אופטימיזציה של(SEO)

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)?

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך של שיפור הדירוג של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בתוצאות מנוע חיפוש שאינן בתשלום, המכונה גם “אורגני”. קידום אתרים משלב היבטים יצירתיים וטכניים המשפיעים על דירוג מנועי החיפוש וניתן לחלק אותם לשלושה תחומים עיקריים: קידום אתרים בדף, קידום אתרים מחוץ לדף והפרות.

לא תוכלו לשפר את דירוג מנועי החיפוש שלכם על ידי התמקדות ואופטימיזציה של תחום SEO אחד בלבד, מכיוון שהם קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה. כאסטרטגיה שיווקית, SEO מתמקד באופטימיזציה של כל האלמנטים המשפיעים על תוצאות מנועי החיפוש, כולל מחקר מילות מפתח, תוכן, HTML, ארכיטקטורת אתרים, בניית קישורים וכו ‘. חשוב גם לציין כי SEO יכול להתמקד בסוגי חיפוש שונים: חיפוש תמונות, חיפוש וידאו, חיפוש מקומי, חיפוש חדשות, חיפוש אקדמי וחיפוש המתמקד בענף ספציפי.

למה חנות אונליין צריכה SEO?

תעשיית המסחר האלקטרוני פורחת, וחנויות מקוונות חדשות צצות מדי יום. מכיוון שמגמה עסקית מקוונת מגדילה את פוטנציאל הרווחיות שלה, היא מהווה הזדמנות עצומה ליזמים. עם זאת, רווחים גבוהים פירושם גם תחרות גבוהה. כל חנות מסחר אלקטרוני מנסה להגיע לראש תוצאות החיפוש כדי להביא יותר תנועה לאתר שלה ובסופו של דבר לייצר יותר מכירות. אופטימיזציה של SEO של החנות שלכם יכולה לתת לכם יתרון על פני המתחרים שלכם ולעזור לכם להגדיל במהירות את התנועה באתר ולהגדיל את המכירות שלכם. בנוסף, אתרים המופיעים גבוה יותר בתוצאות החיפוש מוביל להרה במותג שלכם, מה שמוביל לאפקטים גבוהים יותר של מכירות לטווח ארוך.

השיטות הטובות ביותר ל-SEO ולחנויות מסחר אלקטרוני

דרך טובה לחשוב על היתרונות של קידום אתרים עבור החנות המקוונת שלכם היא שאם אתם מחמיצים קליקים עקב דירוג חיפוש נמוך יותר, סביר להניח שאתם מפסידים מכירות. כמו כל אסטרטגיה שיווקית אחרת, עליכם להתמקד קודם כל בשיפור יסודות SEO , ולאחר מכן לעבור לאסטרטגיות מתוחכמות יותר העולות בקנה אחד עם המטרות העסקיות שלכם.

אז איך אתם יכולים לוודא שחנות המסחר האלקטרוני שלכם נמצאת בראש הדירוגים? הינה מדריך מפורט, צעד אחר צעד, לשיטות ה- SEO הטובות ביותר במסחר אלקטרוני:

  1. מחקר הוא החלק החשוב ביותר ב- SEO. התחילו בעבודת ה- SEO שלכם בחקר מילות מפתח והכרת המתחרים שלכם כדי לזהות את הזדמנויות ה-SEO שלכם ולהעריך את אסטרטגית החיפוש של המתחרים שלכם. כאשר אתם חוקרים עסקים מתחרים, שימו לב לאסטרטגיית הקישורים הנכנסים שלהם (מאיפה הם מקבלים את הקישורים האחרונים שלהם?) ואת ארכיטקטורת האתר שלהם (איך ניווט האתר שלהם?).
  2. השלב הבא הוא ביצוע ביקורת אתר יסודית לאיתור בעיות אפשריות. אתם יכולים להשתמש בכלים כמו Screaming Frog כדי לזהות ולתקן שגיאות באתר שלכם. ברגע שהדברים האלה תוקנו, תבדקו את מהירות הטעינה של האתר שלכם, מכיוון שאתרים איטיים סובלים משיעורי נטישת אתרים גבוהים יותר.
  3. לאופטימיזציה של SEO לדף יש השפעה עצומה על ביצועי האתר שלכם. שמונה ההיבטים המרכזיים שעליכם להתמקד בהם בעת ליטוש ה- SEO שלכם הם:

    • אופטימיזציה של מילות מפתח (כותרות, כותרות משנה, תגיות Alt, תיאורי מוצרים וכו’)
    • מבנה האתר (המטרה ליצור תפריט פשוט לתפעול הדורש סכום מינימלי של קליקים לניווט מדף הבית שלכם לדפי המוצר שלכם)
    • קישורים פנימים (צרו משלכם טקסט עוגן אך השתמשו בקישור פנימי במשורה)
    • שימושיות (ייעול תהליך התשלום, הפיכת פרטי הקשר לנגישים ויצירת חווית משתמש ידידותית)
    • גרסה ניידת של האתר
    • ביקורות של לקוחות (ביקורות של לקוחות מובילים ליותר המרות ומשפיעים על ה- SEO שלכם באופן חיובי)
    • מדיה חברתית (הוספת כפתורים לרשתות החברתיות שלכם עוזרות ללקוחות לשתף את התוכן והמוצרים שלכם בקלות, וזה יגרום לגוגל לתת לאתר שלכם יותר קדימות)

     

  4. כדי לבסס את הדרך להצלחה, עליכם ליישם אסטרטגיית בדיקה חזקה. זה כולל דברים כמו הפעלת מבחני A/B להתנסות בתוכן דף, שימוש בניתוחים כדי לקבוע את מילות המפתח הטובות ביותר להמרה, בדיקת כותרות מטא ותיאורים לשיפור שיעורי הקלקות ושימוש בקמפיינים מסוג PPC לגלות מילות מפתח בהמרה גבוהה שצריכות להיות חלק של אסטרטגיית SEO שלכם.
  5. נצלו את מחקר מילות המפתח שלכם על ידי יצירת תוכן בלוג יוצא דופן. לא כל מילות המפתח החשובות לעסק שלכם יוכלו להופיע באתר שלכם, לכן עליכם להכפיל את כמות התוכן באיכות גבוהה ולספק ערך לקוראים שלכם.
  6. קחו ברצינות את אופטימיזציית SEO מחוץ לדף. במילים פשוטות, קידום אתרים מחוץ לדף מספר לגוגל מה אחרים חושבים על המותג שלכם ורוב האנשים משייכים קידום אתרים מחוץ לדף לבניית קישורים; וזה נכון, אבל יש פעולות אחרות שאתם יכולים לנסות. לקישורים נכנסים איכותיים יש השפעה רבה על דירוג החיפושים שלכם, לכן הקדישו זמן לחיפוש הזדמנויות לקישור מאתרים בעלי אמינות גבוהה והימנעו מאתרים לא אמינים. הדרך הטובה ביותר להרוויח קישורים היא באמצעות פוסטים רלוונטיים של אורחים, אינפוגרפיקה, דוחות מחקר והודעות לעיתונות. כמו כן כדאי לשקול הגשת Sitemap XML שלכם במנועי החיפוש אם רוב התנועה שלכם נוצרת באמצעות מילות מפתח זנב ארוך.
  7. אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש ותנצלו את כלי ה- SEO המובילים, כמו:

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס