שיעורשיעור היציאה

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  2 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהו שיעור נטישה?

שיעור נטישה הוא כלי מדידה מעולם השיווק, המתייחס לאחוז הגולשים שנכנסים לדף אחד באתר שלכם ועוזבים בלי לצפות בדפים אחרים באתר. כמדד העוקב אחר מבקרים בדף אחד, שיעור הנטישה מדף מסוים באתר משקף את האפקטיביות שלכם בשימור מבקרים.

שיעור נטישה נמדד רק אם הגולשים ביקרו בעמוד שנכנסו אליו ועזבו ישירות מאותו עמוד, מבלי לצפות בדפים אחרים.

כיצד מחשבים את שיעור הנטישה?

שיעור היציאה הממוצע של דף אינטרנט מחושב על ידי חלוקת המספר הכולל של הנטישות מעמוד בפרק זמן מוגדר במספר הכניסות הכולל בעמוד זה באותו חלון זמן. שיעור היציאה הממוצע נקבע על ידי חלוקת מספר הנטישות הכולל בכל הדפים בפרק זמן מוגדר במספר הכניסות הכולל בכל הדפים באותה פרק זמן.

סיבות לשיעורי נטישה גבוהים מעמוד באתר

מדד לשיעור נטישה הוא מדד משמעותי. אם אחוז גבוה מהמבקרים שלכם יוצאים מהעמוד, התנהגותם יכולה להצביע על מספר בעיות:

  • הם לא מצאו את מה שחיפשו
  • הם מצאו את מה שחיפשו אבל ההצעה לא מתאימה להם (חיובים לא צפויים, סוף המבצע, טופס הרשמה וכו ‘)
  • הם מצאו את מה שחיפשו אבל לא השתכנעו לקנות (האתר לא ידידותי למשתמש או לא מותאם להמרות)


את אתם רוצים ליצור עניין בגולשים הפוטנציאלים שלכם, חשוב שהם יגלשו באתר שלכם ובסופו של דבר יבצעו פעולה דרך ביקור בעמודים נוספים באתר- יכול יותר כי הם רוצים לקרוא יותר תוכן, להירשם לניוזלטר שלכם או לרכוש מוצר.

שיעורי הנטישה הממוצעים יכולים להשתנות בהתאם לענף בו אתם מתמחים:

  • אתרים: שיעור היציאה הממוצע הוא 40-60%
  • בלוגים: שיעור היציאה הממוצע הוא 70-98%
  • אתרי יצירת לידים: שיעור היציאה הממוצע הוא 30-50%
  • אתרי שירות: שיעור היציאה הממוצע הוא 10-30%
  • אתרים קמעונאיים: שיעור היציאה הממוצע הוא 20-40%
  • דפי נחיתה: שיעור היציאה הממוצע הוא 70-90%


כמה סיבות נפוצות למה מבקרים עוזבים:

  • עיצוב עמודים (ניגודיות צבעים לא נכונה, או בחירת צבעים, פונטים ואלמנטים עיצוביים אחרים שלא מתאימים)
  • הניווט באתר מבלבל
  • יותר מדי טקסטים
  • האתר לא ידידותי למשתמש
  • עיצוב לקוי: אין שימוש בהדגשות, שימוש מועט במרווחים או שאין מרווח בכלל בין לפסקאות
  • יותר מדי מודעות או הצעות קידום מכירות
  • לעמוד לוקח יותר מדי זמן להיטען
  • שימוש לא נכון בכותרות ובתת -כותרות
  • תוכן שמע ווידיאו המופעלים אוטומטית

כיצד להפחית את שיעור הנטישה

  • מחקר מילות מפתח- סביר ששיעורי יציאה גבוהים מצביעים על תנועה שאינה מתאימה לקהל היעד שלכם. השתמשו ב- Google Analytics כדי לקבוע אילו מקורות תנועה מניעים תנועה פחות רצויה. לאחר מכן תוכלו לשפר אותם. אם האתר שלכם מושך אליו קהל לא נכון, אל תתפלאו כשמבקרים עוזבים. אופטימיזציה של מילות המפתח שלכם ובחירת הערוצים הנכונים הוא המפתח.
  • קישורים פנימיים-  כדי לעודד מבקרים לגלוש בדפים אחרים, הוסיפו כמה שיותר קישורים אורגניים פנימיים לתכנים, מוצרים ודפים רלוונטיים אחרים באתר שלכם.
  • תעזרו ללקוחות שלכם- לא כל מי שיבקר באתר שלכם יהיה מוכן לבצע רכישה. חלקם אולי רק גולשים, אחרים אולי עושים מחקר. אל תסתפקו בלכתוב רק את תיאור המוצר, נסו לחשוב מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, איזה מידע אחר יכול לעזור לו לקבל החלטה? אלמנטים כמו ביקורות של לקוחות ותשובות של לקוחות יכולים להיות מאוד משכנעים.
  • שפרו את השימושיות- תעצבו אתר שהוא קל לניווט ונראה נחמד כך שמבקרים חדשים ירצו להישאר בו. אתם יכולים לשפר את השימושיות של האתר שלכם על ידי התאמת גודל הכותרות, בחירת פונטים נכונים, בחירת צבעים מנוגדים, שימוש במרחב לבן בין אלמנטים, הצגת טקסט בצורת רשימה ממוספרת או ברשימת תבליטים ושפרו את היררכיית המידע של הדפים שלכם.

ביצוע אופטימיזציה לנייד- אחד הכללים המרכזיים שאסור להתעלם מהם. אנשים עושים יותר ויותר קניות מהניידים שלהם. אתר רספונסיבי מספק חוויה מהנה וללא ספק יקטין את שיעורי הנטישה.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס