אופן השימוש ב- SHOPIFY: הדרכה מהירה וקלה לקניות למתחילים

10.10.21  | נכתב ע”י נעם אדירי  |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ללמוד איך להשתמש ב- Shopify יכול להרגיש מאוד מאתגר בהתחלה. 

אחרי הכל, Shopify היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מקיפה המאפשרת לכם לפתח עסק באין ספור דרכים, עם המון גמישות ושליטה. 

במילים אחרות, יש הרבה מה לשקול. לדוגמה, לפני שתוכלו להתחיל למכור באינטרנט, עליכם:

  • להקים חשבון Shopify
  • להתאים אישית את האתר שלכם
  • להוסיף ולהגדיר מוצרים
  • רישום דומיין
  • להגדיר הגדרות תשלום
  • הכנת האתר שלך לפרסום
  • והרשימה נמשכת…


למרבה המזל, Shopify מיועדת
לכולם

לא משנה אם יש לכם תואר בהנדסת מחשבים או אם הסתבכת להקים חשבון דוא”ל, תוכלו ללמוד כיצד להשתמש ב- Shopify –  כבר היום.

מאמר זה יראה לכם איך להשתמש ב- Shopify שלב אחר שלב. בסוף המדריך הזה של Shopify, תהיה לכם חנות מקוונת שעובדת ותוכלו להתחיל לקבל הזמנות! 

נשמע טוב? אז יאללה, בואו נתחיל.

יסודות Shopify: מה אתם צריכים לדעת?

לפני שנצלול להדרכה של Shopify, בואו נבין קודם מה זה Shopify בדיוק, ומה אתם יכולים לעשות עם זה?

בקיצור, Shopify הוא פתרון עסקי מלא. הפלטפורמה התחילה כבונת אתרי מסחר אלקטרוני, אבל היום היא הרבה יותר מזה. עכשיו תוכלו להשתמש ב- Shopify לביצוע דברים כמו:

  • בניית חנות מקוונת
  • בחירת נושא של Shopify והתאמה אישית של עיצוב החנות שלכם 
  • התאמה אישית של הפונקציונליות של החנות שלכם עם יותר מ- 6,000 אפליקציות Shopify
  • מכירת מוצרים דיגיטליים, מוצרים פיזיים ושירותים
  • מכירה באופן אישי, באינטרנט, או באמצעות ערוצי מכירות של צד שלישי כמו eBay ופייסבוק
  • ניהיל מלאי, הזמנות ומשלוח.
  • שיווק העסק שלכם עם כלי שיווק משולבים 
  • מעקב אחר ניתוחים כדי לחלץ תובנות לשיפור העסק שלכם

בכנות, Shopify די מגניב.

איך להשתמש ב-Shopify: מדריך Shopify הכולל 12 שלבים למתחילים

במדריך זה של Shopify למתחילים, אנחנו הולכים לכסות את כל השלבים המרכזיים הדרושים בכדי לגרום לעסק שלכם לפעול ולמכור – ככה עושים את זה:

  1. הרשמה לניסיון חינם ל -14 יום של Shopify
  2. היכרות עם לוח המחוונים
  3. התאמה אישית של ערכת הנושא של האתר שלכם
  4. הוספת ערוצי מכירה
  5. הוספת מוצרים
  6. הגדרת תשלומים
  7. הוספת דומיין
  8. הכנת האתר שלכם לפעולה
  9. בחירת תוכנית והפיכת החנות שלכם לציבורית
  10. התאמה אישית של הפונקציונליות של האתר שלכם עם Shopify אפליקציות


אל תמהרו ותעברו על המדריך Shopify בצעד אחר צעד. אוקי, מוכנים? בוא נתחיל.

שלב 1. הירשמו לניסיון חינם של 14 ימים של Shopify

דבר ראשון: לפני שתלמדו איך להשתמש ב- Shopify, עליכם להקים חשבון.

אל תדאגו- אתם לא צריכים לשלם כלום, Shopify מציעה ניסיון חינם למשך 14 יום שבו תוכלו להשתמש כדי להתחיל ולחוות את הפלטפורמה לפני שתתחייבו.

עברו אל shopify.com/signup והזינו את כתובת הדוא”ל שלכם, סיסמה מאובטחת ושם החנות שלכם.

זה בסדר אם אתם לא יודע איך לקרוא לחנות שלכם כרגע – אתם תמיד יכולים לשנות אותה מאוחר יותר. פשוט תבחרו משהו נחמד לבינתיים.

לאחר מכן, Shopify תשאל אותכם כמה שאלות פשוטות בכדי לייעל את החוויה שלכם. ענו על השאלות כמיטב יכולתכם – שוב, תוכלו תמיד לשנות את דעתכם מאוחר יותר.

לאחר שתלחצו על “הבא”, Shopify תבקש ממכם להזין את הפרטים שלכם כדי שתוכלו לקבל תשלום.

עכשיו יש לכם חנות מקוונת חדשה ומערכת בקרת משימות לעסק שלכם!

אל תשכחו לאמת את כתובת הדוא”ל שלכם לפני שתתחילו להשתמש ב- Shopify כדי לשמור על אבטחת חשבונכם.

שלב 2. הכירו את לוח המחוונים

לפני שנתקדם עם הדרכה זו של Shopify, כדאי להקדיש זמן להכרת את לוח המחוונים של Shopify.

כאשר תיכנסו לראשונה, תראו רשימת בדיקות של 4 נקודות שנועדה לעזור לכם להתחיל.

תעיינו בסרגל הצד השמאלי, הכולל את כל הדרוש לכם לניהול העסק. כאשר תלחצו על אחת מהאפשרויות האלו, Shopify תחשוף תפריט נפתח עם אפשרויות נוספות.

תראו גם “הגדרות” בתחתית סרגל הצד השמאלי. כאן תוכלו לעדכן הרבה מהפונקציות המרכזיות של חשבונכם, כגון שם החנות, פרטי התשלום והודעות.

שלב 3. התאימו אישית את ערכת הנושא של האתר שלכם

עכשיו נצלול פנימה ונסביר איך להשתמש בעיצובים של Shopify להתאמה אישית של מראה האתר שלכם.

כדי להתחיל, לחץ על “חנות מקוונת” בסרגל הצד ולאחר מכן לחץ על “ערכות נושא”.

אתם יכולים להתחיל להתאים אישית את ערכת הנושא “Debut” המותקנת מראש או לגלול למטה בעמוד כדי לבחור ערכת נושא חדשה. יש 3 אפשרויות:

תזכרו, אתם תמיד יכול לשנות את העיצוב שלכם מאוחר יותר. בנוסף, אם אתם רוצים משהו מסוים, תוכלו לשכור מומחה Shopify שיעזור לכם להתאים אישית את האתר שלכם.

לאחר שהתקנתם את ערכת הנושא שלכם, לחצו על “התאמה אישית”, ו- Shopify תעביר אתכם לעורך הדפים.

התפריט משמאל מאפשר לכם לשנות את הפריסה באמצעות הוספת אלמנטים. יש גם תפריט נפתח בראש הדף- זה מאפשר לכם להתאים אישית את העיצוב לדפים שונים.

תוכלו גם לגשת להגדרות העיצוב בתחתית סרגל הצד השמאלי כדי להתאים אישית את צבעי החנות, הגופנים ועוד.

בנוסף, אם אתם רוצים לקבל תמיכה או לבצע שינויים מתקדמים יותר כמו עריכת הקוד או השפות של האתר שלכם, לחצו על “פעולות נושא” בתחתית סרגל הצד.

שלב 4. הוספת ערוצי מכירה

Shopify מאפשרת לכם למכור באמצעות האתר שלכם, פלטפורמות מדיה חברתית, שוקי מסחר אלקטרוני, ובאופן אישי. לכן, לפני שתתחילו להוסיף מוצרים, כדאי להגדיר את ערוצי המכירות המועדפים עליכם.

לשם כך, לחצו על הסמל “+” שליד “ערוצי מכירה” בסרגל הצד ובחרו את ערוץ המכירות שברצונכם להוסיף.

לכל ערוץ מכירה יש תהליך התקנה שונה, אך Shopify תוביל אתכם בתהליך הגדרת כל אחד.

שלב 5. הוספת מוצרים

לאחר שהתאמתם את מראה האתר שלכם, הגיע הזמן להוסיף כמה מוצרים. לחצו על “מוצרים” בסרגל הצד ולאחר מכן לחצו על “הוסף מוצר”.

אם עדיין אין לכם מוצרים למכור, אתם יכולים למצוא מוצרים למכירה בעזרת שילוב הדרופשיפינג של Oberlo פשוט הוסף את אפליקציית Oberlo לחנות שלכם וחפשו מוצרים

כאשר אתם מוצאים מוצר שאתם אוהבים, תלחצו על “הוסף לרשימת יבוא”. לאחר מכן, עברו אל “רשימת יבוא” בסרגל הצד ולחצו על “ייבא לחנות”.

בעת הוספת מוצר, הקפידו למלא את הפרטים הדרושים ולהוסיף תמונות.

תוכלו גם לבחור ערוצי מכירה בסרגל הצד הימני, לקבוע את התמחור ולהגדיר את הגדרות המלאי והמשלוח.

אם אתם מוכרים מוצרים דיגיטליים, הקפידו לבטל את הסימון “זהו מוצר פיזי” כדי להשבית את אפשרויות המשלוח.

אתם יכולים גם להגדיר קולקציות של מוצרים לקבוצות – לדוגמה, יכול להיות שיש לכם קבוצות שונות לבגדי גברים ובגדי נשים.

לאחר שתסיימו, אל תשכחו ללחוץ על “שמור מוצר”.

שלב 6. הגדר תשלומים

עכשיו, בואו נגדיר את הגדרות התשלום שלכם. כדי להתחיל, לחצו על “הגדרות” בתחתית סרגל הצד השמאלי.

בכל הנוגע ללקיחת תשלומים, יש לכם 2 אפשרויות עיקריות שתוכלו להשתמש בהן:

  • Shopify Payments
  • שער תשלום של צד שלישי כמו Google Pay, PayPal או Bitcoin.

אם אתם משתמשים בשער תשלום של צד שלישי, Shopify תחייב אותך ב -2% נוספים בתוכנית Shopify הבסיסית ו -1% נוספים בתוכנית הראשית של Shopify.

לכן, עדיף להשתמש בתשלומי Shopify – במיוחד מכיוון שהוא מאפשר ללקוחות לבצע צ’ק -אאוט באמצעות כמעט כל כרטיס אשראי או חיוב וכן Apple Pay ו- Google Pay.

לחצו על “השלם את הגדרת החשבון” ותפעלו לפי ההנחיות של Shopify כדי להתקין.

שלב 7. הוסף דומיין

בואו ניצור דומיין מרשים!

לחצו על “חנות מקוונת” בסרגל הצד ולאחר מכן לחצו על “דומיינים”. כאן תראו 3 אפשרויות בראש הדף:

  • חבר דומיין קיים: אם כבר יש לכם דומיין מאתר כמו GoDaddy או NameCheap, השתמשו באפשרות זו כדי לחבר אותו לחשבון Shopify שלכם.
  • העברת דומיין: אם אתם מעדיפים שהכל יהיה תחת קורת גג אחת, תוכלו להשתמש באפשרות זו כדי להעביר את הדומיין הקיים שלכם ל- Shopify.
  • קנה דומיין חדש: אם עדיין אין לכם, השתמשו באפשרות זו כדי ליצור דומיין.

חפשו שמות דומיין, בחרו שם שאתם אוהבים ולחצו על “קנה”.

שלב 8. הכנת האתר שלכם לפרסום

כעת הגיע הזמן להגדיר את ההגדרות שלכם ולהתכונן לפרסם את האתר.

עברו אל “הגדרות” בתחתית סרגל הצד, לחצו על “כללי” והקפידו למלא את כל המידע הרלוונטי.

לאחר מכן, תחזרו לתפריט ההגדרות, לחצו על “משלוח” והגדירו את תעריפי המשלוח שלכם.

לבסוף, לחצו על “מסים” בתפריט ההגדרות והגדר את הגדרות המס שלכם.

שלב 9. בחרו תוכנית והפכו את החנות שלכם לציבורית!

ברגע שאתם מוכנים לצאת לדרך, הגיע הזמן לבחור אחת מתוך 3 תוכניות תמחור של Shopify:

  • Shopify בסיסי – 29 $ לחודש. התחל כאן אם אתה יוצר עסק חדש או שאתה רק מוצא את הרגליים.
  • Shopify – $79 חודשי.  בחרו תוכנית זו אם אתם מחפשים תכונות מתקדמות יותר המתאימות לעסק מבוסס.
  • Shopify מתקדם – 299 $ לחודש. תוכנית זו אידיאלית לעסקים שצומחים במהירות עם לפחות כמה עובדים.

כל התוכניות מגיעות עם התכונות החיוניות, כולל:

  • תמיכה 24/7
  • מוצרים ללא הגבלה
  • שחזור עגלה נטושה
  • גישה לאפליקציות Shopify
  • יצירת תווית משלוח
  • ערוצי מכירה מרובים
  • תעודת SSL חינם (לאבטחה)
  • דף קופה עם 100 שערי תשלום
  • קודי הנחה וכרטיסי מתנה
  • Shopify POS לייט למכירה אישית


לאחר שבחרתם תוכנית, הקפידו להסיר את כל הסיסמאות מהחזית כדי להפוך את האתר שלכם לציבורי.

לשם כך, לחצועל “ערכות נושא” תחת “חנות מקוונת” ולאחר מכן לחצו על “השבתת סיסמה”.

שלב 10. התאמה אישית של הפונקציונליות של האתר שלכם באמצעות אפליקציות Shopify

עכשיו כשהאתר שלכם באוויר, מה הלאה? ובכן, אתם יכולים להרחיב את הפונקציונליות של האתר שלכם באמצעות אפליקציות Shopify.

יש יותר מ -6,000 אפליקציות בחנות האפליקציות של Shopify שיעזרו לכם להשיג יותר מכירות, לשמר לקוחות, לאסוף ביקורות של לקוחות ועוד.

לחצו על “אפליקציות” בסרגל הצד וחנות Shopify תמליץ על כמה אפליקציות לשימוש בהתאם לצרכיכם.

תוכלו גם לבקר ישירות בחנות האפליקציות של Shopify.

אם אתם מרגישים המומים ממגוון האפשרויות, התחילן באפליקציות מתוצרת Shopify. יש 29 בסך הכל (אם כי כמה זמינים רק ב- Shopify Plus – הפתרון הארגוני של Shopify).

בונוס: בדקו את כלי השיווק של Shopify ו- Analytics ל-

Shopify יש כלי שיווק רבים שמוכנים לעזור לכם לפתח את העסק שלכם – פשוט לחצו על “שיווק” בסרגל הצד כדי לעיין באפשרויות הזמינות.

תוכלו גם ללחוץ על “Analytics” בסרגל הצד כדי לראות ערכים ו- KPI (מדדי ביצועים מרכזיים). ניתוחים אלה יכולים לעזור לכם להבין את הביצועים של העסק שלכם ולעזור לכם לזהות הזדמנויות חדשות לצמיחה.

סיכום: אופן השימוש ב- Shopify

למידת השימוש ב- Shopify יכולה להרגיש בהתחלה מאתגרת, אז קחו את הזמן ובצעו צעד אחד בכל פעם. לסיכום, הנה מדריך Shopify בן 12 שלבים למתחילים שתוכל להשתמש בו כדי להוביל את העסק שלך לדרך:

  1. הירשמו לניסיון חינם של Shopify
  2. היכרות עם לוח המחוונים
  3. בחירת נושא Shopify והתאמה אישית של האתר שלכם
  4. הגדרת ערוצי המכירות המועדפים עליכם
  5. הוספת מוצרים (השתמש באוברלו כדי להוסיף מוצרים אם אין לכם מה למכור)
  6. הגדר שער תשלום (Shopify Payments מציע את התעריפים הטובים ביותר)
  7. תעבירו, תחברו או קנו דומיין
  8. הגדירו הגדרות כלליות, את הגדרות המשלוח והמס של האתר שלכם
  9.  הסירו סיסמאות בחזית החנות
  10. התאימו אישית את הפונקציונליות של האתר שלכם באמצעות אפליקציות Shopify
  11. שווקו את החנות שלכם עם כלי השיווק המובנים של Shopify
  12. עקוב אחר שלכם ניתוח העסק כדי למצוא הזדמנויות לשיפור

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס