איך להפוך עסק דרופשיפינג להצלחה?

18.10.21 | נכתב ע”י דנה כהן |  5 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

הנושאים בהם עוסק חלק זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

עד כה כיסינו מידע רב על יסודות הדרופשיפינג ועל מורכבויות בחירת הנישה וניהול העסק. עכשיו יהיה לכם בסיס מספק כדי להיכנס לתחום בביטחון, לחקור ולהקים עסק דרופשיפינג משלכם.

עם כל כך הרבה דברים שיש לקחת בחשבון, קל להתבלבל ולאבד לרגע את הראש אחר מה שבאמת חשוב. זו הסיבה שיצרנו רשימה של כל האלמנטים המכריעים בדרך להצלחה. אלה פעולות הליבה ש”חובה לעשות” ושיבנו או יהרסו את המיזם החדש. אם תצליחו לבצע את כל הפעולות הללו בהצלחה, תוכלו לטעות בהרבה פעולות אחרות ועדיין להישאר עם סיכוי גדול להצליח.

1. ערך מוסף

תוכנית יציבה לאופן בו תוכלו להיות בעלי ערך מוסף ללקוחות היא גורם ההצלחה החשוב ביותר. זהו גורם חשוב לכל העסקים, אך הרבה יותר חשוב בעולם הדרופשיפינג, שם תתחרו מול ליגיונות של חנויות אחרות שלכולן יש מוצרים דומים.

עם דרופשיפינג קל לחשוב שאתם מוכרים מוצר ללקוחות, אבל סוחרים קטנים מצליחים מבינים שזה לא רק המוצר שהם מציעים – הם מוכרים תובנות, מידע ופתרונות. אתם חושבים שאתם סוחר במסחר אלקטרוני אבל אתם לגמרי גם בעסקי המידע. 

אז איך אתם מתכוונים להוסיף ערך ללקוח ולעזור בפתרון בעיות עבור? אם אתם עוד לא בטוחים או שאין לכם תשובה ברורה, כדאי להקדיש זמן לקריאה מחודשת של הפרק הזה, הדן בנושא לעומק. אם אתם מתקשים לענות על השאלה הזו רק עבור נישה ספציפית, כדאי לשקול לבחור שוק אחר.

אם אין לכם ערך מוסף ממידע ותמיכה איכותיים, הדבר היחיד שנשאר לכם להתחרות באמצעותו הוא המחיר. למרות שזו הייתה אסטרטגיה מוצלחת עבור רשת וולמארט, זה לא יעזור לכם לבנות עסק דרופשיפינג מצליח.

2. התמקדו בשיווק וקידום אתרים

גורם השני בחשיבות אחרי הוספת ערך זה היכולת להעביר תנועת לקוחות ברשת אל האתר שלכם. הבעיה והגורם מספר 1 לתסכול של סוחרים חדשים בתחום המסחר האלקטרוני הוא חוסר תנועה לאתרים שלהם. יותר מדי סוחרים עובדים במשך חודשים על אתר מושלם רק כדי להשיק אותו לעולם שפשוט לא יודע שהוא קיים. 

שיווק והנעת לקוחות אל האתר חיוניים בהחלט להצלחת העסק שלך וקשה להפנות זאת למיקור חוץ, במיוחד אם תקציב התפעול הוא קטן. עליכם לקחת יוזמה אישית לפיתוח מיומנויות SEO, שיווק, הסברה והצבת מבקרים משלכם.

 נושא זה קריטי במיוחד במהלך 6 עד 12 החודשים הראשונים של העסק כשאף אחד עוד לא יודע מי אתם. לאחר השקת האתר עליכם להקדיש לפחות 75% מזמנכם לשיווק, קידום אתרים ויצירת תנועה למשך 4 עד 6 חודשים לפחות – קראתם נכון 4 עד 6 חודשים. ברגע שהקמתם בסיס שיווקי איתן, תוכלו לצמצם מעט את הזמן, אבל בשלב מוקדם אין דבר כזה יותר מדי דגש על שיווק.

אם אתם עדיין לא מומחים בשיווק או SEO, המשאבים והבלוגים הבאים הם דרך נהדרת להתחיל:

משאבי SEO

  • Moz. אחת מקהילות ה- SEO הפופולריות ביותר ברשת.מצורף גם המדריך למתחילים לקידום אתרים הוא משאב נהדר במיוחד עבור מתחילים.
  • SeachEngineLand. בלוג קידום אתרים פורה במיוחד, עם עשרות פוסטים חדשים בכל יום.
  • SEOBook. בלוג קידום אתרים פופולרי וביתה של קהילה פרטית בתשלום עבור אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים.
  • מזוקקים. סוכנות שיווק וקידום אתרים זו כוללת בלוג מהשורה הראשונה ומספר קורסים והדרכות, רבות מהן בחינם.

משאבי שיווק

  • בלוג HubSpot ייעוץ בכל מה שקשור לשיווק נכנס, החל מהנעת תנועה באמצעות דוא”ל ועד טיפים למדיה חברתית.
  • הבלוג של סת גודין ייעוץ ברמה גבוהה בנושא שיווק ובניית קהל.
  • QuickSprout בלוג של היזם הידוע ניל פאטל המוקדש בעיקר לשיווק, קידום אתרים וייצור תנועה.
  • נפש דועכת כיצד להשתמש בפסיכולוגיה התנהגותית כדי לעזור להשפיע על הלקוחות ולשווק את העסק.
  • קופירבלוגר טיפים לשיווק תוכן עם דגש על כתיבת קופירייטינג אפקטיבי ומשכנע.
  • מיקסרג’י ראיונות עם יזמים מצליחים בתחומי הטכנולוגיה והאינטרנט. לא מתמקד באופן בלעדי בשיווק, אך הרבה מידע ישים ליזמים שאפתנים, כולל שיווק וייעוץ בשלב מוקדם.

משאבי שיווק מסחר אלקטרוני

  • Shopify Blog בלוג מקיף למסחר אלקטרוני עם פוסטים תכופים כיצד לקדם ולשווק ביעילות את החנות המקוונת שלך.

מסחר אלקטרוני דלק טיפים של יזם פעיל של מסחר אלקטרוני כיצד למצוא, לגדל ולשווק חנויות מקוונות. נכתב במיוחד עבור בעלי חנויות בודדות וחנויות קטנות יותר.

3. מתמחים

כמעט לכל חנות דרופשיפינג מצליחה שאנחנו נתקלים בה יש גורם משותף: היא מתמחה במוצר או נישה מסוימים. ככל שחנויות מתמחות בנישה ספציפית יותר, כך הן נוטות להצליח יותר.

אתם לא רוצה למכור רק תרמילים. אתם רוצה למכור תרמילים המיועדים למטיילים ברחבי העולם האובססיביים לציוד קל. אתם לא רוצה למכור סתם ציוד מצלמות אבטחה. אתה רוצה להתמקד במערכות אבטחה לתחנות דלק.

רבים חושבים שצמצום המיקוד מגביל את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי ויעלה להם במכירות, אבל בדיוק ההפך הוא הנכון! ההתמחות מאפשרת לתקשר בצורה יעילה יותר עם הלקוחות, להתבלט ביתר קלות ולהתמודד מול מספר קטן יותר של מתחרים. התמחות היא לעתים רחוקות מהלך רע במיזם דרופשיפינג.

אם אתם משיקים חנות בנישה חדשה כנראה שלא תדע באיזה פלח של הלקוחות להתמקד, וזה בסדר. אך ככל שתצברו ניסיון עם הלקוחות, עליכם לזהות את הפלח הרווחי ביותר ולאפשר להוסיף דרכו הערך המוסף הרב ביותר. לאחר מכן, נכו למצב את העסק כך שיתמקד אך ורק בצרכים ובעיות של הלקוחות הללו. תתפלאו איך שיעורי ההמרה ירקיעו שחקים גם אם תגבו פרמיה גבוהה.

זכרו: אם כולם הלקוחות שלכם, אז אף אחד לא יקנה מכם. התמחות מקלה על הבחנה ומאפשרת לגבות מחיר פרימיום ולרכז את מאמצי השיווק בצורה יעילה יותר.

4. הסתכלות בפרספקטיבה ארוכת טווח

בניית עסק דרופשיפינג היא כמו כל בניה של דבר בעל ערך: נדרשת  רמה משמעותית של מחויבות והשקעה לאורך זמן. מסיבה כלשהי אנשים מניחים שהם יכולים לבנות הכנסה פסיבית של שש ספרות מעסק דרופשיפינג לאחר כמה חודשים של עבודה במשרה חלקית. אבל זו פשוט לא הדרך בה.

כפי שהזכרנו בסעיף “כיצד להקים עסק דרופשיפינג“, באופן ריאלי ייקח לפחות שנה של עבודה במשרה מלאה לבנות עסק שמייצר הכנסה. 

חשוב להבין שהחודשים הראשונים הם הקשים ביותר. תמצאו את עצמכם נאבקים בספקות, נתקלים בבעיות באתר האינטרנט שלכם וככל הנראה תהיה לכם השקת אתר מוחצת שמייצרת אפס מכירות. תזכרו שזה נורמלי! רומא לא נבנתה ביום אחד וגם לא עסק מצליח של דרופשיפינג.

אם אתם מתכוננים נפשית להתחלה מאתגרת ולא מצפים להתעשר בן לילה, יהיו לכםהרבה יותר סיכויים להישאר בעסק עד שהוא יהפוך להצלחה.

5.שירות יוצא מן הכלל

האינטרנט תמיד היה מקום שקוף למדי, אך עם עלייתה של המדיה החברתית הפך המוניטין העסקי לחשוב עוד יותר להצלחה בעסק באינטרנט. אם לא תתייחסו בצורה מכבדת וטובה ללקוחות שלך, הם בדרך כלל יידעו את העולם כולו – כולל לקוחות פוטנציאליים רבים.

הסיכון הגדול ביותר בשירות הלקוחות עבור סוחרי דרופשיפ הוא ראיית מנהרה על רווחים והפסדים לפי הזמנה כאשר בעת מימושה קורים שיבושים. כפי שנדון בפרק נפרד , קריטי לדעת שעסק דרופשיפינג יכול להיות מבולגן שתצטרכו לשלם עליהם כדי לנקות כמה בלגנים שהלקוח לא תמיד יספוג. אם אתם לא מפסידים קצת כסף בשירות לקוחות מדי פעם, כנראה ששירות הלקוחות שלכם לא טוב במיוחד. 

לשמר לקוחות מאושרים זו צורת השיווק הטובה ביותר, בדיוק כמו בכל העסקים הרגילים, הרבה יותר קל לבצע מכירה ללקוח מרוצה מאשר לנסות לשכנע לקוח חדש לקנות. אם תתייחסו ללקוחות שלכם טוב בצורה יוצאת דופן, הם עשויים להפיץ את הבשורה ולהפנות אחרים לכיוונכם. עם שירות לקוחות מהשורה הראשונה, תוכל לבנות עסק שבו לקוחות חוזרים מייצרים הרבה מההכנסות.

הפיכת שירות הלקוחות לעדיפות ראשונה מגדירה את עסק הדרופשיפינג והופכת אותו להצלחה, אז וודאו שהוא אכן במקום הנכון בסדר העדיפויות.

6. אל תתלו בפרטים

אל תתמקדו יותר מדי בפרטים כמו שם החברה, הלוגו, הנושא או שירות השיווק בדוא”ל, הם לא יקבעו את ההצלחה.

מה שהופך עסק למוצלח הם הדברים עליהם דיברנו: ערך מוסף, שיווק, שירות לקוחות יוצא מן הכלל, התמחות ומחויבות ארוכת טווח. ובכל זאת, סוחרים חדשים יבלו שבועות, לפעמים חודשים, במאבק לקבל החלטה בין שתי אופציות של עגלות קניות או ספקים. זהו זמן יקר שיכול להיות מושקע בפיתוח היבטי הליבה של העסק.

ערכו את המחקר וקבלו החלטה מושכלת, אך אל תתנו להחלטות קטנות לשתק אתכם.

7. הצעד החשוב ביותר

הצעד החשוב ביותר – זהו צעד שרוב האנשים לעולם לא עושים – הוא פשוט להתחיל לעבוד בבניית העסק! מדובר בדבר הכי קשה עבור רוב האנשים שנובע בדרך כלל כתוצאה מפחד ואי וודאות.

תפיסה מוטעית שכיחה היא שליזמים מצליחים יש ודאות לגבי עסקיהם מהיום הראשון. כשתעמיקו קצת יותר, תגלו שלרובם היו פחדים והסתייגויות בשאלה איך דברים יסתדרו. עם זאת הם התקדמו עם תוכניתם למרות ספקות אלה.

אם אתם רציניים בכוונה לבנות עסק דרופשיפינג, תצטרך לעשות את אותו הדבר. ערכו את המחקר, העריכו את האפשרויות ואז קחו את הצעד, התקדמו עם המידע למרות הפחדים וההסתייגויות. התחילו עכשיו.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

8. שאלות נפוצות ​

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

עוד בבית הספר לאיקומרס:

קורס הדרופשיפינג המלא

כל המידע שאתם צריכים כדי להקים עסק דרופשיפינג מוצלח

עולם הדרופשיפינג פותח אפשרויות לא מוגבלות : מכירת כל מוצר לכל מקום בעולם -ללא קניית מלאי. יחד נלמד איך להרים עסק דרופשיפינג מאפס למאה.  לדף הקורס>

קורס פייסבוק אדס המלא

פרסום ממומן בפייסבוק אף פעם לא היה פשוט יותר

איך מייצרים את המכירה ראשונה ואיך ממשיכים אותה עד לרצף מכירות שוטף? הכל על מערכת הפרסום המתקדמת בעולם, למתחילים ולמתקדמים.

לדף הקורס >

קורס שופיפיי המלא


הכל על שופיפיי מא’ ועד ת’

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקמת חנות בפלטפורמת האיקומרס המובילה בעולם. החל מהשלבים הבסיסיים ביותר של הקמת חנות ועד לאופטימיזציה של חנויות קיימות.  לדף הקורס >