מה זה Fulfillment?

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  2 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מה זה Fulfillment?

Order fulfillment הוא כל הצעדים שחברה נוקטת מקבלת ההזמנה החדשה לסיפוק ההזמנה לידי הלקוח. התהליך כולל אחסנה, איסוף ואריזה של המוצר, משלוחו ושליחת מייל אוטומטי ללקוח כדי ליידע אותו שההזמנה נמצאת בדרך אליו.

2. שלבי ה- Fulfillment

  • קבלת מלאי. בעיקרון, לחברת מסחר אלקטרוני יש שתי דרכים לטפל במלאי. היא יכולה לבחור לקבל ולמלא את המלאי בעצמה או להשתמש בספק חיצוני של Order fulfillment כדי לטפל במלאי ובכל המשימות הקשורות אליו. במקרה שהיא בוחרת באפשרות הראשונה, החברה תהיה אחראית לעריכת מלאי, בחינת המלאי, סימון וניהול מערכת המלאי. אם החברה בוחרת בספק חיצוני או מחליטה לעשות דרופשיפינג, משימות אלה יטופלו על ידי הספק לביצוע הזמנות.
  • אחסון מלאי. אם תחליטו לאחסן את המלאי בעצמכם, יהיה לכם עוד משימות לאחר קבלת המלאי. המשימות העיקריות ברשימה יהיו לאחסן את המלאי ולפקח על אילו פריטים נכנסים ואילו פריטים יוצאים, כך שתוכלו לשלוח את ההזמנות ללא עיכובים.
  • עיבוד ההזמנה. עסקים ששולחים הזמנות לספק חיצוני לא צריכים להתעסק בעיבוד ההזמנות, בגלל שהם פשוט מעבירים את בקשת ההזמנה לספק שלהם ונותנים להם להתמודד עם כל השאר. עבור חברות המנהלות את המלאי שלהן, זה השלב שבו לוקחים ההזמנה מהמלאי, מובילים לתחנת אריזה, בודקים נזקים, אורזים ומעבירים לתחנת המשלוח.
  • משלוח ההזמנה. בהתאם לגודל, למשקל ולדרישות הספציפיות של ההזמנה, נקבעת שיטת המשלוח הטובה ביותר. בדרך כלל, ספק צד שלישי מתעסק במילוי שלב זה.
  • טיפול חוזר. עבור קונים מקוונים, היכולת להחזיר פריטים לא רצויים בקלות היא גורם מרכזי בהנעה לרכישה. כדי להבטיח שהקבלה, ההחלפה והחזר הפריטים שהוחזרו יהיו יעילים ככל האפשר, עליכם לנסח מדיניות החזרות ברורה ונגישה בקלות הן לרוכשים והן לצוות שלכם. ביצוע שלב זה בצורה אוטומטית יכול לעזור לכם להימנע מבלאגן ושגיאות מיותרות.

3. מהו תהליך ה- Fulfillment?

תהליך ה- Fulfillment במסחר אלקטרוני די פשוט. כמו שהוסבר כאן, מילוי ההזמנה כולל את הפעולות של קבלת, עיבוד ושילוח ההזמנה, אבל ניתן לחלק אותה לשלבים קטנים יותר בסדר כרונולוגי:

  1. ההזמנה מתקבלת (באינטרנט, באופן אישי, באמצעות אימייל או בטלפון)
  2. בקשת ההזמנה מוזנת במערכת המלאי
  3. אישור הזמנה נשלח ללקוח
  4.  בקשת ההזמנה נשלח למחסן המלאי
  5. במחסן העובד מאתר ובוחר את הפריט שהוזמן
  6. ההזמנה ארוזה ומוכנה למשלוח
  7. ההזמנה נשלחת
  8. הלקוח מקבל הודעה שההזמנה בדרך
  9. הזמנה נמסרה
  10. במידת הצורך, החזרות על ההזמנה מטופלות וההחזרים הניתנים
  11. המלאי מתעדכן

4. מודל Order Fulfillment במסחר אלקטרוני

יש הרבה מודלים לביצוע הזמנות במסחר אלקטרוני, ולכל אחד מהם יש יתרונות.

  1. דרופשיפינג: כמודל מילוי הזמנות, דרופשיפינג הוא הקל ביותר ליישום. כדי לממש הזמנה, עליכם פשוט להעביר את ההזמנה לספק שלכם עם הכתובת של הלקוח שלכם והסחורה תישלח ישירות אליו.
  2. Fulfillment באופן עצמאי: מודל זה כולל השלמת כל השלבים בתהליך ה- Fulfillment באופן עצמאי, השקעה בתוכנה ואוטומציה במידת הצורך על מנת להקל על הפעולה.
  3. Fulfillment על ידי צד שלישי: ספק חיצוני יכול להיות האפשרות הנכונה עבורכם אם אין ברשותכם המשאבים לארוז ולאחסן סחורה בצורה מקומית. הסתמכות על צד שלישי בעל שם יעזור בהשתלטות על פעילות זו וזה יכול לתת לכם יותר זמן לקדם את המותג והעסק שלכם.