שיווק

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

1. מה זה אימייל מרקטינג (שיווק באימייל) ?

אימייל מרקטינג זה אסטרטגיה שיווקית המשתמשת באימייל ככלי להעברת מסרים מסחריים וליצירת מכירות. אימייל מרקטינג מהווה את עמוד השדרה של אסטרטגיית השיווק במסחר אלקטרוני ויכול להיות פשוט כמו שליחת הודעות אימייל לנטישת עגלה או מורכב כמו קמפיינים רבים לטיפוח אימייל שנועדו לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח ולייצר יותר מכירות לטווח ארוך.

2. למה אימייל מרקטינג חשוב?

אימייל מרקטינג הוא אחת הטקטיקות השיווקיות הוותיקות ביותר שממשיכות לתפוס את המקום הראשון בתמהיל השיווק של רוב היזמים. מכיוון שאנשים מופגזים בהצעות קידום מכירות ובקמפיינים מסחריים בכל מקום שהם מחפשים, תיבת הדואר הנכנס נשארת מקלט אחרון של שלום ובדידות באינטרנט. אם אתם יכולים להיכנס לתיבת הדואר הנכנס שלהם, אתם יוצרים מערכת יחסים חזקה שבוודאי תוביל למכירות בעתיד. הנה הסיבה שרוב המשווקים עדיין סבורים כי אימייל מרקטינג הוא הכלי החזק ביותר בקופסה:

  • אימיילים מייצרים את החזר ה-ROI הגבוה ביותר
    לפי VentureBeat, אימייל הוא ערוץ הפרסום היעיל ביותר המייצר החזר ROI של 38 $ על כל הוצאה אחת.הדו”ח של מקינזי מראה שאימייל עדיין יעיל פי 40 ברכישת לקוחות חדשים מאשר פייסבוק או טוויטר. ולפי DMA, כאשר נעשה נכון, פילוח שיווק בדוא”ל יכול להגדיל את הכנסות המכירות ב -760%.
  • לאימייל מרקטינג יש טווח הגעה עצום
    Radicati צופה כי עד סוף 2019 מספר חשבונות הדוא”ל הפעילים יגיע ליותר מ -2.9 מיליארד. זה יותר משתמשים פעילים מאשר פייסבוק (1.8 מיליארד) וטוויטר (315 מיליון) יחד. כל מי שפעיל באינטרנט חייב להיות בעל כתובת אימייל, בגלל שהוא מתפקד כמעט כמו מטבע של האינטרנט. אז כשזה מגיע לאיתור לקוחות חדשים באינטרנט, אימייל הוא הכלי החזק ביותר שיש ליזמים מקוונים.
  • לאימייל מרקטינג יש שיעורי המרות גבוהים
    שיעור הקליקים הכולל בכל פורמטי המודעות והמיקומים הוא 0.17%, שהם פחות מ -2 קליקים לכל 1000 הופעות. CTR בפייסבוק מגיע בממוצע ל 0.119%, בעוד שהטוויטר נע בין 1 ל -3%. לאימייל, לעומת זאת, יש שיעור קליקים של 3.42% בממוצע, בכל המגזרים והמכשירים. העלויות של הפעלת קמפיינים לאימייל מרקטינג נמוכות בהרבה בהשוואה לערוצי פרסום מקוונים אחרים, ולכן הוא מדורג בעקביות ככלי לייצור לידים חסכוני ביותר.
  • אימייל מרקטינג שהוא ידידותי למובייל נמצא במגמת צמיחה
    לפי Salesforce, 68% מהחברות כבר שילבו שיווק סלולרי בתמהיל השיווק שלהן כתוצאה מחשיבותו הגוברת. מדהימים 79% מהאנשים משתמשים בסמארטפונים כדי לבדוק את האימייל שלהם (זה אחוז גבוה יותר מאשר משתמשים בסמארטפונים כדי לבצע שיחות), כך שזה לא מפתיע שאימייל שנפתח בנייד גדל ב -180% בשלוש השנים האחרונות וההמרה הממוצעת של הסמארטפון השיעורים עלו ב -64%. יצירת קמפיינים מותאמים לנייד היא מינימום מוחלט. גישה טובה עוד יותר תהיה לייעל כל היבט של מסעות הפרסום שלכם באימייל כדי לעודד יותר תנועה ומכירות.

3. סוגי הודעות של אימייל מרקטינג

כאשר 33% מהצרכנים מדווחים כי לאימייל יש את ההשפעה הגדולה ביותר על ההוצאה המקוונת שלהם, כדאי לבחון את סוגי האימייל מרקטינג שיעילים ביותר ביצירת מכירות.

אימייל ברוכים הבאים הוא הראשון שנשלח למנוי חדש. כמעט 75% מהצרכנים מצפים לקבל הודעת אימייל מבורכת כאשר הם נרשמים לאתר חדש.  

הודעות אימייל לעגלה נטושה הן תזכורות אימייל אוטומטיות הנשלחות ללקוחות היוצאים מאתר לאחר הוספת פריטים לעגלת הקניות שלהם אך לפני ביצוע הצ’ק אאוט. מיילים לעגלה נטושה ממוצעים בשיעור של 4.64% והמרות ומהווים טכניקת יעילות יעילה ביותר של המרות.

הודעות אימייל עסקיות נשלחות למשתמשים בתגובה לפעולה כלשהי. הם מופעלים בדרך כלל בזמן אמת ואוטומטיים. חלק מהסוגים הפופולריים ביותר של הודעות אימייל לעסקאות כוללות קבלות רכישה, איפוס סיסמה, נטישת עגלה, בקשות תמיכה ועוד רבות אחרות.

הודעות אימייל לתגמול  הודעות אימייל אוטומטיות שנועדו לשמח ולתגמל לקוחות נאמנים עם מבצעים ועסקאות מיוחדות. הודעות אימייל לתגמול מופעלות בדרך כלל לאחר השגת אבן דרך מסוימת (למשל, כאשר לקוח מוציא סכום כסף מסוים באתר) ונהנה משיעורי פתיחה והמרות גבוהים במיוחד. נסו להציע מוצר מיוחד הזמין להם רק כמו ניחוח מיוחד או עגילים במהדורה מוגבלת.

אימייל מכירת פלאש הוא הודעת אימייל שנשלחה להודיע על הצעה לזמן מוגבל ולהוביל תנועה למכירה שלכם. הודעות אימייל למכירת פלאש מסתכנות בכך שהנמען מסומן כדואר זבל בשל אופי הפרסום שלהן, אך הן מייצרות עלייה של 35% בשיעורי העסקה.  

4. כלים לשיווק באימייל מרקטינג

יש אינספור כלים לאימייל מרקטינג לבחירה, אך הבולטים שבהם כוללים: