כיצד לשנות את מודעות הפייסבוק שלך: שתי שיטות מוכחות

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

האם מסע הפרסום שלך בפייסבוק מניב החזר טוב על הוצאות הפרסום? רוצה לדעת כיצד להגדיל אותו כדי להשיג יותר מכירות?

במאמר זה תגלו שתי שיטות קנה מידה שונות לקמפיינים שכבר יעילים, כך שתוכלו לייצר יותר רכישות ולהגדיל את העסק שלכם מהר יותר.

אודות שינוי קמפיינים של מודעות פייסבוק

ישנם שני שלבים להפעלת קמפיינים מוצלחים של מודעות פייסבוק שיכולים להתרחש באופן עצמאי או לרוץ בו זמנית בהתאם לאסטרטגיית המודעות שלך בפייסבוק.

השלב הראשון הוא בדיקה. המטרה כאן היא להבין אילו קהלים, העתקת מודעה, קריאייטיב והצעה מניבים את התוצאות הטובות ביותר ומניבים את ההחזר הגבוה ביותר על הוצאות הפרסום (ROAS). אתה רוצה לבדוק הרבה קהלים שונים, עותק מודעות וקריאייטיב כדי לחשוף מודעות וקהלים מנצחים שאפשר לשנות אותם.  

זה נכנס לשלב השני של הפעלת מודעות פייסבוק – קנה מידה. המטרה כאן היא להכפיל את מה שעובד ולהניב יותר תוצאות על ידי הגדלת הוצאות המודעה שלך . 

ההסבר הגדול ביותר מהדיון הזה על הוצאה על מודעות הוא שהוא מכתיב את טווח ההגעה של הקהל שלך וכמה זמן לוקח לראות תוצאות. ככל שהתקציב היומי שלך גבוה יותר, כך תגיע יותר אנשים למשך הקמפיין שלך ותוכל להניב תוצאות וללמוד מהר יותר מהבדיקות שלך.

חבר את זה לרעיון שגודל הקהל שלך יקבע את הקצאת התקציב שלך.

לדוגמה, שני תרחישי הקצאת תקציב יכולים להוביל לתוצאות גרועות. הראשון הוא הקצאת יתר של תקציב לקהל קטן. במקרה זה, תוכל להרוות את הקהל שלך במהירות (מוצג בתדירות גבוהה), להכות תשואות פוחתות ולשלם את המחיר בעלות גבוהה לאלף הופעות ומחיר לרכישה.  

השני הוא כאשר אתה מגדיר הוצאה על מודעות קטנה מדי כאשר אתה ממקד לקהל גדול; לדוגמה, הגדרת תקציב של 10 $ ליום לקהל המבוסס על עניין קר של 10 מיליון איש. במצב זה ההוצאה היומית שלך כה קטנה עד שיחלפו חודשים עד שתראה תוצאות מובהקות סטטיסטית. כמו כן, יש סיכוי גבוה יותר לביצועים ירודים מכיוון שאתה עלול להכות בדלי של אנשים בתוך הקהל של 10 מיליון אנשים שפחות מגיבים.

כשאתה מסתכל על הוצאה של מודעות בדרך זו, עליך להגדיר תקציב מתאים על סמך אם מסע הפרסום שלך יעזוב את שלב הלמידה תוך 7 ימים וקהל גדול מספיק שיהיה מקום להגדיל את התקציב לאחר שתצא משלב הלמידה. 

מתי לשקול שינוי גודל המודעות שלך בפייסבוק

כעת, לאחר שסיקרנו את הקשר בין הוצאות הפרסום, גודל הקהל והזמן שלוקח לראות תוצאות, בואו נעבור לשני הסוגים השונים של שינוי קמפיינים כדי להשיג יותר תוצאות.

ישנן שתי שיטות בהן תוכל להשתמש כדי להגדיל את מסעות הפרסום שלך בפייסבוק: קנה מידה איטי וקנה מידה מהיר. שיטת קנה המידה שתבחר תלויה עד כמה אתה שאפתני עם הצמיחה העסקית שלך.

אם אתה מתמקד אך ורק ברכישת לקוחות חדשים ואתה תוקפני ביעדי הצמיחה שלך, היית משתמש בשיטת קנה המידה המהיר. אם אתה צריך להיות קצת יותר זהיר בהוצאות המודעות שלך, תרצה להתחיל בקנה מידה איטי.

בואו נסתכל על כל שיטת קנה מידה בתורו, כך שתוכלו לגלות מה השיטה המתאימה ביותר למטרות השיווק שלכם.

מספר 1: השתמש בשיטה בקנה מידה איטי כדי להפחית את הסיכון בהוצאה על מודעות

שיטת הסולם האיטי, כפי שהשם מרמז, היא דרך הדרגתית להגדיל את התוצאות שלך ממסעות פרסום בפייסבוק שכבר ניצחו. היא גם מומלצת על ידי פייסבוק כדרך הבטוחה ביותר להגדיל את תקציבי הקמפיינים או המודעות מבלי לגרום לזעזוע אלגוריתם שמאפס את שלב הלמידה.

הערה בנושא הלם אלגוריתם – זהו הרעיון שכאשר אתה מבצע שינויים בקמפיין, במערך המודעות או במודעות, השינוי גורם לזעזוע באלגוריתם של פייסבוק והוא צריך ללמוד מחדש כדי להחזיר את התוצאות למסלולן. ככל שההלם גדול יותר, כך זה יכול להימשך זמן רב יותר. כמו כן, ישנה אפשרות שזה יהרוס תוצאות טובות שכבר נראות מהקמפיין.   

פייסבוק מצהירה כעת במפורש מתי זה קורה: זה קורה כאשר אתה מאפס את שלב הלמידה על ידי ביצוע עריכות מסע פרסום משמעותיות. בדרך כלל התוצאות שלך יחמירו, ובמקרים מסוימים יהיה עליך לשכפל את מסע הפרסום ולהפעיל אותו מחדש כדי להחזיר את התוצאות למסלול לאחר איפוס שלב הלמידה.

חלק מהמיקרו-זעזועים אינם גדולים כמו איפוס שלב הלמידה המתרחש כאשר אתה מפעיל ומכבה מודעות ברמת המודעה. זה שונה מהוספת מודעה חדשה, המאפסת את הלמידה לחלוטין.

שיטת קנה המידה האיטי נועדה לגרום לזעזוע קטן ככל האפשר לאלגוריתם המודעות ולא תאפס את שלב הלמידה.

בתקשורת של הסוכנות שלי עם פייסבוק, הם תמיד ממליצים על הסולם האיטי. כאן אתה מגדיל את תקציב הוצאת המודעות שלך בקמפיין או בקבוצת מודעות לא יותר מ -20% בפרק זמן של 72 שעות.

למרות שזוהי שיטת קנה מידה, הרמז נמצא בכותרת – היא איטית, במיוחד אם התקציב ההתחלתי שלך נמוך כגון 30 $ ליום לקמפיין יחיד. עשרים אחוזים כל 3 ימים בתקציב קמפיין של 30 $ ליום ייראו כך לאורך תקופה של 3 שבועות:

  • יום 1 $ 30 עד $ 36

 

  • יום 3 $ 36 עד $ 43.20
  • יום 6 $ 43.20 עד $ 51.84
  • יום 9 $ 51.84 עד $ 62.20
  • יום 12 $ 62.20 עד $ 74.60
  • יום 15 $ 74.60 עד $ 89.50
  • יום 18 $ 89.50 עד $ 107.40
  • יום 21 $ 107.40 עד $ 129

אתה יכול לראות שכדי להגיע ל -129 $ ליום כתקציב יומי, נדרשות 8 אירועי קנה מידה בטווח זמן של 3 שבועות. זה הרבה זמן לעבור מ -30 $ בלבד ליום ל -129 $. אם אתה מתפתה להעלות את האחוז גבוה מ -20%, הזהר שאם תעשה זאת, תאפס את שלב הלמידה. תחזור למקום הראשון עם תוצאות משתנות מכיוון שאיפסת למידה וגרמת להלם אלגוריתם משמעותי. אף אחד לא רוצה את זה.

נניח שאתה משיג תוצאות ממש טובות בקמפיין בעל תקציב יומי התחלתי גבוה יותר של $ 100 ואתה רוצה יותר מהתוצאות הטובות האלה. בשיטת הסולם האיטי היית עובר בין 100 ל -120 דולר ליום, מכיוון שזו עלייה של 20%. לאחר מכן תחכה 3 ימים ותראה מה קורה לתוצאות שלך.

אם העלות לרכישה נשארת זהה או אפילו יורדת, אלו חדשות מצוינות. אתה רוצה להגדיל עוד 20% כדי לקחת את התקציב היומי ל 144 $ וכן הלאה.

כדי לראות את אותה עלייה בתקציב היומי ($ 99) כמו דוגמת קמפיין בסך $ 30 ליום, נדרשת רק פחות מארבעה אירועי קנה מידה בהשוואה לשמונה בקמפיין של $ 30 ליום.

השוואת סולם איטי בסך 30 $ ליום לקמפיין שכבר מתחיל בתקציב יומי של $ 100, תוכל להבין מדוע הגדרת תקציב התחלתי גדול ככל שתוכל להרשות לעצמך היא חיונית לזינוק תקציבי משמעותי יותר בין פעולות קנה מידה ויציאה משלב הלמידה. מהר יותר בתחילת הקמפיין.

עם זאת, התוצאות שלך יגיעו בסופו של דבר לתקרה מכיוון שתרוויח את גודל הקהל שלך. אז אתה רוצה להציג קהלים גדולים יותר במסעות פרסום כפולים, כי ככל שאתה משתנה, אתה צריך קהלים גדולים כדי להצליח.

כאשר אתה מכה תקרה זו תהיה תלויה בגודל הקהל שלך. ככל שהקהל קטן יותר, כך תוכלו ליישם פחות אירועי קנה מידה. ראיתי את זה קורה בששה אירועים בקנה מידה איטי.

#2: השתמש בשיטת סולם מהיר כדי להגדיל את התוצאות במהירות

הסוכנות שלי משתמשת בשיטת הסולם המהיר בתדירות הגבוהה ביותר מכיוון שיש לנו הרבה לקוחות שצומחים במהירות שרוצים ללכת אחרי רכישת לקוחות המונית בפרק זמן קצר.

בשיטת קנה המידה המהיר, אתה משכפל את מסע הפרסום שלך ומיישם שינוי תקציב משמעותי שעולה על 20% המומלצים על ידי פייסבוק. אתה עושה זאת בשכפול מסע פרסום כך שהקמפיין יתחיל בשלב הלמידה. עם זאת, מכיוון שיש לך הקצאת תקציב גבוהה יותר, תוכל לעבור את שלב הלמידה הרבה יותר מהר ולהגיע ל -50 ההמרות המינימליות היטב בטווח הזמן של 7 ימים שהמליץ ​​פייסבוק.

העסק שלי השתמש בשיטה זו כדי להגדיל את תקציב מסע הפרסום מ -250 ל -500 דולר ליום, מ -500 דולר ל -1 אלף דולר ליום, מ -1 מיליון דולר ל -2 אלף דולר ובסופו של דבר 2 אלף דולר ל- 4K ליום. בארבעה אירועי קנה מידה, לקחנו תקציב יומי מ- $ 250 ל- $ 4K, יותר מפי 16 מהתקציב ההתחלתי. אותה הגדלה תקציבית הייתה לוקחת חודשים בשיטת הסולם האיטי.

בעזרת שיטת הסולם המהיר, אתה רוצה להכפיל לפחות את הוצאות המודעה היומיות שלך בכל קפיצת מדרגה. ובכל פעם שתעשה זאת, עם תקציב גבוה בהדרגה, תקטין את הזמן הדרוש ליציאה משלב הלמידה. בתרחיש אידיאלי, אתה רוצה לצאת משלב הלמידה מהר ככל האפשר.

הנה כיצד לחשב את התקציב המדויק שאתה צריך להגדיר לקמפיין החדש שלך.

בעזרת קנה מידה אתה יודע את עלות היעד שלך לרכישה ולכן אתה יכול לחשב כמה אתה צריך להוציא בתוך 7 הימים הראשונים כדי לצאת משלב הלמידה על ידי קבלת מעל 50 רכישות.

לדוגמה, עם עלות יעד לרכישה של למשל 30 $ והעובדה שאתה צריך 50 רכישות תוך 7 ימים, אתה צריך להוציא סך של 1,500 $ בשבוע, שזה שווה תקציב יומי של 215 $. אם אתה רוצה לצמצם את הזמן שאתה משקיע בלמידה ל -3.5 ימים בלבד, אתה יודע להכפיל את התקציב היומי. זה אומר שתצטרך להוציא 1,500 $ תוך 3.5 ימים אז 429 $ ליום.

המפתח להצלחה בשיטת קנה מידה זו הוא שתמיד תגדיל את הוצאות המודעות שלך במסע פרסום כפול חדש, לא זה הקיים שמניב ביצועים טובים. אתה רוצה להשאיר את הקמפיין הזה מופעל כך שהוא יפעל במקביל לקמפיין החדש שלך בתקציב גבוה יותר.

אם היית מתאים את התקציב שלך יותר מ -20% במסע הפרסום הקיים, זה היה מאפס למידה והקמפיין שלך יפחת ביעילות, ומבטל את כל התוצאות המעולות שהשיג שהדגישו את ההזדמנות להגדיל את הוצאות המודעה שלך מלכתחילה.

#3: שקול רכישת השהייה ורכישת נתונים מתעכבים מ- iOS 14.5 בעת קנה המידה

אחת מנקודות המפתח שיש לדעת על קנה מידה היא שכאשר תתחיל לדחוף לקהלים חדשים בקנה מידה, העלות שלך לרכישה תתחיל לעלות ככל שהאלגוריתם יעבור מהדלי “סביר ביותר לרכוש” אל ה”סביר במקצת ” לרכוש “דלי. אנשים אלה יצטרכו לשכנע יותר לקנות, כך שהם לא יקנו ביום הראשון כאשר ילחצו על המודעה שלך ויבקרו באתר שלך בפעם הראשונה.

כאן עליך לעקוב אחר פיגור הרכישה. השהיית רכישה מתייחסת לכמה זמן לוקח למישהו בממוצע לרכוש ממודעת הפייסבוק שלך. חלק מהאנשים ילחצו על המודעה שלך ויעשו המרה בתוך 24 שעות, לאנשים אחרים ייקח 2-5 ימים להתחייב לרכישה הראשונה.  

עבור מוצרים ושירותים מתקדמים, זה יכול לקחת שבועות ואפילו חודשים. במקרה זה, בגלל הצטמקות הייחוס מקליק של 28 יום ל -7 ימים, רכישות אלה לא ידווחו כלל בחשבון המודעה שלך.

כדי לעקוב אחר השהיית הרכישה, ברצונך לרשום את מספר הרכישות היומי בחשבון המודעה שלך ולחזור על היום המקורי בכל יום לאחר מכן כדי לראות כיצד הנתונים משתנים מיום 1 עד 7 ימים לאחר הלחיצה.

לבסוף, קח בחשבון שלא תראה את כל נתוני הרכישה שלך מיד בחשבון המודעה שלך בשל עיכוב הנתונים של 3 ימים בהעברת נתוני רכישה ממשתמשי iOS שלא הצטרפו אליהם . כשאתה מנתח את מסעות הפרסום שלך, אתה כמעט רוצה להתעלם משלושה ימי הנתונים הראשונים ולהתחיל לקבל החלטות מושכלות רק מהיום הרביעי לאחר שתתחיל לראות את הנתונים המתעכבים נכנסים לחשבון המודעה שלך. 

סיכום

לסיכום, קנה מידה איטי כרוך בהגדלת התקציב היומי ב -20% כל 3 ימים. אל תלך יותר מזה מכיוון שזה יאפס למידה וישפיע לרעה על התוצאות שלך.

עם קנה מידה מהיר, אתה משכפל את מסע הפרסום שלך ולאחר מכן מיישם הקצאת תקציב משמעותית המחושבת על סמך עלות היעד שלך לרכישה וכמה אתה צריך להוציא כדי לצאת מהלימוד תוך 7 ימים.

זכור שהתקציב שלך מכתיב את טווח ההגעה של הקהל שלך, הזמן שלוקח לראות תוצאות חיוביות וכמה מהר אתה יוצא משלב הלמידה. התחל עם תקציב יומי גבוה ככל שתוכל אם אתה רוצה להשתמש בשיטת קנה המידה האיטי, ולגודל קנה מידה מהיר, וודא תמיד שתכפיל את הקמפיין הנוכחי ותשאיר את המקור מופעל עד שהוא מתחיל לרדת ביעילות.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס