תווית פרטית

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  2 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מה זה מותג פרטי?

מוצר במותג פרטי, המכונה גם “מותג לבן” או “מותג פרטי”, הוא מוצר ייחודי המיוצר על ידי חברה אחת אך ארוז ונמכר בשם מותג של חברה אחרת. סימון פרטי מאפשר לקמעונאים להשתמש בחוזי היצרנים כדי לייצר פריטים בהתאם לדרישותיהם הספציפיות (איכות, חומרים, עיצוב וכו’) מבלי להשקיע הון רב כדי להקים קו מוצרים משלהם.

מה זה מיתוג מותג פרטי?

מיתוג מותג פרטי הוא כל הטקטיקות והטכניקות השיווקיות המשמשות לביסוס דימוי חיובי של מוצר מותג פרטי על מנת לזהות אותו ולהבדיל אותו בעיני הלקוח.

למרות שרוב המוצרים והשירותים של המותגים הפרטיים ממוקמים כחלופות זולות יותר למותגים הלאומיים והבינלאומיים הידועים, דור חדש של מוצרי מותג פרטי “פרימיום” החל לאחרונה להתחרות ראש בראש מול המותגים הגדולים בעולם בנושא איכות המוצר ולא במחיר. כדי לחתוך את נתח השוק של היריבות המבוססות האלה, הקמעונאים צריכים לאמץ אסטרטגיות מיתוג חכמות המנצלות את הפידבק כמעט בזמן אמת מהלקוחות שלהם שמצביעים עם הארנק שלהם.

מגמת הצמיחה המדהימה של מוצרי המותג הפרטי מעידה על היתרון הפוחת של מותגים בינלאומיים במחיר גבוה יותר ומציעה הזדמנות מכירה ייחודית לקמעונאים קטנים יותר. מכיוון שהצרכנים מתנסים ברעיון המעבר למותגי מותגים פרטיים, זהו זמן טוב במיוחד עבור קמעונאים במסחר האלקטרוני לעלות על הסיפון ולהתנסות במרחב הזה.

קטגוריות במותג פרטי

למעט יוצאים מן הכלל, כמעט כל קטגוריות מוצרי הצריכה נהנות הן מהמותג הפרטי והן מההיצע של מותגים מבוססים. כמה מקטגוריות המותג הפרטי החזקות ביותר כוללות:

  • מזון קפוא מזון
  • אוכל צונן וטרי
  • מוצרי משק בית
  • מאכלים עם תוקף ארוך
  • מזון וטיפול לחיות מחמד
  • משקאות לא אלכוהוליים
  • טיפול אישי
  • קונדיטוריה
  • קוסמטיקה

יתרונות של מיתוג פרטי

הודות ליתרונותיהם הרבים, מספר גדול של קמעונאים בוחנים את ההזדמנות להשתמש במוצרי מותג פרטי כחלק מקווי הסחורה שלהם. הנה הסיבות:

  • שליטה גבוהה יותר בייצור – בהתאם לחוזה שלכם עם היצרן, תוכלו לשלוט בדרגות שונות על איכות המוצר, המרכיבים, החומרים והעיצוב.
  • שליטה על התמחור – כתוצאה מההשפעה שלכם על ייצור המוצרים אתם יכולים לקבוע את עלות המוצר ולהגדיר שוליים רווחיים.
  • שליטה על המיתוג – מכיוון שמוצרי המותג הפרטי יציגו את המותג שלכם, יש לכם את ההחלטה איך, מתי ואיפה הם ישווקו.
  • להישאר זריזים – עם חסמי כניסה נמוכים והיכולת לקבל החלטות במהירות, לקמעונאים קטנים יותר יש את היתרון של שימוש במוצרי מותג פרטי כדי לענות על מגמות ודרישות השוק.
  • נאמנות לקוחות גבוהה יותר – מוצרים מוצלחים של מותגים פרטיים יכולים להוות מגביר של נאמנות הלקוחות ולעזור להעלות את המודעות למותג עבור הקמעונאי.

החסרונות של מיתוג פרטי

למרות שהחסרונות מועטים בהשוואה ליתרונות, עדיין צריך לשקול אותם.

  • התחרות מול שמות גדולים – למרות שיש לכם שליטה מלאה על המותג ומוצרי המותג הפרטי יכולים לעזור להגביר את נאמנות הלקוחות, התחרות מול מותגים מבוססים יכולה להיות דבר שקשה להתחרות בו. ראשית, תקציב המיתוג שלכם לא יתאים ליכולות הכלכליות של העסקים הגדולים. לאחר מכן, קיימת בעיית הזמינות המוגבלת, שכן ניתן לרכוש את מוצרי המותג הפרטי שלכם רק בחנות שלכם בעוד מותגים ידועים זמינים בכל מקום.
  • תלות ביצרן – מכיוון שאתם משתפים פעולה עם יצרן אחד בלבד, אתם חשופים לסיכונים כלכליים אם היצרן שלכם נתקל בבעיות ואינו יכול לספק את המוצרים בזמן או לתקן עד זמן מסוים.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס