שוק

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

נישה מהו שוק נישה?

שוק נישה הוא חלק קטן משוק גדול יותר שיש לו צרכים ספציפיים משלו, השונים מהשוק הגדול בדרך כלשהי. לדוגמה, שוק המחשבים הוא עצום אך ישנם שווקי נישה למחשבי סטודנטים ומחשבי משחקים, הכוללים סוגים שונים של דרישות מערכת בהתאם לצרכי הלקוח.

מה הופך נישה?

מציאת נישה יכולה להיות כרוכה במחקר רב במיוחד אם אף אחד לא פרץ לשוק בעבר. אבל לפעמים זה יכול להיות קל למצוא נישה. קח למשל מוצר רחב כמו מעילים. שוק היעד למעילים הוא פשוטו כמשמעו כל אדם על פני כדור הארץ, אך כאשר אתה מתחיל לקרוא סוגים של מעילים נישות מתחילות להופיע. לדוגמה, מעילי טרנץ ‘לנשים הם שוק נישה מכיוון שהוא יעלה יותר מהממוצע עבור משהו וינטאג’. המוצר מוגבל לנשים, ומעילי טרנץ ‘הם סגנון ז’קט שרק מבחר נשים יהנה ממנו. לכן שוק הנישה של טרנץ ‘נשים וינטאג’ הן נשים, שאוהבות מעילי טרנץ ‘ומוכנים לשלם יותר עבור הז’קט שלהם. שוק הנישה הזה קטן בהרבה מהשוק המקורי למעילים.

נישות יכולות להפוך אפילו קטנות יותר. Pixie Faire מספקת עיצובים ותמיכה לאנשים ליצור בגדי בובות משלהם, תוך שהיא מספקת גם שוק למכירת דברים אלה. העסק הזה הוא נישה להפליא שכן הוא מדבר לאנשים שהם אספנים של בובות, ולאלה שמעוניינים להכין בגדי בובות בעצמם. שוק הנישה הזה יכול להקשות על מציאת הקהילה שלך אך הם עושים עבודה מצוינת!

מה שברור משתי הדוגמאות הללו הוא שנישה מאוד ישירה וקטנה ולכן יכול להיות קשה להרוויח. אחת הדרכים להילחם בכך היא להקדיש זמן להכרת הקהל שלך ולהשקיע כסף כדי להגיע אליו בכל פלטפורמה אפשרית. מכירה לשוק נישה יכולה להיות מאתגרת אך זה לא בלתי אפשרי.

מדוע אנו מגדירים את שוקי הנישה?

כפי שצוין לעיל, הכרת הקהל שלך חשובה מאוד אם ברצונך להצליח למכור בשוק נישה ולהגדיר זאת כיצד אתה עושה זאת. יש צורך במחקר ללא קשר לגודל השוק ויש לבצע צעדים נוספים.

  • לפני שתבחר מה למכור עליך לבדוק את המתחרים ולברר כיצד הם מתקשרים עם השוק שלהם. אולי השוק רווי יתר והביקוש נמוך, מה שמקשה עליך למכור לתוכו.
  • ברגע שאתה מוציא את מוצר הנישה שלך לשוק, פנה לאנשים שמתאימים לנישה שלך והזמין אותם לבדוק את ההצעה בעצמם. אסוף משוב שיכול לעזור בהבנת השוק שלך טוב יותר ולקחת ביקורת בחיוב.
  • חקור את בדיקות המשתמשים וחקר אותם באופן עקבי כך שהצעת הנישה שלך תמיד מתאימה לשוק שלה. זה גם מבטיח שתוכל לעבור לשווקים חדשים או להציע יותר לשוק הקיים שלך לפני המתחרים שלך.

היתרונות של שוקי נישה

להיות חלק משוק נישה יש הרבה יתרונות ולכן אין פלא שעסקים תמיד מנסים לזהות USP שממקם אותם בתוך נישה. חלק מהיתרונות הללו כוללים

  • תחרות: אם העסק שלך נכנס לשוק נישה תהיה פחות תחרות. הסיבה לכך היא שככל שהעסקים הופכים למומחים יותר, פחות סביר שעסקים אחרים יהיו מתחרים ישירים אליהם.
  • מיקוד: להיות חלק משוק נישה פירושו שתוכל להתמקד בהפיכת הצעת הנישה שלך למושלמת עבור קבוצה נבחרת של אנשים. מצד שני, מיקוד לקהל גדול יותר אומר שאתה צריך להתאים את מה שאתה מוכר לקהלים רבים ושונים השונים מאוד בדמוגרפיה ובפסיכוגרפיה.
  • מומחיות: עסקים המציעים שירותים לשווקי נישה יהיו מנוסים יותר בהצעתם, ויבינו באמת את הקהל שלהם וכיצד העסק שלהם מציע להם ערך. מומחיות זו מקשה על פנייה לקהלים מחוץ לנישה שלך אך תקל על גידול נאמנות המותג בפרק זמן קצר.

מהו שיווק נישה?

שיווק נישה יוצר בטחונות סביב המוצר שלכם הספציפי לנישה. לדוגמה, תוכל לבצע מכירה באתר הנסיעות שלך לירח דבש לאמריקה הלטינית, אך לשמור על כל שאר ההצעות באותו מחיר. המשמעות היא שהשיווק שלך יסתובב סביב זוגות שמחפשים יעדים לירח דבש בתקציב. בהתחשב בכך שאתר נסיעות יכול להציע חבילות נסיעות ליחידים, לזוגות ולמשפחות, מסע שיווק זה יהיה נישה מאוד בהשוואה לקודמים.

לפני שבוחרים לנהל קמפיין שיווקי חשוב להעריך עד כמה הוא יכול להצליח. המשמעות היא לבחון את הגודל האפשרי של הקהל שאליו אתם רוצים למקד ולהחליט אם הוא קטן מדי או גודל טוב למיקוד. שיווק נישה יכול להיות מסובך, אך אם אתה מכיר את הקהל שלך ומתאים אישית את התוכן שלך, לא אמור להיות קשה ליצור קשר עם האנשים הנכונים בהצלחה.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס