4 דרכים לשפר את מעקב נתוני המודעות שלך בפייסבוק

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  6 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

האם אובדן נתוני משתמשים של אפל השפיע על היכולת שלך לקבל החלטות שיווק חכמות בפייסבוק? תוהים כיצד לשחזר חלק מהנתונים האינפורמטיביים כדי שתוכל לקבל החלטות טובות יותר בנושא מודעות פייסבוק?

במאמר זה תגלו ארבעה שלבים מרכזיים לייעול פעילויות השיווק שלכם בפייסבוק והמשך קבלת החלטות מגובות נתונים.

מדוע משווקים מאבדים את נתוני משתמשי אפל?

פרסום iOS 14.5 של אפל משפיע על האופן שבו המכשירים שלנו מקבלים ומעבדים אירועי המרה מכלי עבודה דיגיטליים כמו פייסבוק וכיצד עסקים מפרסמים באמצעות אפליקציות מובייל. בעיקרו של דבר, כל עסק שמקדם אפליקציות מובייל – בנוסף לאלו שמייעלות, ממקדות ומדווחות על אירועי המרת אינטרנט – מושפעות מהעדכון החדש הזה.  

כצפוי, עדכון הפרטיות של אפל מקשה על קישור משמעותי של התנהגות משתמשים בין אפליקציות ואתרים לנייד במכשירי iOS. חברות קטנות וספקי מדידות סלולריות שאוספות ומארגנות נתוני אפליקציות צפויות לסבול הכי הרבה.

 

על פי Statista.com, 81% ממשתמשי פייסבוק משתמשים באפליקציה רק ​​במכשירים הניידים שלהם. רבים מאנשים אלה הם גם לקוחות אפל. ממשק ה- API של SKAdNetwork של אפל – המגביר את פרטיות המשתמשים בנייד ומוסיף עיכובים בזמן אקראי בביצועי האירועים – הוכרז לפני 3 שנים והפך כעת למציאות. זה משפיע על האופן שבו מפרסמים משתמשים במודעות פייסבוק.  

לצד ה- API של SKAdNetwork, Apple הציגה גם את פרוטוקול מדידת הקלקות הפרטיות (PCM) לייחוס אינטרנט, ונתנה למשתמשים יותר אפשרויות לבטל את הסכמתם לשיטות מעקב הנתונים שפייסבוק השתמשה כדי למקד לקהלים ולהגביל נתונים שאליהם עסקים ופלטפורמות יכולות לגשת . זה יכול להפוך לבעיה עצומה לעסקים אם לא מטפלים בו כראוי מכיוון שיהיה קשה יותר להשיג את הביצועים בגלל מחסור בנתונים.

לדוגמה, נניח שמשתמש iOS לנייד לוחץ על מודעה בפייסבוק או באינסטגרם. בדרך כלל זה יוביל אותם לדפדפן האינטרנט שלהם כדי להשלים רכישה בתוך האפליקציה והמעקב יירשם. עם עדכון iOS 14.5, זה כבר לא יוקלט מכיוון שהוא מתרחש באפליקציה אחרת.

מעקב אחר כתובות אתרים הוא דוגמה נוספת. אם משתמש לוחץ על קישור שמוביל לאתר אחר, המעקב יסתיים בכך. במילים אחרות, הקישור בין משתמש iOS לאירוע קליק על המודעה נחתך.

למרבה המזל, ישנם כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לעקוב אחר חלק מהתנהגות המשתמשים הזו קדימה.

#1: אמת את דומיין האתר שלך באמצעות פייסבוק

השלב הראשון הוא לאמת את הדומיינים שלך באמצעות פייסבוק כדי לסייע בהפרעה עתידית של מסעות הפרסום שלך באתר. שלב זה יגדיר אותך באופן רשמי בפלטפורמה ויקבע לאיזה חשבון Business Manager יש סמכות להגדיר ולתעדף את אירועי ההמרה הזמינים לדומיין נתון.

תוכל לאמת את הדומיין שלך ב- Business Manager תחת בטיחות מותג> דומיינים.

ישנן מספר דרכים לאמת את הדומיינים שלך, אך הדרך שאני ממליץ עליה היא להוסיף ערך DNS TXT לרשומת ה- DNS שלך כדי לאשר שאתה הבעלים של הדומיין. פייסבוק ממליצה גם להעלות קובץ HTML שסופק על ידי פייסבוק לספריית האינטרנט שלך ולאשר את בעלות הדומיין ב- Business Manager, וכן להוסיף מטא תג לקטע <head> בדף הבית של הדומיין שלך.

צפה בסרטון זה כדי ללמוד כיצד להגדיר אימות דומיין של מודעות Facebook:

אם אתה משתמש בדומיין רשום ברשימת הסיומות הציבוריות , תוכל להשתמש בדומיין זה לאימות והגדרת שמונה האירועים המובילים שלך בדומיין. זכור כי פייסבוק תבחר באופן אוטומטי אירועים אלה לעסק שלך אם לא תבחר אותם בעצמך. 

#2: הגדר מנהל אירועים מצטבר/בחר שמונה אירועים לאימות

מכיוון שפייסבוק מגבילה את האופטימיזציה לשמונה אירועים, העדיפו את שמונת האירועים שתרצו לעקוב אחר המרות ולאחר מכן דרגו אותם במנהל האירועים שלכם. אני ממליץ להעריך את האסטרטגיות הנוכחיות שלך כדי להסתובב לקראת התוצאה הרצויה שלך.  

אלה יכולים להיות אירועים סטנדרטיים כגון רכישה, הוספה לעגלה וצפייה בתוכן, או אירועים מתקדמים יותר כמו עומק גלילת אתרים. תוכל להגדיר אירועים מותאמים אישית באמצעות מנהל התגים של Google . בדומה לאימות דומיין, משימה זו חייבת להתבצע על ידי בעל הפיקסל ולא השותף. 

זכור שרק אירועי העדיפות הגבוהים ביותר יישלחו במהלך אירוע המרה, כלומר יתכן ויתדווחו המספרים האחרים. למרות שאירועים אלה מתרחשים, ייתכן שהם אינם משתקפים בדוחות.

מס '3: מינוף פרמטרי UTM, Google Universal Analytics ו- Google Analytics 4

כפי שנקבע, עדכון iOS 14.5 משפיע מאוד על משווקי פייסבוק עקב נתונים מוגבלים ומסגרת זמן מוגבלת לאחסון נתונים. משווקים צריכים להשתמש בטקטיקות שונות כדי לקבוע אם מכירה או המרה התרחשה בגלל מודעה. זה מאלץ את המשווקים לחזור למודל של קליק אחרון כדי לקבוע באיזה מסע פרסום, קבוצת מודעות ומודעה בוצעה המרה. לכן, חשוב להקצות UTM לכל המודעות שלך בפייסבוק.  

מכיוון ש- Google Analytics פועל על פי מודל קליק אחרון, שימוש בכלי של צד שלישי לייבוא ​​נתוני פייסבוק שלך ל- Google Analytics יכול לספק דיווח ביצועים מלא יותר מחוץ למנהל המודעות של Facebook. על ידי השוואת נתוני הפייסבוק שלך לנתוני Google Analytics, תוכל לזהות את הדלתא הממוצעת בין שתי מתודולוגיות המעקב תוך רכישת נקודת התייחסות לדיווח תת -צפוי משוער באחרונה.

שים לב שזה לא פתרון מושלם לבעיה. זה רק אינדיקציה לכך שמשווקים דיגיטליים צריכים להיות יצירתיים כדי למקסם את איסוף נתוני הלקוחות שלהם. יתר על כן, מומלץ לנתח את דוח המכשירים שלך ב- Google Analytics כדי להבין את אחוז התנועה שיושפע מהעדכון החדש.  

בדוק גם את Google Analytics 4 (GA4) , אשר שם דגש רב על מודל הנתונים מונע האירועים ומאפשר מעקב חלק אחר אפליקציות ורשתות , בהשוואה לגרסה הישנה יותר. התכונה המרכזית של GA4 היא היכולת להגדיר דיווח ברירת מחדל לזיהוי משתמשים בכל מזהה משתמש ומכשיר, תוך שימוש בלמידת מכונה כדי לסגור את הפער בייחוס בין דפדפנים ומכשירים אחרים. 

למרות ש- GA4 נמצא כרגע בגרסת בטא, כדאי לבדוק כיוון שגוגל מוסיפה תכונות חדשות ללא הרף. הוספת GA4 לצד Google Analytics הסטנדרטית שלך לא רק תאפשר לך לאסוף אירועי המרה ולמנף דיווח משפך מותאם אישית אלא גם להפחית את התלות שלך בפייסבוק.

#4: השתמש בטקטיקות לכידת נתונים חלופיות

להתקדם, במקום לנצל אירועים מותאמים אישית, נצל כלים או נכסים אחרים כדי ללמוד על הלקוחות שלך. קמפיינים של מודעות לידים עובדים טוב, וכך גם שיחות ישירות עם הלקוחות שלך באמצעות דוא”ל ומסנג’ר.  

על פי מחקר שנערך בשנת 2019 על ידי Accenture Interactive , 71% מתוך 8,000 המשיבים בסקר האמינו כי מותגים מתקשרים בצורה “אישית מדי” ו -69% מהצרכנים הללו יפסיקו לעשות עסקים עם מותג או ישקלו מחדש את מערכת היחסים שלהם. אז תצטרך להיות יצירתי כדי לגרום לחוויה הזו להרגיש לא פולשנית. 

אך ככל שתקלט ותחזיק בבעלותך את הנתונים (מספר, דוא”ל וכו ‘) כך ייטב. תהיה לך הזדמנות לתקשר עם הלקוחות שלך וללמוד על המסע הצרכני שלהם, כמו למשל לברר אם נקודת ההתחלה הראשונית שלהם הייתה מערוץ בתשלום או ללא תשלום.

פיתוח אסטרטגיות “החלפת ערך” של לקוחות היא דרך מצוינת לשפר את נתוני הצד הראשון שלך תוך מתן חוויה ייחודית לקונים שלך. ברור שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להציע תמריץ ללקוחות להשתתף ברצון בתהליך זה.

מינוף סקרים לאחר הרכישה היא דרך נפלאה להשיג זאת. התקנת כלי סקר ייחוס לאחר רכישה יכולה לעזור לך להבין את ההשפעה האמיתית של מודעות פייסבוק ואינסטגרם על משפך המכירות שלך. על ידי ביצוע סקרים עקביים לאחר הרכישה, אתה אמור להיות מסוגל להשיג מטרה זו ולקבל תחושה טובה של איזה ערוץ עובד עבור העסק שלך.

המחקר של Accenture Interactive מצא גם כי 73% מהצרכנים מוכנים לחלוק מידע אישי יותר אם המותגים שקופים. אז תקשר עם הלקוחות שלך והודיע ​​להם כיצד עדכון iOS זה השפיע עליך.

בהיותך שקוף, אתה עלול לפתוח שיטה חלופית למעקב אחר קובצי cookie. סביר יותר שלצרכנים ליצור חשבון באתר שלך. תהיה לך הזדמנות לשווק מחדש לקהל זה על ידי שימוש במזהים ספציפיים למשתמש כדי למקד לאנשים, כגון מספרי טלפון וכתובות דוא”ל. לכן, כדי להגדיל את עוצמת הקול הזו, אתה רוצה לעודד כניסות לאתר.

סיכום

בשל ביטול מעקב אחר משתמשים, חובה להפחית את ההסתמכות שלך על שיווק נישה. עליך לעבור למודלים הוליסטיים יותר ברמת המאקרו הדורשים בחינה של דפוסים שונים ושינויים בהכנסות המודעות ובעלות לאורך זמן כדי לייחס יעילות לקמפיינים ספציפיים לערוץ.

מודלים אלה עשויים להיות קשים לכוון כראוי ודורשים מומחיות במדעי הנתונים, אך פתרון המסתמך על תחכום סטטיסטי הוא עמיד יותר מאלו המסתמכים על זהות המשתמש. זה אמור לספק תמונה מדויקת יותר של התנהלות הקמפיינים שלך, מכיוון שלכאורה הכל מופיע בחשבון במדידה.

למרות שהעדכון של אפל עלול לגרום לשיהוק, זה רחוק מסיום המודעות בפייסבוק. משווקים דיגיטליים ימצאו דרך לעקוף זאת. אותם עסקים שיכולים לגוון ולהשתמש בשיטות חדשות לאיסוף נתונים יהיו צעד אחד לפני העקומה.

זכור כי התאמות אלה לפעילויות השיווק שלך בפייסבוק הן רק דרכים לעקיפת הבעיה ואסור להתייחס אליהן כפתרונות ארוכי טווח. כל עסק צריך להשקיע במציאת פתרון אמיתי שאינו תלוי בניצול פרצות בתקנות. צעדים אלה אמורים למקסם את התוצאה שלך במידה אך אל תעצור כאן. אחרי הכל, שיווק דיגיטלי עוסק בעיקר בניסוי וטעייה.

הקלה על התלות שלך בפיקסל הפייסבוק היא בהחלט השלב הראשון וזה הכי טוב לעשות באמצעות ניסויים ובדיקת רעיונות שונים. עם הלך הרוח וההכנה הנכונים, תקטין את הנזק שעדכון חדש זה יגרום בהכרח ויבטיח את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך בפייסבוק.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס