רווח רווח​

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  1 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהו שולי רווח?

שולי רווח מתייחסים לאחוז מסך ההכנסות שנותרו לאחר ניכוי כל העלויות, המסים והוצאות אחרות. אתה יכול לחשוב על שולי הרווח כדרך להעריך כמה רווח החברה שלך מרוויחה על כל דולר מכירות.

כיצד מחשבים את שולי הרווח?

ניתן לחשב את שולי הרווח באמצעות נוסחה פשוטה:

שולי רווח = (סך המכירות – סך ההוצאות) / סך המכירות  

להלן דוגמה פשוטה לאופן הפעולה:

נניח שהחברה שלך הרוויחה 500 מיליון דולר בשנה שעברה. לאחר שגזרת את כל העלויות וההוצאות שלך, כגון שכר דירה, משכורות, עלות סחורות וכו ‘, תישאר לך רווח נקי של 100 אלף דולר. כעת, כל שעליך לעשות כדי לחשב את שולי הרווח שלך הוא לחלק את הרווח הנקי מסך המכירות.

$ 100k / $ 500k = 0.2, או 2%, שכן שולי הרווח מתבטאים בדרך כלל באחוזים.

מדוע רווח השולי משנה?

שולי רווח, או עלות שולית, הם יחס פופולרי ומועיל למדידת הבריאות והרווחיות הפיננסית של החברה. באופן כללי, שולי הרווח יכולים לספק תובנה ראויה לגבי היבטים שונים של הביצועים הפיננסיים של החברה:

  • הרווחיות והיציבות שלעסקית
  • היכולת של חברהלנהלהוצאות
  • את אסטרטגיית התמחור של החברה   
  • הביצועים של החברה לעומתהתחרות
  • פוטנציאל ההשקעה של חברת

שולי רווח נמוכים יכולים להציע מגוון רחב של נושאים, מחוסר יכולת לנהל ביעילות הוצאות ותקורות, ועד אסטרטגיית תמחור לא מספקת. חשוב שעסקים יעקבו מקרוב אחר שולי הרווח שלהם, שכן זהו כלי נהדר לזהות אזורים בשלים לשיפור ולייעל את הרווחים שלהם.

מעניין לציין שהכנסות גבוהות לא תמיד מתורגמות לשולי רווח גבוהים יותר. אם ההוצאות הכרוכות במכירות גבוהות יותר עלו מהר יותר מההכנסות, החברה יכולה למעשה להרוויח פחות כסף. לכן שמירה על עלויות נמוכות, ניהול יעיל של המלאי ואופטימיזציה של אסטרטגיית התמחור לרווח מרבי מהווה גורם מכריע לשולי הרווח הבריאים יותר כמו עלייה במכירות.

ביסודו של דבר, ישנן רק שתי דרכים לחברות להשיג שולי רווח טובים יותר:

  1. לייצר יותר הכנסות תוך שמירה על עלויות נמוכות להוזיל
  2. את העלויות תוך הפקת אותה הכנסה   

מכיוון שהרבה יותר קשה לייצר הכנסות נוספות, עסקים בדרך כלל מתנסים אופטימיזציה של הכנסות באסטרטגיותו נוטים לחפש הזדמנויות להוזיל עלויות ולכוון את אסטרטגיית התמחור שלהם כדי לשפר את יחס הרווח שלהם.

למרות שרווח הרווח יכול להיות שימושי להשוואת חברות זו עם זו, יש להשוות את ההשוואות רק בין חברות בתוך אותה ענף ובאופן אידיאלי, עם מודלים עסקיים דומים. יש לקחת בחשבון גם עונתיות ומגמות מכירות מחזוריות בעת השוואת שולי הרווח על פני תקופה מסוימת.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס