מה זה דף נחיתה?

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט ייחודי, עצמאי שנועד אך ורק להניע מטרת המרה אחת. המטרות של דף נחיתה יכולות להשתנות מלכידת נתוני הגולש באמצעות טופס לידים ועד שכנוע משתמשים לעבור לדף אחר.

2. סוגי דפי נחיתה

חשוב להבין שכל דפי הנחיתה הם בעצם דפי אינטרנט, אך לא כל דפי האינטרנט הם דפי נחיתה. לדוגמה, דף הבית שלכם הוא לא דף נחיתה בגלל שהוא בא לשרת מספר פונקציות ומטרות שונות. מאפיין מרכזי של כל דף נחיתה הוא שהוא נועד להשיג מטרה אחת, אבל מטרה זו משתנה בהתאם לסוג דף הנחיתה.

דפי נחיתה הם כלי שיווקי מצוין להנעת מכירות מיידיות (דף נחיתה של מוצר במסחר אלקטרוני), ליצירת לידים (נפוץ בשיווק תוכן) ולבניית מערכות יחסים (המתמקדות בהמרות ספציפיות). יש בעצם 6 סוגים שונים של דפי נחיתה, לכל אחד מהם מטרה מובחנת:

  • דף נחיתה ליצירת לידים. טופס לידים שנועד לאסוף פרטי משתמשים (שם, כתובת אימייל, שם חברה וכו’ ) הוא מרכיב מרכזי בדף לידים. מטרת הדף היא לשכנע את המבקרים להשאיר את המידע שלהם, כך שלרוב בדף נחיתה אין הפרעות, כמו תפריט ניווט או קישורים אחרים CTA, שעלולים להסיט את תשומת הלב של הולגשים למקום אחר.
  • דף נחיתה שמעביר לעמוד אחר. דף נחיתה כזה, המשמש בדרך כלל במשפכי מסחר אלקטרוני, נועד לשכנע את המבקר לעבור לדף אחר, זה בעצם שלב “חימום” לפני הצגת ההצעה בפועל או השלמת הרכישה. מטרת דף זה היא לספק מידע נוסף ולהדגיש את יתרונות המוצר כדי לקרב את הגולשים להחליט לרכוש.
  • איסוף נתונים מדף הנחיתה. המטרה היחידה של דף נחיתה כזה היא ללכוד כתובות אימייל וזו יכולה להיות טקטיקה יעילה מאוד להרחיב את רשימת האימיילים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. הגולשים נדרשים להזין את כתובת האימייל שלהם כדי להמשיך הלאה לאתר.
  • דף נחיתה מתומצת. זה דף מבוא שמברך את המבקרים לפני שהם נכנסים לאתר. הוא משמש בדרך כלל כדי להסב את תשומת לב של המבקרים למידע חשוב, כמו המהדורה האחרונה או אזהרה כלשהי, למרות שזה לא חביב בקרב משתמשי האינטרנט.
  • דף נחיתה של מכירות. דף מכירות בנוי כדי להניע המרות. מטרתו לספק את כל המידע שלקוח עשוי להזדקק לו בעת קבלת החלטת רכישה. דפי נחיתה אלה מגיעים בשני סוגים: בצורה קצרה וארוכה. דף בעל גלילה קצרה משמש בדרך כלל למוצרים זולים יותר ומשתמש בכפתור הנעה לפעולה יחיד. דף נחיתה ארוך הוא שימושי בעת מכירת מוצרים ושירותים מורכבים יותר הדורשים מידע נרחב יותר. לדפים ארוכים יש בדרך כלל שני לחצני הנעה לפעולה – אחד בראש הדף ואחד בתחתית.
  • דף נחיתה של מידע מתומצת. בדרך כלל משתמשים בדף נחיתה זה כדי להציג מוצר ולהדגיש את היתרונות שלו. יש פחות חשיבות לליד עצמו ויותר מאפשר למוצר לתפוס את מרכז הבמה.

3. איך לייעל את דף נחיתה?

דפי נחיתה ממוקדים יכולים לעזור לכם  להגדיל את הסיכויים להמיר תנועה ללידים מפרסומים ממומנים, אימיילים או קמפיינים ברשתות חברתיות. על ידי התאמת מטרת הפרסום שלכם למטרה של דף הנחיתה, אתם מפחיתים את הסיכון לנטישה מצד המבקרים ויצירת חוויה טובה ויעילה. קודם כל, תחליטו איזו פעולה תרצו שהמבקר יבצע ולאחר מכן בנו את דף הנחיתה המתמקד אך ורק בביצוע פעולה זו.

אם תתחילו לבדוק את טקטיקות של אופטימיזציית המרות לשיפור ביצועי החנות שלכם, תבחינו במהירות שאופטימיזציה של דפי נחיתה היא חלק בלתי נפרד מתהליך זה. לא תוכלו להשיג החזר על ההשקעות על מאמצי השיווק שלכם (מודעות PPC, מודעות מדיה חברתית, שיווק באימייל וכו’) אם שיעור היציאה מדף הנחיתה שלכם הוא גבוה. זכרו שאופטימיזציה של דפי נחיתה היא תהליך לטווח הארוך הדורש המון ניסויים ובדיקות A/B, אבל יש כמה כללי אצבע כלליים שתוכלו לעקוב אחריהם כדי ליישם את השיטות הטובות ביותר.  

  • תייעלו את תוכן תיאור המוצר. תיאורי מוצר וכותרות המותאמים למילות מפתח, יעזרו לכם למשוך ולהמיר את הלקוחות הנכונים.
  • תציגו תמונות מוצר איכותיות. השתמשו בתמונות איכותיות וגדולות ודינאמיות עם צילומי זווית מרובים. גם אופציית זום על המוצר תאפשר ללקוחות שלכם לבחון מקרוב את פרטי המוצר.
  • השתמשו בביקורות של הקונים. הצגת ביקורות של לקוחות בדפי מוצר יכולות לעזור לכם להגדיל את האמון וההמרות, זכרו להקפיד לבדוק זאת לפני שתמשיכו האלה.
  • הגדילו את המכירות ואת התנועה באמצעות רשימת ווישליסט. הוספת כפתורי “מעוניין” או “שמור למאוחר יותר” יכולים לעזור ללקוחות שלכם לזכור מה הם רצו לקנות בזמן שלא היו מוכנים לבצע רכישה.
  • הגדלת טקטיקות כמו מכירות משודרגות ומכירות משלימות.  התאימו אישית את ההמלצות למוצר שלכם כדי להגדיל את הערך הממוצע להזמנה.
  • הוסיפו תמיכה בצ’אט חי כדי לסייע ללקוחות שלכם ולהפחית את שיעור היציאה מדף. תוכלו גם להשתמש במידע מהצ’אט החי כדי לזהות פערים במידע שהצגתם על המוצרים.
  • השתמשו בסרטוני מוצר. אחת הדרכים להגדלת ההמרות היא לנצל את עוצמת הווידאו ולעזור ללקוחות לדמיין את המוצרים טוב יותר.
  • הציגו באופן בולט פרטי משלוח. הציגו בהתחלה את עלויות המשלוח וזמני האספקה ​​כדי למנוע מהלקוחות לעזוב בהמשך את מסע הרכישה.