון את האינטרסים והתשוקות שלכם.

הלקוחות צריכים להיות בטוחים שהם מתמודדים עם מישהו שלא רוצה רק לשים את הכיס על חשבון הצרכנים, אבל יש להם משהו משותף איתם. במקרה זה, הלקוחות שלך תופסים את השירות שלך כמעין עזר.

חשוב לבסס אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך!

חוץ מזה, אם אתה אוהב את מה שאתה עושה, הרבה יותר קל לשמור על עצמך ממוקד בכך שהעסק שלך יצליח. הדרך הפשוטה ביותר לציין את התשוקות שלך היא לרשום רשימה של תחומי העניין. חשוב היטב על האתרים שבהם אתה מבקר לעתים קרובות, מגזינים שאתה קורא, קהילות וקבוצות ברשתות החברתיות שאליהם אתה מנוי וכו ‘.

  • הערך את רמת התחרות בתוך הנישה הנבחרת

לפני שתבחר נישה להתמקד בה, נתח אותה היטב.

האם אתה יכול להיות תחרותי בנישה זו? לאיזה רווח פוטנציאלי אתה יכול לצפות?

זהה את האתרים של המתחרים הפוטנציאליים שלך, והשווה את המחירים שלהם. תחשוב על המוצרים המקוריים שאתה יכול להציע, עללא אופיינית אסטרטגיית תמחור שתוכל להשתמש בה ועליוצאות דופן אסטרטגיות קידום מכירות שתוכל לעשות כדי להפוך את עצמך לשונה מאחרים.

  • שימו לב לתגובה הרגשית שהמוצרים שלכם מעוררים

כיום אנשים סובלים מקצב החיים המטורף. כדי להתמודד עם הלחץ, הם זקוקים לכמה רגשות חיוביים ומרוממים. אם המוצר שלך יכול לשמח אותם, זה יהיה נהדר להצלחתך.

  • וודא שהסחורה באמת פותרת בעיה

חשבי על תחומי העניין שלך ומהם הקשיים הנפוצים ביותר בתוכם. באופן כללי, המוצר שלך צריך לעזור ללקוחות להתגבר או להקל על המכשולים שהם מתמודדים איתם בזמן עבודה או בילוי בתחביבים שלהם.

  • מצא משהו ייחודי

רוב האנשים רוצים למשוך תשומת לב של אחרים. זה לא תגלית חדשה לגמרי. אף אחד לא רוצה ללבוש את אותם בגדים משעממים או אביזרים רגילים. לקוחות יהיו להוטים לקנות משהו ייחודי ומוכר.

  • בדוק אם הפריטים מחזיקים בערך כלשהו

שכולם רוצים לשמור על התמונה שלהם מעודכנת. חלק מהמוצרים גורמים לך להיראות מכובד ואופנתי.

אתה יכול לנסות אתשלנו כלי הערכת הנישה החינמי כדי לבדוק את פוטנציאל הנישה שלך בקלות!

4. מציאת שוק נישה באמצעות AliExpress

AliExpress היא אחד מהשווקים המקוונים הגדולים בעולם בהם תוכל למצוא מאות אלפי מוצרים שונים מכל מיני קטגוריות.

כשאתה בוחר אילו מוצרים אתה הולך להשיג מ- AliExpress, עליך להעריך בקפידה מספר גורמים מרכזיים, כגון נתונים סטטיסטיים רלוונטיים שעוזרים לנו להבין אם הנישה הזו והמוצרים הספציפיים האלה פופולריים בקרב לקוחות פוטנציאליים.

בעת חיפוש באמצעות AliExpress בחיפוש אחר שוק נישה, להלן האלמנטים שיש לשים לב אליהם ולהעריך את הפופולריות של הנישה.

  • הערך את כמות המוצר ב- AliExpress

תסתכל על מספר הפריטים שניתן למצוא בפלטפורמה זו עם שימוש במילת מפתח מסוימת. יתר על כן, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, בדוק את אפשרות המשלוח חינם ואת דירוג 4*+ כדי לקבל את המוצרים הטובים ביותר ולמיין את המוצרים לפי מספר ההזמנות.

כפי שאתה יכול לראות לפי תוצאות החיפוש, הנישה הזו פופולרית מאוד עם יותר מ -6,500 מוצרים לבחירה.

  • מצא ספק מהימן

כדי להבין טוב יותר את מידת האמון של הספק, להלן הפרמטרים שעליך להעריך את אמינות המוכר על ידי:

  • כמה זמן החנות פועלת
  • מהו ציון המשוב שלה
  • מה אחוז המשוב החיובי שלה
  • עד כמה הפריטים תואמים את התיאור
  • מה קונים אומרים על איכות תקשורת המוכר עד
  • כמה משביע רצון מהירות המשלוח

עליך לשקול היטב כל פרמטר, אולם, לדעתנו, החשוב ביותר מביניהם הוא אחוז המשוב החיובי.

  • העריכו את התנודות העונתיות בביקוש

ישנם סוגים של סחורות (למשל קישוטי ליל כל הקדושים, מתנות חג המולד וכו ‘) המבוקשים רק תוך פרק זמן מוגבל. אין שום דבר רע במוצרים האלה בחנות שלך אם הם משולבים עם סוגים אחרים של הצעות (כרטיסי יום הולדת, קישוטי חתונה וכו ‘) שאינם תלויי עונה, אך לא מומלץ להסתמך עליהם אך ורק.

אם אינך בטוח אם הנישה שבחרת היא עונתית, בדוק אותה בעזרת הכלי ‘Google Trends’.

כדי לא לפספס את הנושאים הטרנדיים החמים ביותר, עקוב אחר העניין הציבורי הכללי כלפי תחומי חיים שונים. Google Trends מציג את הגרף הממחיש כיצד משתנה עניין הציבור כלפי נושא מסוים.

5. מציאת שוק נישה בעזרת Google Trends

Google Trends הוא כלי שנותן לך את התובנה הדרושה לגבי אינטרס ציבורי כללי כלפי מוצר זה או אחר. שירות זה נועד לנתח מגמות חיפוש, כך שהוא יכול להיות מושלם עבור העסק שלך מכיוון שהוא מראה:

  • כיצד נפח החיפוש משתנה לאורך זמן
  • מה הם מונחי החיפוש הפופולריים ביותר
  • היכן חיים האנשים שמחפשים מונח זה
  • בין אם העניין כלפי חיפוש זה חי השאילתה היא עונתית ומשתנה במהלך השנה על

מנת להשתמש בה, עליך:

  1. לבחור קטגוריית מוצרים. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להסתמך על AliExpress על מנת לאסוף את כל הקטגוריות האפשריות (למשל אלקטרוניקה, בית ועיצוב, תכשיטים וכו ‘).
  2. עבור אל Google Trends והקלד קטגוריה זו בשדה ‘חקור נושאים’. ניקח למשל ‘סריגה’.
  3. תסתכל על התוצאה ונסה לנתח אותה בעזרת הגדרות נוספות.

לדוגמה, גרף זה מראה כיצד נפח החיפוש משתנה עם הזמן, וכפי שאתה יכול לראות הוא יורד בהדרגה. למידע נוסף על דינמיקה זו, תוכל לשנות כמה הגדרות:

  • אזור העניין שלך
  • מסגרת זמן
  • קטגוריות
  • סוג תוכן

מה שמעניין, דוגמה זו מציגה את העניין העונתי בשאילתת חיפוש זו. כפי שהזכרנו בעבר, אם תעביר את העכבר מעל הגרף המסוים הזה, תראה שעונות השיא של שאילתת חיפוש זו הן חודשי חורף.

אין ספק שתמצא גם חיוני לראות את האזורים שבהם שאילתת החיפוש הזו היא הפופולרית ביותר.

בנוסף, תקבל הזדמנות לבחון את מונחי החיפוש הקשורים הפופולריים ביותר ולהעריך את מהירות צמיחת הפופולריות שלהם. זו תהיה ידיעה חשובה מאוד ברגע התכנון של אסטרטגיות השיווק והקידום אתרים הדרושות לקידום חנות הדרופשיפינג שלך.

6. מציאת שוק נישה באמצעות אינסטגרם

בואו נעריך אם נוכל להשתמש באינסטגרם לקטגוריה מסוימת זו או אחרת. כל שעליך לעשות הוא להקליד את הקטגוריה שנבחרה בשדה ‘חיפוש’.

כפי שאתה יכול לראות, ישנן תוצאות רבות בתפריט הנפתח. תוצאות חיפוש אלה מכילות את מילת המפתח שלך, ולכן הן מוצגות בפניך. המשימה שלך כאן היא לפתוח כל אחד מאלה ולראות מה משתמשים מפרסמים. כמו כן, זה יכול לעזור להעריך עד כמה נושא מסוים פופולרי באינסטגרם.

יתר על כן, נסה לשתף פעולה עם חשבונות המתמחים בנישה זו ובעלי לפחות 10,000 עוקבים מכיוון שזה מספק לנו קהל די משמעותי. הדרך הנפוצה ביותר לשיתוף פעולה כזה היא קידום באמצעות צעקות – אנו מבקשים מבעלי החשבון לפרסם את הודעות הפרסום שלנו מעת לעת על בסיס תשלום.

7. מציאת שוק נישה בעזרת פייסבוק

כדי לבדוק אם לנישה שבחרת יש את הפוטנציאל הדרוש, הקלד את שמה בשדה ‘חיפוש’ בפייסבוק ובחר בסעיף ‘קבוצות’. תראה רשימה של הקבוצות הקיימות שיש להן את מילת המפתח הזו בשמן ואת מספר החברים שלהן.

בדרך כלל אנו רואים בנישה מבטיחה וצפויה אם יש בה יותר מ -15 קבוצות עם יותר מ -30,000 חברים לכל אחת.

בנוסף, זה יכול להיות שימושי לבדוק גם את הקטע ‘דפים’ – הוא נותן לך תובנה עוד יותר על הפופולריות של הנישה הזו ועל ההזדמנויות שלה לעסק שלך.

למידע נוסף על אסטרטגיות המשמשות בדרך כלל לקידום חנות מקוונת בפייסבוק, בקר בבלוג שלנו – מחקר מקרה זה מראה דוגמא מפורטת לקידום מכירות מוצלח.

8. מציאת שוק נישה: טעויות שאתה לא רוצה לעשות

טעויות הן חלק מהחוויה. ככל שתעשו יותר – כך תהיו חכמים ומנוסים יותר. עם זאת, האם לא עדיף ללמוד מטעויות של אנשים אחרים מאשר שלך?

בהתבסס על הניסיון שלנו, אנו מוכנים לשתף אתכם במחשבות על אילו טעויות נפוצות עליכם להימנע.

  • התעלמות מהאינטרסים האישיים שלך

כפי שהזכרנו קודם לכן, יצירת חנות דרופשיפינג המבוססת על משהו שאתה אוהב, תהיה לך מוטיבציה נוספת להצליח. יתר על כן, אתה מקבל את ההזדמנות לשווק ולקדם אותו ברמה מקצועית המשרה אמון ומניע את המבקרים שלך להמשיך ברכישות שלהם.

זה כבר נאמר אלף פעמים על ידי כל גורו עסקים, ובכל זאת, ראוי להזכיר: “בחר עבודה שאתה אוהב, ולעולם לא תצטרך לעבוד יום בחייך.”

  • התמקדות רק ברווח

שאלה נפוצה מאוד בקרב לקוחותינו היא: “איזו נישה תיתן לי את הרווח הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר?”

ואל תטעו, אין שום רע ברצון להרוויח כסף אחרי הכל זו הסיבה העיקרית לכך שאנשים משיקים חנויות דרופשיפינג משלהם.

האמת העגומה היא, סביר להניח שגישה זו תביא לעסק בעל ביצועים גרועים. גישה ראשונה לרווח היא טעות נפוצה במסחר אלקטרוני. לפעמים, לאנשים פשוט לא אכפת מה הם מוכרים, כל מה שהם רוצים לדעת הוא מה הכי משתלם.

לאחר שהבינו זאת, הם פותחים חנות ופשוט מתיישבים ומחכים שהרווחים ייכנסו. הנישה חמה, למה לטרוח לקדם אותה, נכון?

יש אחרים שם בחוץ שלא אכפת להם לתמוך בפעילות החנות, אולם הם חווים אתגרים אחרים בדרך: לא יודעים דבר על הנישה הזו מלבד הפוטנציאל הכלכלי הטוב שלה, הם נאבקים בבחירת המוצרים הנכונים, זיהוי פלחי היעד שלהם, ו תקשורת עם הקהל.

  • אל תעשה מחקר

נניח שבחרת בנישה בגחמה, ובחרת את זו על סמךשלך הזיכרונות הנוסטלגיים המתוקים, או זו שזכתה להייפ והאופנתי לעונה זו, או מה שזה לא יהיה.

אתה משקיע זמן ומאמץ בבניית חנות מתאימה, משקיע כסף במודעות בתשלום-ולאחר מכן מגלה שאין מספיק פריטים באיכות גבוהה של AliExpress להוספה להצעה שלך.

או שגילית שרעיון החנות הזה כבר נלקח על ידי שחקני שוק בעלי פרופיל גבוה המושכים את כל הלקוחות הקיימים.

או שעבדת בהצלחה מספר מכירות אך שמת לב שההכנסה הסופית אינה ראויה למאמץ שלך.

כדי למנוע מכל אחד מהתרחישים הללו, מציאת שוק נישה מחייבת אותך לערוך מחקר עצמאי משלך. שם תקבע את נקודות החוזק והחולשה של הנישה שנראית לך בחירה טובה.

  • אין ערך ספציפי

זוהי בעיה נפוצה ב”חנויות כלליות “שמוכרות תמהיל אקראי של פריטים שאינם קשורים. עם זאת, חנויות מקוונות הממוקדות בנישה יכולות להתמודד עם בעיות דומות במהלך מסעות הדרופשיפינג שלהן.

כמו עסקים רבים אחרים, dropshipping הוא עסק מוכוון לקוחות. לכן, חשוב להבין כיצד נישה מסוימת מאפשרת לך ליצור יעד קניות ייחודי שיכול להתחרות בהצלחה בחנויות אחרות בגלל הצעת המכירה הייחודית שלה.

מענה לבקשות הקהל המועדף עליך והתמקדות בצרכיו הוא המפתח למשוך לקוחות. לכן, אם אינכם רואים את הדרך להשתמש בנישה שבחרתם ליצירת חנות בלתי נשכחת ונקודת ציון המותאמת לצרכי הקונים, חכם לעבור לטווח מוצרים ממוקד יותר לקוחות.

  • לאמקום לצמיחה

מאפשריםאסטרטגיה אפשרית אחת של בחירת נישה לחנות הדרופשיפינג שלך היא התמקדות בפריטי הייפ במגמה כרגע. כל עוד המוצר הספציפי הזה פופולרי, תאורטית תוכל להרוויח ממנו כסף טוב. ובכל זאת, ברגע שהוא יישכח, יהיה עליך לעבור במהירות לקטגוריה חמה במיוחד.

באופן מסורתי, גישה פחות מסוכנת פופולרית יותר. יזמים בוחרים נישה עם ביקוש פחות או יותר יציב שצפוי להישאר בתקופה ארוכת טווח. עם הזמן, הם מעדכנים מעט את מגוון המוצרים שלהם יחד עם שיטות הפרסום.

9. סיכום כיצד למצוא את נישת הדרופשיפינג המושלמת שלך

אינך צריך ללכת רחוק כדי לחפש את נישות הטרופשיפינג הטובות ביותר, מכיוון שכבר בחרנו עבורך את מוצרי הנישה הטובים ביותר. עם זאת, מציאת ובחירת שוק הנישה הנכון לוקחת זמן. עליך לשקול ולחקור היטב היבטים שונים ולקבוע מהי ההזדמנות הטובה ביותר עבורך.

בדרופשיפינג, בחירת הנישה הנכונה היא אחד מנקודות המוקד החשובות ביותר, אז פנה לזה בשקידה ובהכנה.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

10. שאלות נפוצות ​

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >