כלי ה- SEO שהכי כדאי להשתמש בהם ב-2022

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

  • Ahrefs
  • Google Search Console
  • SEMRush
  • KWFinder
  • Moz Pro
  • Ubersuggest
  • Answer The Public
  • SpyFu
  • Woorank
  • Majestic
  • Google Trends
  • SEOQuake
  • Siteliner
  • Keywords Everywhere

שליטה באופטימיזציה של SEO יכולה להיות קשה, במיוחד אם אתם רק מתחילים. לכן ריכזנו לכם את מנועי החיפוש – SEO הטובים ביותר, ריכזנו ברשימה זו. פנינו ליותר מ -30 מומחי SEO כדי לברר מהי תוכנת ה- SEO הטובה ביותר ומהם כלי מעקב אחר מילות מפתח המרשימים את מומחי ה- SEO. אתה לא צריך לנסות את כל הכלים האלה, אתם רק צריכים להבין איזה מהם הכי מתאימים לעסק שלכם.

1. למה להשתמש בכלי SEO?

כלי קידום אתרים חוסכים לכם מחקר מילות מפתח מייגע וניתוח נתונים. בעזרת כלים אלה תוכלו לראות מה עובד ואילו חלקים באסטרטגיה שלכם יכולים להרוויח משיפורים מסוימים. כלי ה- SEO הטובים ביותר מספקים גם דוחות על איפה אתם עומדים מול המתחרים ואיפה נמצאות ההזדמנויות הגדולות ביותר. הם גם מאפשרים לכם למדוד את ביצועי החיפוש במדינות, אזורים או שפות.

ויותר מזה, אם אתם מנהלים יותר מאתר אחד, כלי SEO יכולים לעזור לכם להעריך את הביצועים של כל אתר תוך כדי תנועה. יזמים רבים עם מספר אתרים בסופו של דבר מכניסים הרבה נתונים לגיליונות אלקטרוניים ומנתחים אותם באופן ידני. אבל זה הופך עד מהרה ללא יעיל ומעלה את הסיכון שהדיווחים לא יהיו מדויקים. למרבה המזל, אתם יכולים להשתמש בתוכנת SEO כדי לחסוך שעות של מאמץ וליצור דוחות מדויקים בקליק אחד.

2. כלי החיפוש הטובים ביותר לאופטימיזציה עבור מנועי חיפוש (SEO)

1. Ahrefs:

Ahrefs  הוא אחד מכלי – SEO המומלצים ביותר ברשת. הוא במקום שני אחרי גוגל בנוגע לסורקי האתרים הגדולים ביותר. מומחי קידום אתרים לא יכולים שלא להשתמש בתוכנה הזאת של Ahrefs בגלל שהיא הכלי הטוב ביותר לניתוח SEO. הכלי מדגיש איזה חלקים באתר שלכם זקוקים לשיפורים כדי להיות בדירוג טוב יותר במנועי החיפוש. מנקודת מבט של ניתוח מתחרים, סביר להניח שתשתמשו ב- Ahrefs כדי לקבוע את הקישורים הנכנסים של המתחרים שלכם כדי להשתמש בהם כנקודת מוצא לעסק שלכם. תוכלו גם להשתמש בכלי SEO זה כדי למצוא את התוכן המקושר ביותר לנישה שלכם, לבדוק ולתקן קישורים שבורים באתר שלכם ולקבל סקירה כללית על הדפים עם הביצועים הטובים ביותר (כך שתוכלו לראות איזה מידע מעניין את הגולשים). 

2. Google Search Console:

מסוף החיפוש של Google המוצע בחינם לכל מי שיש לו אתר אינטרנט, מאפשר לכם לעקוב ולדווח על נוכחות האתר שלכם ב- Google SERP. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לאמת את האתר שלכם על ידי הוספת קוד לאתר או דרך Google Analytics ותוכלו לשלוח את מפת האתר שלכם לאינדקס. למרות שאתם לא זקוקים לחשבון Search Console כדי להופיע בתוצאות החיפוש של Google, תוכלו לשלוט על מה יופיע באינדקס ואיך האתר שלכם מיוצג באמצעות חשבון זה. ככלי לבדיקת קידום אתרים, Search Console יכול לעזור לכם להבין איך גוגל ומשתמשיה צופים באתר שלכם ולאפשר לכם לבצע אופטימיזציה לביצועים טובים יותר בתוצאות החיפוש של Google. זה שימושי במיוחד לאתרים חדשים מכיוון שהוא מאפשר לבעלי אתרים לשלוח דפי אינטרנט לאינדקס חיפושים.

3. SEMRush:

כלי SEO פופולרים כמו SEMRush הם האהובים ביותר בקהילת SEO. המומחים אוהבים שהם מאפשרים לכם להעריך בקלות את הדירוג שלכם, וגם לזהות שינויים והזדמנויות דירוג חדשות. אחת התכונות הפופולריות ביותר של כלי SEO היא ניתוח Domain vs Domain, המאפשר לכם להשוות בקלות את האתר שלכם למתחרים שלכם. אם אתם מחפשים דוחות ניתוח שיעזרו לכם להבין טוב יותר את נתוני החיפוש של האתר שלכם, את התעבורה או אפילו את המתחרים שלכם, תוכלו להשוות מילות מפתח ותחומים. הכלי On-Page SEO Checker מאפשר לך לעקוב בקלות אחר הדירוג שלכם ולמצוא כמה המלצות איך לשפר את ביצועי האתר שלכם.

4. KWFinder:

כלי SEO כמו KWFinder מסייע לכם למצוא מילות מפתח בעלות זנב ארוך בעלות תחרות נמוכה יותר. המומחים משתמשים בכלי SEO זה כדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר ולהריץ דוחות ניתוח על קישורים נכנסים ו- SERP (דף תוצאות מנועי חיפוש). כלי מעקב הדירוג שלהם עוזר לכם לקבוע בקלות את הדירוג שלכם תוך מעקב אחר השיפור שלכם על סמך מדד מפתח אחד. בנוסף, אם זה לא מספיק, תקבלו המון רעיונות חדשים למילות מפתח שיעזרו לכם לדרג את האתר שלכם אפילו גבוה יותר.

5. Moz Pro:

תוכנת Moz ממשיכה לצוץ כאחד כלי ה- SEO הטובים ביותר שמומחים משתמשים בהם בפועל. כמה מומחים התלהבו מכך שמוז תמיד היה מעודכן למרות שינויי האלגוריתם הקבועים של גוגל. אחרים שיבחו את פורטל הצ’אט של מוז המאפשר להם תמיד לקבל תשובה מספקת לכל שאלה שנשאלת. בין אם אתם מחפשים המלצות למילות מפתח או סריקת אתרים, Moz היא תחנת כוח בשירות מלא. אתם יכולים לקבל תובנות נהדרות לגבי ביצועי האתר שלכם, אבל גם כיצד לשפר אותו. יש להם גם בחינם של MozBar סרגל כלים שניתן להוריד כדי לראות את המדדים של אתר האינטרנט שלכם בזמן גלישה בכל דף. אם אתם רוצים ללמוד עוד על קידום אתרים, כדאי לכם לבדוק גם את MozCon – הכנס השנתי שלהם.

6. Ubersuggest:

Ubersuggest, שפותח על ידי ניל פאטל, הוא כלי חינמי למציאת מילות מפתח המסייע לכם לזהות מילות מפתח וגם את כוונת החיפוש מאחוריהם על ידי הצגת SERPs המובילים מביטויים קצרים עד זנב ארוך, תוכלו למצוא את המונחים הנכונים לשימוש באתר שלכם עם מאות הצעות למילות מפתח בחינם. מדדים של Ubersuggest כוללים בדוחותיה נפח מילות מפתח, תחרות, עלות לקליק ומגמות עונתיות. כלי זה מתאים הן לקידום אתרים אורגני והן ל- PPC בתשלום, כלי זה יכול לעזור לכם לקבוע אם כדאי למקד את מילת המפתח ועד כמה היא תחרותית. 

7. Answer The Public:

כלי נוסף בחינם כמו Answer the Public מאפשר לכם למצוא בקלות נושאים לכתוב עליהם עבור הבלוג שלכם. השתמשנו בכלי זה בעבר ליצירת תוכן סביב מילות מפתח ספציפיות כדי להיות בדירוג טוב יותר באינטרנט. נגיד שאתם בעסקי ‘כושר’. אתם יכולים להשתמש בכלי SEO חינם זה כדי ליצור תוכן סביב מילות מפתח כמו כושר, יוגה, ריצה, קרוספיט, פעילות גופנית וכיסוי כל הספקטרום. נניח שאתם שוכרים פרילנסר כדי ליצור עבורכם תוכן, כל שעליכם לעשות הוא להוריד את הרשימה ולשלוח אליו. וזה ייקח לכם רק חמש דקות, מה שהופך אותה לאחת הדרכים היעילות ביותר להמציא נושאי SEO לאתרים חדשים.

8. SpyFu:

בעוד של- SpyFu יש גרסת פרימיום מדהימה, רבים מהמומחים שלנו התלהבו מהתכונות החינמיות שלה. אם אתם רק מתחילים, תוכלו בקלות לשדרג לתכונות בתשלום כאשר תתחילו להצליח. אתם יכולים בקלות לראות את מספר הפעמים שמילת מפתח מופיעה בחיפוש בכל חודש תוך קביעת בקלות את קושי הדירוג של מילת המפתח הזו. תוכלו גם לערוך מחקר על המתחרים שלכם כדי לקבוע באילו מילות מפתח הם משתמשים. בנוסף, תוכלו לחפש באתר של המתחרים שלכם, או שלכם, כדי לראות בקלות כמה מילות מפתח אורגניות יש להם, כמה קליקים חודשיים הם מקבלים, מי הם המתחרים המשולמים והאורגנים שלהם, הקמפיינים שהם מפעילים עם Google Adsועוד . זהו אחד מכלי ניתוח ה- SEO המפורטים ביותר בשוק.

9. Woorank:

 ככלי ניתוח SEO מוביל – Woorank מציעה אפשרויות בחינם ובתשלום כדי לעקוב ולדווח על נתוני השיווק שלכם. תוכלו להזין את המתחרים שלכם כדי לגלות לאילו מילות מפתח הם מכוונים, כך שתוכלו לחפוף עם שלהם. נסו להבין את הביצועים של מילות המפתח לאורך זמן כדי לבצע אופטימיזציה עבור המשתמשים ומנועי החיפוש בצורה הטובה ביותר. והכי חשוב, להבין את הדברים שבהם האתר שלכם חסר הן מבחינה טכנית והן מבחינת תוכן. Woorank יכול לעזור לכם לזהות תוכן כפול, השבתה ובעיות אבטחה ולספק הנחיות כיצד לתקן אותן.

10. Majestic:

Majestic הוא אחד מכלי ה- SEO השיווקיים הטובים ביותר על פי מומחים. יש לו אינספור תכונות שימושיות כמו The Majestic Million המאפשרות לכם לראות את הדירוג של מיליון האתרים המובילים.  האתר Explorer מאפשר לכם לראות סקירה כללית בקלות של האתר שלכם ואת מספר הקישורים הנכנסים שיש לכם. הוא פועל גם ככלי מילות מפתח לקידום אתרים כדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר למיקוד תוך תכונות המיועדות להשוואות אתרים ומעקב אחר הדירוג שלכם.

11. Google Trends:

Google Trends קיים כבר שנים אך הוא לא מנוצל. הוא לא רק נותן לכם מידע בנוגע למילת מפתח, אלא הוא מציע תובנות רבות לגבי מגמות סביב הנושא, שיכולות להיות מוערכות בכל שלב של צמיחת העסק. חפשו מילות מפתח בכל מדינה וקבלו מידע סביבו כמו שאילתות מובילות, שאילתות עולות, עניין לאורך זמן ומיקומים גיאוגרפיים בהתאם לעניין. אם אתם לא בטוחים אילו טרנדים הם הטובים עבורכם, זהו כלי ה- SEO הטוב ביותר לשימוש.

12. SEOQuake:

SEOQuake נחשב לאחד מכלי ה- SEO החינמיים הטובים ביותר. הרחבה זו של Chrome משמשת ככלי לבדיקת SEO המבצעת ביקורות באתר בדף, מעריכה את הקישורים הפנימיים והחיצוניים שלכם וגם מבצעת השוואות אתרים כדי לקבוע את הביצועים שלכם מול המתחרים. תכונות אחרות של כלי ניתוח SEO זה כוללות ניתוח מילות מפתח כגון צפיפות מילות מפתח, לוח מחוונים נוח לקריאה ותכונת ייצוא המאפשרת להוריד ולשלוח נתונים בקלות לאנשי מפתח בצוות שלכם.

13. Siteliner:

Siteliner  לבדיקת הוא כלי SEO המסייע לכם למצוא תוכן כפול באתר שלכם. מהו תוכן כפול? תוכן זהה לאתרים אחרים. וגוגל מענישה אתרים על זה. בעזרת כלי קידום אתרים מסוג זה תוכלו לסרוק את כל האתר שלכם כדי למצוא תוכן כפול, קישורים שבורים, גודל ומהירות ממוצע של דף, מספר הקישורים הפנימיים לדף ועוד. הוא גם משווה את האתר שלכם לממוצע האתרים שנבדקו בכלי זה כדי לעזור לכם להבין טוב יותר איפה אתם עומדים.

14. Keywords Everywhere:

Keywords Everywhere  הוא עוד תוסף SEO Chrome נהד  המאגד נתונים מכלי SEO שונים כמו Google Analytics, Search Console, Google Trends ועוד כדי לעזור לכם למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר לדירוג. כלי SEO בחינם כמו אלה מפשטים את תהליך קביעת מילות המפתח הטובות ביותר לאתר שלכם. אז במקום לעבור על מספר אתרים מדי יום, אתם יכולים להשתמש בכלי הזה כדי לחסוך לכם המון זמן.