מה זה נישה

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מה זה שוק נישה?

שוק נישה הוא חלק קטן משוק גדול יותר שיש לו צרכים ספציפיים משלו, השונים מהצרכים של השוק הגדול. לדוגמה, שוק המחשבים הוא עצום אך ישנם שווקי נישה למחשבים לסטודנטים ומחשבי משחקים, הכוללים סוגים שונים של דרישות מערכת בהתאם לצרכי הלקוח.

2. איך מוצאים נישה?

מציאת נישה יכולה להיות כרוכה במחקר רב במיוחד אם אף אחד לא פרץ לשוק בעבר. אבל לפעמים זה יכול להיות קל למצוא נישה. קחו למשל מוצרי מעילים. שוק היעד למעילים הוא פשוטו כמשמעו כל אדם על פני כדור הארץ, אבל כשאתם מתחילים לקרוא על סוגים של מעילים –  נישות מתחילות להופיע. לדוגמה, מעילי גשם וינטג’ לנשים הם שוק נישה בגלל שהם יעלו יותר מהממוצע עבור מעיל שהוא רק וינטג’. המוצר מוגבל לנשים, ומעילי גשם הם סגנון ז’קט שרק מבחר נשים יהנה ממנו. לכן שוק הנישה של מעילי גשם וינטג’ לנשים הם רק לנשים שאוהבות מעילי גשם ומוכנים לשלם יותר עבור המעיל שלהם. שוק הנישה הזה קטן בהרבה מהשוק המקורי למעילים.

נישות יכולות להפוך אפילו קטנות יותר. Pixie Faire מספקת עיצובים ותמיכה לאנשים ליצור בגדי בובות משלהם, תוך שהיא מציעה גם שוק למכירת דברים אלה. העסק הזה הוא נישה טובה בגלל שהוא מדבר לאנשים שהם אספנים של בובות, ולאלה שמעוניינים להכין בגדי בובות בעצמם. שוק הנישה הזה יכול להקשות על מציאת הקהילה שלכם אך הם עושים עבודה מצוינת!

מה שברור משתי הדוגמאות הללו הוא שנישה היא מאוד ישירה ומצומצמת ולכן יכול להיות קשה להרוויח מזה. אחת הדרכים להתמודד עם זה היא להקדיש זמן להכרת הקהל שלכם ולהשקיע כסף כדי להגיע אליו בכל פלטפורמה אפשרית. מכירה לשוק נישה יכולה להיות מאתגרת אך זה לא בלתי אפשרי.

3.למה צריך להגדיר את הנישה?

כמו שציינו למעלה, הכרת הקהל שלכם חשובה מאוד אם תרצו להצליח למכור בשוק הנישה ולהצליח גם להגדיר אותו. יש צורך במחקר ללא קשר לגודל השוק  ואלה הם צעדים נוספים שתוכלו לעקוב אחריהם:

  • לפני שתבחרו מה למכור עליכם לבדוק את המתחרים ולברר איך הם עובדים עם השוק שלהם. אולי השוק נפוץ מדי והביקוש נמוך, מה שיקשה עליכם למכור בו.
  • ברגע שאתם מוציאים את מוצר הנישה שלכם בשוק, פנו לאנשים שמתאימים לנישה שלכם ותזמינו אותם לבדוק את ההצעה בעצמם. אספו משוב שיכול לעזור בהבנת השוק שלכם טוב יותר ותיקחו ביקורות בחיוב.
  • חקרו את בדיקות המשתמשים וחקרו אותם באופן עקבי כך שהצעת הנישה שלכם תמיד תתאים לשוק שלה. זה גם מבטיח שתוכלו לעבור לשווקים חדשים או להציע יותר לשוק הקיים שלכם לפני המתחרים שלכם.

4. היתרונות בשוקי נישה

להיות חלק משוק נישה מציע הרבה יתרונות ולכן לא מפתיע שעסקים תמיד מנסים לזהות USP שממקם אותם בתוך נישה. חלק מהיתרונות הללו כוללים:

  • תחרות: אם העסק שלכם נכנס לשוק נישה קיימת אז תהיה פחות תחרות. הסיבה לכך היא שככל שעסקי נישה נהיים מומחים יותר בתחום שלהם, יפחתו הסיכויים שעסקים חדשים אחרים יהיו מתחרים שלהם.
  • מיקוד: להיות חלק משוק נישה פירושו שתוכלו להתמקד בהפיכת הצעת הנישה שלכם למושלמת עבור קבוצה נבחרת של אנשים. מצד שני, מיקוד לקהל גדול יותר אומר שתצטרכו להתאים את מה שאתם מוכרים לקהלים רבים ושונים השונים מאוד בדמוגרפיה ובפסיכוגרפיה.
  • מומחיות: עסקים המציעים שירותים לשווקי נישה יהיו מנוסים יותר בהצעתם, ויבינו באמת את הקהל שלהם ואיך העסק שלהם מציע להם ערך נוסף. מומחיות זו מקשה על פנייה לקהלים מחוץ לנישה שלכם אך תקל על הגדלת הנאמנות למותג בפרק זמן קצר.

5. מהו שיווק נישה?

שיווק נישה יוצר בטחונות משניים סביב המוצר שלכם הספציפי לנישה שבחרתם. לדוגמה, תוכלו לבצע מכירה באתר הנסיעות שלכם לירח דבש לאמריקה הלטינית, אך לשמור על כל שאר ההצעות באותו מחיר. המשמעות היא שהשיווק שלכם יעסוק סביב זוגות שמחפשים יעדים לירח דבש בתקציב מוגבל. בהתחשב בכך שאתר נסיעות יכול להציע חבילות נסיעות ליחידים, לזוגות ולמשפחות, מסע שיווק זה יהיה ספציפי לנישה בהשוואה לאחרים.

לפני שבוחרים לנהל קמפיין שיווקי חשוב להעריך עד כמה הוא יכול להצליח. המשמעות היא לבחון את הגודל האפשרי של הקהל שבו אתם רוצים להתמקד ולהחליט אם הוא קטן מדי או בגודל טוב למיקוד. שיווק נישה יכול להיות מסובך, אבל אם אתם מכירים את הקהל שלכם ומתאימים אישית את התוכן שלכם, לא אמור להיות קשה להגיע לאנשים הנכונים.