הגשמה

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  2 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהי הגשמה?

מילוי הזמנה הוא כל הצעדים שחברה נוקטת בין קבלת הזמנה חדשה לבין הנחת הזמנה בידי הלקוח. הנוהג כולל אחסנה, איסוף ואריזה של המוצר, משלוחו ושליחת מייל אוטומטי ללקוח כדי ליידע אותו שההזמנה נמצאת במעבר.

שלבי מימוש הסדר?

  • קבלת מלאי. בעיקרו של דבר, לחברת מסחר אלקטרוני יש שתי דרכים לטפל במלאי. היא יכולה לבחור לקבל ולמלא את המלאי בתוך הבית או להשתמש במיקור חוץ של מילוי הזמנות מסחר אלקטרוני כדי לטפל במלאי שלו ובכל המשימות הקשורות אליו. במקרה שהיא בוחרת באפשרות הראשונה, החברה תהיה אחראית לעריכת מלאי, בחינת המלאי, סימון וניהול מערכת המלאי. אם החברה בוחרת לבצע מיקור חוץ או מחליטה להפסיק, משימות אלה יטופלו על ידי השותף או הספק לביצוע הזמנות.
  • אחסון מלאי. אם תחליט למחסן את המלאי בעצמך, צפויה לך עוד לוח משימות לאחר השלמת החלק המקבל. המשימות העיקריות ברשימה יהיו לגנוז את המלאי ולפקוח מקרוב על אילו פריטים נכנסים ואילו פריטים יוצאים, כך שתוכל לשלוח את ההזמנות ללא עיכובים.
  • עיבוד ההזמנה. עסקים שמוציאים למיקור הזמנות מיקור חוץ אינם צריכים להיכנס לעיסוק של עיבוד הזמנות, מכיוון שהם פשוט מעבירים את בקשת ההזמנה לשותף שלהם ונותנים להם להתמודד עם כל השאר. עבור חברות המנהלות את המלאי שלהן, זהו החלק שבו הורדת ההזמנה מהמדף, הובלה לתחנת אריזה, בדיקת נזקים, קופסה והעברה לתחנת המשלוח.
  • משלוח ההזמנה. בהתאם לגודל, למשקל ולדרישות הספציפיות של ההזמנה, נקבעת שיטת המשלוח הטובה ביותר. בדרך כלל, ספק צד שלישי מתקשר למילוי שלב זה.
  • טיפול חוזר. עבור קונים מקוונים, היכולת להחזיר פריטים לא רצויים בקלות היא גורם מרכזי בפעולת הרכישה. כדי להבטיח שהקבלה, ההחלפה והחזר הפריטים שהוחזרו יהיו יעילים ככל האפשר, עליכם לעצב מדיניות החזרות צלולה ונגישה בקלות הן לרוכשים והן לצוות שלכם. ביצוע שלב זה אוטומטי יכול לעזור לך להימנע מכאוס ושגיאות מיותרים.

מהו תהליך מימוש ההזמנה?

תהליך מילוי הזמנות eCommerce די פשוט. כפי שהוסבר לעיל, מילוי ההזמנה כולל את הפעולות של קבלת, עיבוד ושילוח ההזמנה, אך ניתן לחלק אותה לשלבים קטנים יותר בסדר כרונולוגי:

  1. ההזמנה מתקבלת (באינטרנט, באופן אישי, באמצעות דוא”ל או בטלפון)
  2. בקשת ההזמנה היא רשום במערכת המלאי
  3. אישור הזמנה נשלח ללקוח
  4. בקשת ההזמנה נשלחת
  5. למחסן עובד מחסן מאתר ובוחר את הפריט שהוזמן
  6. ההזמנה ארוזה ומוכנה למשלוח
  7. ההזמנה נשלחת
  8. הלקוח מקבל הודעה שההזמנה בדרך
  9. הזמנה נמסר
  10. במידת הצורך, החזרות על ההזמנה מטופלות וההחזרים הניתנים
  11. מלאי מתעדכן

מודל מילוי הזמנת מסחר אלקטרוני.

יש הרבה מודלים לביצוע הזמנות מסחר אלקטרוני, ולכל אחד מהם יש יתרונות.

  1. דרופשיפינג: כמודל מילוי הזמנות, דרופשיפינג הוא הקל ביותר ליישום. כדי לממש הזמנה, עליך פשוט לבצע הזמנה עם הספק שלך המוסיף את כתובת הלקוח שלך והסחורה תישלח אליהם היישר.
  2. הגשה בתוך הבית: מודל זה כולל השלמת כל השלבים בהליך ההגשמה באופן פנימי, השקעה בתוכנה ואוטומציה במידת הצורך על מנת להקל על הפעולה.
  3. מימוש צד שלישי: מילוי הזמנת מיקור חוץ יכול להיות האפשרות הנכונה עבורך אם אין ברשותך המשאבים לארוז ולאחסן סחורה מקומית. הסתמכות על צד שלישי בעל שם להשתלט על פעילות זו יכולה לתת לך יותר זמן לקדם את המותג והעסק שלך.

 

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס