מסחר אלקטרוני

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  5 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מהו מסחר אלקטרוני?

מסחר אלקטרוני מתייחס לכל צורה של עסקה המתבצעת באופן מקוון. הדוגמה הפופולרית ביותר למסחר אלקטרוני היא קניות מקוונות, המוגדרות כקנייה ומכירה של סחורות דרך האינטרנט בכל מכשיר. עם זאת, מסחר אלקטרוני יכול לכלול גם סוגים אחרים של פעילויות, כגון מכירות פומביות מקוונות, שערי תשלום, כרטיסים מקוונים ובנקאות אינטרנטית.

מסחר אלקטרוני הוא השוק הקמעונאי הצומח במהירות הגבוהה ביותר, שצפוי להגיע ל -4.135 טריליון דולר במכירות בשנת 2020.

מסחר בניידים או mCommerce,   היא צורה חדשה של מסחר אלקטרוני שגדלה וצומחת במהירות. המונעת בעיקר מהשוק ההולך ומתרחב והשפעת סמארטפונים ונוחות של בני דור המילניום עם קניות באינטרנט. בשנת 2018, ענף mCommerce נהנה מעלייה של 39.1% במכירות בהשוואה לשנה הקודמת.

מהם המודלים העסקיים השונים של מסחר אלקטרוני?

מסחר אלקטרוני מסווג בדרך כלל לשלושה מודלים שונים בהתבסס על סוג המשתתפים המעורבים בעסקה: B2B, B2C ו- C2C. בגדול מודלים עסקיים אלה הם:

  1. Business to Business (B2B)
    B2B הוא כאשר עסקים מוכרים לעסקים אחרים. זה אופייני לחנויות כלי כתיבה שמוכרות ציוד משרדי בכמויות גדולות לעסקים. בדרך כלל חברות B2B מספקות תעריף מוזל ליחידה אם הלקוחות קונים בכמויות גדולות מה שמושך משרדים לקנות מהם.
  2. עסקים לצרכן (B2C)
    B2C הוא המודל העסקי הנפוץ ביותר שבו סוחרים מוכרים לצרכנים שקונים כמות קטנה של תוצרת. דוגמה מוכרת למודל ה- B2C תהיה סופרמרקטים בהם הצרכנים קונים את הקניות שלהם מדי שבוע, אך בדרך כלל הם לא יקנו בכמות גדולה.
  3. הצרכן לצרכן (C2C)
    C2C הוא מודל עסקי חדש יחסית שבו צרכנים שקנו בעבר משהו מבקשים למכור פריט זה לצרכן אחר. באמצעות שווקים כמו eBay ו- Craigslist, זה יכול להיות קל ורווחי למדי למכירת פריטים שכבר אין להם שימוש בהם.

מהם היתרונות של מסחר אלקטרוני?

יש סיבה מדוע eCommerce מציגה צמיחה מתגברת בשנתיים האחרונות. ואכן, כשהאינטרנט הופך לדרישה חיונית בחיי היומיום, עסקים לומדים לנצל את היתרונות הרבים של מסחר אלקטרוני, כשהבולטים שבהם כוללים:

  • שוק גלובלי- חנות פיזית תמיד תהיה מוגבלת על ידי אזור גיאוגרפי שהיא יכולה לשרת. לחנות מקוונת, או כל סוג אחר של עסק מסחר אלקטרוני לצורך העניין, יש את העולם כולו כשוק מסחר. מעבר מבסיס לקוחות מקומי לשוק גלובלי ללא עלות נוספת הוא באמת אחד היתרונות הגדולים ביותר של מסחר מקוון. בשנת 2018, 11.9% ממכירות הקמעונאות העולמיות הגיעו מרכישות מקוונות וזה רק יגדל משנה לשנה.
  • זמינות מסביב לשעון- יתרון גדול נוסף של ניהול עסק מקוון הוא שהוא תמיד פתוח. עבור סוחר, מדובר בעלייה דרמטית בהזדמנויות המכירה; עבור לקוח, זוהי אפשרות נוחה וזמינה באופן מיידי. ללא הגבלה בגלל שעות הפעילות של העסק, עסקים במסחר אלקטרוני יכולים לשרת לקוחות 24/7/365.
  • עלויות מופחתות- עסקים של מסחר אלקטרוני נהנים מעלויות הפעלה נמוכות משמעותית. מכיוון שאין צורך להעסיק אנשי מכירות או לשמור על חנות פיזית, עלויות המסחר האלקטרוני הגדולות הולכות לאחסון של מוצרים. ומי שמנהל עסק של dropshipping נהנה מדרישות השקעה מראש אפילו נמוכות יותר. מכיוון שהסוחרים יכולים לחסוך בעלויות התפעול, הם יכולים להציע עסקאות והנחות טובות יותר ללקוחותיהם.
  • ניהול מלאי- עסקים במסחר אלקטרוני יכולים להפוך את ניהול המלאי שלהם לאוטומטי על ידי שימוש בכלים אלקטרוניים והאצת הליכי הזמנה, אספקה ​​ותשלום. זה חוסך לעסקים עלויות תפעול ומלאי של מיליארדים.
  • שיווק ממוקד- עם גישה לשפע כזה של נתוני לקוחות והזדמנות למעקב אחר הרגלי הקנייה של לקוחות כמו גם על מגמות התעשייה המתעוררות, עסקים מסוג eCommerce יכולים להישאר מעודכנים ולעצב את מאמצי השיווק שלהם, לספק חוויה מותאמת יותר ולמצוא עוד לקוחות חדשים. רק תחשבו לרגע שיש לכם הזדמנות לפנות לאלפי לקוחות שלכם בשמם הפרטי; זה כבר משהו.
  • משרת שוקי נישה- הפעלת עסק נישה עשויה להיות קשה. קנה מידה של מוצר נישה כדי להפוך לפופולרי הוא מאמץ. לעומת זאת, על ידי שימוש בשוק גלובלי, קמעונאים מסחר אלקטרוני יכולים לבנות עסק נישה רווחי ביותר ללא השקעה נוספת. באמצעות יכולות חיפוש מקוונות, לקוחות מכל פינה בעולם יכולים למצוא ולרכוש את המוצרים שלכם.
  • עובדים מכל מקום- לעתים קרובות ניהול עסק של מסחר אלקטרוני פירושו שאינך צריך לשבת במשרד בין 9 ל -5 או לסבול יום-יום. מחשב נייד וחיבור אינטרנט טוב הם כל מה שצריך כדי לנהל את העסק שלכם מכל מקום בעולם.

כיצד להקים עסק למסחר אלקטרוני?

יש סדר הגיוני לבניית חנות מקוונת של מסחר אלקטרוני. למרות שהקמת חנות מקוונת בפועל תיקח פחות מיממה, מחקר, בנייה, השקה וגידול של עסק מסחר אלקטרוני רווחי הוא תהליך רב שכבתי הכולל מספר צעדים והחלטות.

זיהוי ובחירת המוצר שתרצו למכור

השלב הראשון בהקמת עסק מסחר אלקטרוני הוא להחליט איזה מוצרים אתם רוצים למכור. מציאת רעיון רווחי יכול להיות עבודה קשה, לכן תהיו מוכנים לחפור ולחשוב ברצינות. חיוני שתבחרו מוצרים שיאפשרו לכם להרוויח ולהגדיל את העסק בעתיד. ברגע שאתם יודעים מה אתם רוצים למכור, תצטרכו להחליט כיצד ומאיפה אתם הולכים להשיג את המוצרים. ארבע השיטות העיקריות למציאת מוצרים ומלאי הן יצירת המוצרים, ייצור, סיטונאות ו- dropshipping.

עריכת מחקר ותכנון מראש

בחירת המוצר שלכם יכתיב איזה היבטים בשוק אתה צריך לחקור, אך כמה מהתחומים החשובים ביותר שיש לבחון הם התחרות שלכם, אסטרטגיית התמחור והצעת הערך הייחודית שלכם. בשלב זה, כדאי גם לנסח תוכנית עסקית שתסייע לכם לדמיין את אסטרטגיית הצמיחה שלכם ולזהות כל איום או מכשול פוטנציאליים.

מיתוג נכון

עכשיו שיש לכם רעיון למוצר מבטיח וסקירה ברורה של השוק, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על מרכיבי המפתח של החנות שלכם, כגון שם המותג שלכם, שם דומיין, קווים מנחים של המותג והלוגו שלכם. תכנון נכון של המותג שלכם מההתחלה יכול לעזור לכם להאיץ את הצמיחה ולכבוש את ליבם של לקוחות פוטנציאליים. לפני שתפנו את תשומת לבכם לבניית החנות, עליכם להקדיש זמן ללימוד היסודות של קידום אתרים, כך שהעסק שלכם יתחיל טוב.

קבלת החלטה איך למכור

את ההקמה של החנות המקוונת שלכם ניתן להשיג בשתי דרכים:

  1. אתם יכול לבנות חנות מסחר אלקטרוני מאפס – המשמעות היא או לפתח אותה בעצמכם או לשכור פרילנסר/סוכנות שתעשה זאת עבורכם. זה יכול לקחת יותר זמן ולעלות יותר, אך בניית חנות מקוונת מותאמת אישית תבטיח התאמה אישית של 100% ותעניק לכם את הכוח לקבל את כל ההחלטות.
  2. אתה יכול להשתמש בפלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify, מה שהופך את בניית חנות מקוונת לתהליך מהיר וקל. עם זאת, המשמעות היא גם פחות התאמה אישית, מכיוון שתצטרכו לבחור מתוך מאגר נושאים וכלים קיימים המסופקים על ידי הפלטפורמה. אם תבחרו לנהל עסק עם dropshipping, פתרונות מסחר אלקטרוני כמו אוברלו יאפשרו לכם ליצור את החנות ולהתחיל למכור תוך כמה שעות.


לפני השיגור

בשלב זה כבר תרצו לפרסם את החנות ברשת העולמית. עם זאת, תוודאו שאתם מוכנים היטב למדוד את הצלחת ההשקה שלכם – הגדרת מדדי הביצועים המרכזיים שלכם מראש תעזור לכם לעקוב אחר ההתקדמות והביצועים שלכם ולתקן בעיות עם הופעתן. דברים נוספים שחשוב לדאוג להם כוללים הגדרת פרופילים במדיה החברתית שלכם,  הכנת שיווק הדוא”ל שלכם, התקנת Google Analytics- כלי מחקר של מילות מפתח, הגדרת אסטרטגיית המשלוח והשלמת תוכנית קידום ההשקה. כן, זו הרבה עבודה, אבל התחלה טובה היא חצי מהעבודה. לאחר שתשלימו את הרשימה, נסו להפעיל את החנות שלכם באמצעות מדריך החנויות של Shopify כדי לתפוס שגיאות אם ישנן כאלה.

לאחר ההשקה
מכאן מתחילה העבודה האמיתית. לאחר שהשקתם את החנות המקוונת שלכם, עליכם לעבור מיד לשלב הקידום. שיווק בחנות שלכם ו- אופטימיזצית המרות יהיה הלחם והחמאה היומיים שלכם מעתה והלאה. עליכם גם להתנסות בהרחבה או ריענון המלאי שלכם באופן קבוע. זה דבר קל במיוחד עבור דרופשיפרים, מכיוון שהם יכולים לייבא מוצרי דרופשיפינג חדשים תוך דקות, אבל זה צריך להישאר בעדיפות גם אם אתם מייצרים את המוצרים בעצמכם. כדי להקדים את העקומה יידרשו בדיקות.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס