מחוון ביצועי מפתח (KPI)

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  1 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהו אינדיקטור לביצועי מפתח (KPI)?

מדד ביצועי מפתח (KPI) הוא מדד עסקי המודד את הביצועים וההתקדמות של העסק מול מטרות המפתח שלו. מטרת השימוש ב- KPI היא לסייע לעסקים להעריך את הצלחתם בהגעה ליעדים ספציפיים. KPIs נחלקים לשתי קבוצות: KPIs ברמה גבוהה העוקבים אחר הביצועים הכוללים של החברה ו- KPIs ברמה נמוכה המודדים פונקציות עסקיות מרכזיות, כגון מכירות או שיווק.

כיצד לקבוע מדדי ביצועים מרכזיים (KPI)?

כשזה מגיע לזיהוי ה- KPI המתאים לחנות המקוונת שלכם, התחילו בשאילת עצמכם “מה מגדיר הצלחה בעסק שלי במסחר אלקטרוני?” ו”אילו מטרות יכולות להוביל אותי להצלחה הזו? “. לעתים קרובות, מדד ברירת המחדל של ההשקעה הוא החזר על ההשקעה (ROI), אשר מודד עד כמה הצליחה השקעה מסוימת, ומשווה את התשואה להוצאה המקורית. עם זאת, לא תמיד ניתן לקשור כל מאמץ לשורה התחתונה ולפעמים, לא כדאי לעשות זאת.

כדי לקבוע את ה- KPI הנכון, תחילה עליכם לקבוע את המטרות והיעדים לכל מה שאתם מתכוונים לעקוב אחריו. השלב הבא הוא לקבוע את התנאים הספציפיים שיקלו על עמידה ביעדים שנקבעו במסגרת זמן מסוימת. שני המרכיבים המרכזיים לכך הם זיהוי פעילות הניתנת למדידה ופרק זמן ספציפי. לדוגמה, “הגדל את המבקרים החדשים ב -20% במהלך 3 החודשים הקרובים”. אלמנטים אלה הם גורמי הצלחה קריטיים שיעזרו לכם להבין אם אתם בדרך לעמוד ביעדים שלכם. השלב האחרון הוא הגדרת ה- KPI בפועל. במקרה של הדוגמא המוזכרת, ה- KPI יכול להיות “אחוז המבקרים החדשים לעומת המבקרים החוזרים בהשוואה לחודש שעבר”.

יש שורה של KPI שונים שקמעונאים מקוונים אוהבים לעקוב אחריהם. תזכרו שאתם צריכים לעקוב רק אחר מדדי ה-KPI שהגיוניים לעסק שלכם, אבל החשובים ביותר שאולי תרצה לבדוק כוללים: 

  • שיעורי המרה
  • תנועת אתר
  • מספר וזמן צפיות ממוצעות בדף באתר
  • שיעורי נטישה
  • לכמה דפים נכנסו בביקור אחד
  • נטישת עגלת קניות
  • מחיר ממוצע בהזמנה
  • דפי יציאה
  • מקורות הפניה
  • שיעורי החזרה
  • מקור התנועה באתר
  • המרות בסיוע 
  • דפי ותוכן בעלי תנועה הגבוהים ביותר
  • מכירות אחרונות (יומי, שבועי, חודשי וכו ‘)

למה KPI חשובים לעסק שלכם במסחר אלקטרוני?

חשבו על KPI כאבני דרך בדרך להצלחה. הם מכוונים לפעולה, והם המדידות שיכולות לחשוף במהירות ובדייקנות אם העסק שלכם מתקדם בהצלחה ליעדים שלו. מעקב אחר מדדי הביצועים העיקריים שלכם (אפילו מדי יום) יעזור לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי החנות המקוונת שלכם ולהתמקד ולהשקיע ביוזמות המניעות את הצמיחה העסקית שלכם.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס