מחקר שוק

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  2 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהו מחקר שוק?

מחקר שוק הוא תהליך שיטתי של איסוף, ניתוח ופרשנות מידע. המידע יכול להיות על שוק יעד, צרכנים, מתחרים והתעשייה כולה. זהו הבסיס לכל חברה מצליחה. למחקר יש מספר מטרות שונות – מזיהוי שוק חדש ועד השקת עסק חדש.

מחקר שוק מסייע ליזמים לקבל החלטות מושכלות. זה יכול להוציא את הניחושים מחדשנות, ולהעביר משאבים לרעיונות ופרויקטים הטובים ביותר. עסקים בשלבי צמיחה שונים מבצעים מחקר שוק מסיבות שונות. יש רשימה של דרכים כיצד עסקים יכולים להשתמש במחקרי שוק:

  • קבע את היתכנותו של עסק חדש. אם מחקר שוק מצביע על דרישה מועטה או לא למוצר או לשירות, לא סביר שהעסק יצליח.
  • לזהות ולפתח שווקים חדשים פוטנציאליים.
  • עקוב מקרוב אחר מגמות השיווק ופתח אסטרטגיות כיצד להתקדם או להסתגל לתנאי השוק המשתנים.
  • בדוק את הביקוש למוצרים או לתכונות חדשות.
  • להבטיח מיקום מוצר אופטימלי – כיצד, מתי והיכן מוצר אמור להיכנס לשוק.
  • לשפר ולחדש את העסק שלהם. אתה יכול לזהות בעיות בהיבטים עסקיים מסוימים כגון שירות לקוחות מוקדם. זה יכול לעזור לחברות להתגבר על הפרעות יקרות מאוחר יותר.
  • שפר את ההצלחה של מסעות הפרסום שלהם. על ידי מדידת סנטימנטים של לקוחות והבנת תפיסת המותג שלהם, עסקים יכולים לעצב טוב יותר את המיתוג והאסטרטגיות השיווקיות שלהם.

איך עושים מחקר שוק?

ישנם שני סוגים של נתוני מחקר שוק: מידע ראשוני ומידע משני.

מידע ראשוני הוא נתונים ממקור ראשון שנאספו ממקורות מקוריים. או שאתה אוסף את הנתונים בעצמך או שכר מישהו שיעשה זאת עבורך. השורה התחתונה היא שאתה שולט על התהליך מ- A עד Z.

מידע משני הוא מידע ונתונים שנאספו על ידי אחרים וזמינים לציבור באופן מקוון או לא מקוון. אלה יכולים להיות נתונים המתפרסמים בעיתונים, דיווחים, כתבי עת וכן הלאה, או מידע זמין באופן חופשי באינטרנט. החיסרון הוא שלכולם יש גישה למידע הזה ואין לך שליטה על שיטות האיסוף.  

סוגי מידע שנאספים באמצעות מקורות ראשוניים ומשניים יכולים להיות איכותיים או כמותיים.

איכותי מידעעוזר לך להבין טוב יותר כיצד אנשים מרגישים לגבי נושאים מסוימים. אתה יכול לשאול אותם מה הם חושבים וכיצד/מדוע הם עושים בחירות שהם עושים. המקורות הטובים ביותר לאיסוף מידע איכותי כוללים ראיונות עומק, קבוצות מיקוד ותצפיות ישירות.

כמותי מידעהוא נתונים סטטיסטיים ונוטה להיות מובנה יותר. שאלה סגורה שאלונים וסקרים נכללים במידע מסוג זה.

מקורות מחקר שוק

ראשוני המחקר העיקרי הוא לרוב יקר יותר ודורש זמן רב. אבל זו הדרך הטובה ביותר לקבל את המידע הדרוש לעסק שלך. כלי המחקר הראשוניים הפופולריים ביותר הם:

  • סקרי לקוחות. סקרים שנערכו באמצעות הטלפון, באופן אישי, על הנייר או באמצעות תוכנת סקרים מקוונת כמו SurveyMonkey, הם אינפורמטיביים ביותר. זוהי רשימת שאלות שנוצרו באופן שנותן לך את התובנה הטובה ביותר האפשרית לגבי תחושת הלקוח לגבי המוצר או השירות שלך, המותג שלך והחוויה שאתה מספק. זה יכול להיות רחב או ספציפי שאתה רוצה.
  • ראיונות עומק. מבוצע בטלפון או בראיונות עומק פנים אל פנים, נותנים לך הזדמנות לשאול שאלות נוספות. תוכל גם לעקוב אחר מרואיין בכל מקום שצריך כדי לקבל תשובות מספקות.  
  • קבוצות מיקוד. קבוצת מיקוד היא מפגש מאורגן עם קבוצה של 6-8 אנשים החולקים כמה מאפיינים משותפים. מאפיינים אלה כוללים גיל, מיקום, הרגלי קנייה וכו ‘. הם ישתתפו בדיון בנושא מוגדר מראש שיוביל מנחה. זוהי שיטה יקרה אך יעילה לקבל משוב על שדרוגים בקנה מידה גדול יותר, תכונות מוצר או מוצרים חדשים.
  • תַצְפִּית. זה כולל צפייה או הקלטת וידאו כיצד הצרכנים מתקשרים עם מוצר או שירות בסביבה טבעית. למרות שיטה שדורשת זמן רב, יש לה את היתרון במתן מחקר ללא משוא פנים. זאת מכיוון שהצרכנים אינם תחת לחץ ויתנהגו באופן טבעי.

מקורות מחקר שוק משני

המכונים לעתים קרובות ‘מחקר שולחני’, מחקר שוק משני מתאים ביותר לאיסוף תובנות רחבות על מגמות השוק. זה עוזר לחזות ולנתח את המצב הנוכחי מבחינת התחרות. מקורות המחקר המשניים הפופולריים ביותר הם:

  • דיווחים ומחקרים ממשלתיים
  • כתבי עת מסחריים או תעשייתיים, מגזינים, עיתונים
  • טלוויזיה ורדיו
  • מאמרים אקדמיים ומשאבים חינוכיים
  • סקירות ספרות
  • מאמרים מקוונים ותיאורי מקרה.



ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס