שיעור המרות (CRO)

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהי אופטימיזציה של שיעור ההמרות?

שיעור ההמרות הוא אחוז המבקרים שיבצעו את הפעולה שאתם רוצים בה בדף, בין אם זה מילוי טופס הרשמה, הורדת ספר אלקטרוני או רכישה.

אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO) היא תהליך מבוסס נתונים להגדלת אחוז המבקרים שיבצעו פעולה ספציפית. אופטימיזציית שיעור ההמרה מחושבת על ידי חלוקת מספר האנשים שהמירו במספר האנשים המתבקשים לבצע פעולה.

מדוע אופטימיזציה של שיעור המרות חשובה?

בעיקרו של דבר, ישנן שתי דרכים לטפח עסק מקוון: להוביל יותר תנועה לאתר בתקווה להגדיל את המכירות או לשפר את שיעור ההמרות ולפוך את התנועה הנוכחית באתר ללקוחות משלמים. הפעלת ניסויים קפדניים באתר שלכם ושימוש בנתונים האלה לשיפור המרות היא אסטרטגיה זולה ויעילה הרבה יותר שתמשיך לייצר מכירות בעתיד. אופטימיזציה של שיעור ההמרות פירושה גם שתוזיל משמעותית את עלות רכישת המשתמשים החדשים, מה שמשפיע לטובה על השורה התחתונה שלכם ומשפר את ההחזר על ההשקעה בהוצאות השיווק שלכם.

במסחר אלקטרוני בפרט המרות מתרחשות בכל שלב במסע הרכישה של הלקוח, מכיוון שהן תלויות במטרה שחלק מסוים באתר משרת. לדוגמה, לקוח הלוחץ על תמונת מוצר היא המרה מכיוון שהיא דוחפת ומקרבת אותו יותר לביצוע רכישה. על ידי הסרת אלמנטים לא חיוניים והפיכת מסלולי ההמרה לקצרים וחלקים יותר, אתם יוצרים יותר הזדמנויות מכירה ומאיצים את תהליך המכירה.

כדי למקסם את ערך התנועה שכבר יש לכם באתר, עליכם לעסוק בבדיקות מתמידות, ניסויים והאזנה פעילה ולכוונן כל היבט באתר המסחר האלקטרוני שלכם להמרות גבוהות יותר.

כיצד לייעל את שיעור ההמרות?

אופטימיזציה של שיעורי המרות היא תהליך ארוך של ניסויים מוקפדים המבוצעים לעתים קרובות באמצעות בדיקות A/B. השלב הראשון לפני שתתחילו לבדוק משהו הוא לבחון את משפך המכירות של האתר שלכם ולזהות נקודות חיכוך שניתן לשפר כדי להשיג המרות גבוהות יותר. הדרך הטובה ביותר לאסוף נתונים מסוג זה היא לצלול לתוך חשבון Google Analytics שלכם וללמוד דוחות המרה כדי לראות כיצד אנשים עוברים באתר שלכם וכן לזהות היכן הם יורדים. Hotjar, שמשתמשת במפות חום ומתעדת פעולות משתמש באתר, היא עוד כלי נהדר לאיסוף נתונים.

לאחר שביססתם את הנתונים וקבעתם בעיות המרה אפשריות, תוכלו לעבור להחלטה באילו היבטים באתר שלכם אתם רוצים להריץ ניסויים. זה יהיה תלוי ביעד ההמרה שאליו אתם מכוונים. ב- Google Analytics משתמשים ביעדים למדידת האופן שבו מבקרים משלימים משימה מסוימת ומנווטים באתר. דוגמה למטרה יכולה להיות מנוי לניוזלטר, בירור ישיר, הזמנה או רכישה. הכל מסתכם במדדים החשובים לעסק שלכם ובנתיב ההמרות האידיאלי שמיפית למבקרים שלך מנקודת הכניסה להמרה הסופית.

המרות באתרים

על ידי זיהוי אלמנטים ספציפיים שברצונכם לבדוק (CTA, צבעי דף, פריסה, העתקה וכו’), קהל היעד (תנועה אורגנית, לקוחות קיימים, לידים וכו’) ודף ספציפי באתר שלכם (דף הבית, דף המוצר, דף נחיתה וכו’), תוכלו לגבש השערה וליצור מטרה לכל ניסוי. לאחר שכל זה נעשה, תוכלו לעבור לבדיקת A/B לבדיקת. Optimizely ו- vwo הם כמה מכלי בדיקות A/B הטובים ביותר שתוכלו לנסות.

כדי לשפר את אחוזי ההמרות של חנות המסחר האלקטרוני שלכם, יהיה עליכם לנתח את תוצאות הבדיקה ולבצע שינויים בהתבסס על התשובות שאתם מקבלים.

אופטימיזציה של שיעור ההמרות באופן כללי

היופי באופטימיזציה של שיעור ההמרות הוא בכך שהיא מתמקדת בעבודה טובה יותר בהפיכת מבקרים קיימים ללקוחות משלמים, במקום לנסות לרכוש מבקרים חדשים. מכיוון שתהליך המרת המבקרים הקיימים הוא חסכוני יותר מאשר לבזבז יותר כסף על מנת להוביל תנועה חדשה לאתר שלכם, אופטימיזציה של שיעור ההמרות מאפשרת לכם להפיק את המרב מההשקעות הנוכחיות שלכם על ידי השקעת התקציב שלכם בנתיבים שמשיגים את התוצאות הטובות ביותר.

המשמעות היא שאתה צריך להקדיש זמן לאופטימיזציה של כל הערוצים (דוא”ל, חיפוש בתשלום, רשתות חברתיות) שמניעים תנועה לאתר שלכם כדי להבטיח שאתם מטרגטים את האנשים הנכונים עם מסרים ברורים, כך שכאשר הם נוחתים באתר שלכם, הסבירות שהם ינטשו כתוצאה מהצעות מוטעות או ציפיות לא מסופקות היא נמוכה מאוד. ערוצים שונים דורשים טכניקות אופטימיזציה שונות, אולם בדיקת A/B היא החוט שעובר בכולם. אתם יכולים לבדוק הכל, החל משורות הנושא של הניוזלטר ועד העתקת המודעה בפייסבוק ועד ל- CTA של AdWords.

כאשר תובנות חדשות לגבי התנהגות לקוחות וטקטיקות אופטימיזציה מתגלות ומתעצבות מחדש כל יום, אופטימיזציית שיעור ההמרות אף פעם לא מסתיימת לגמרי – זהו תהליך רציף ומתמשך שעליכם לנקוט ולבצע לעתים קרובות.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס