מחקר מילות מפתח

10.10.21  | נכתב ע”י אורי לורבר  |  3 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך מחקר המשמש לאיתור מונחים שאנשים חיפשו בפועל ושאנשים משתמשים בהם כדי למצוא מוצרים ושירותים באינטרנט. מטרת מחקר מילות מפתח היא לסייע לעסקים להשיג דירוגי חיפוש טובים יותר וללמוד עוד על לקוחותיהם. הבנת הביקוש למילות מפתח נותנת לחברות תובנות טובות יותר לגבי מניעי הצרכנים ועוזרת לגבש את האסטרטגיה השיווקית שלהן.

מדוע מחקר מילות מפתח חשוב?

מחקר מילות מפתח הוא עמוד השדרה של שיווק בחיפוש. במובן הפשוט ביותר, מחקר מילות מפתח הוא הדרך היחידה להבין באיזה מונחי חיפוש אנשים משתמשים בחיפוש באינטרנט כדי לגלות את המוצרים שלכם. ללא הידע הזה, לא תוכלו לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ולהעלות את שיעור ההמרות שלכם.

בנוסף, מחקר מילות מפתח יכול להיות כלי שימושי מאוד במתן תובנות כלליות לגבי נישת השוק שבה אתם פועלים. זאת שיטה מהירה ואמינה לאתר את המתחרים העיקריים שלכם, מכיוון שאתם יכולים לראות איזה חנויות מסחר אלקטרוניות אחרות מציעות את אותן מילות מפתח. איסוף ביטויי החיפוש הפופולריים ביותר גם מודיע לכם על מגמות השוק ועוזר להעריך את הגודל הפוטנציאלי של השוק. נפח חיפוש נמוך תמיד מסמן חוסר ביקוש ויכול גם לעזור לכם לראות תנודות בשוק ועונתיות.

המטרה הסופית של כל חנות מקוונת היא לבצע יותר מכירות. כדי להגדיל את פוטנציאל המכירות, עליכם למשוך יותר תשומת לב למוצרים שלכם, מה שאומר להוביל יותר תנועה לחנות שלכם. זו לא אמורה להיות כל תנועה; אתם צריכים למשוך אנשים שיש להם עניין במה שאתם מציעים. ישנן מספר טקטיקות מוכחות כיצד להשיג את תשומת הלב של הקהל הנכון, ובראשן שיווק תוכן, פרסום בתשלום ברשת החיפוש ומודעות ברשתות חברתיות. כל השיטות הללו מסתמכות על על מילות המפתח הנכונות כדי לתפוס את הצרכנים במצב הרוח הנכון. מכאן שלעולם לא ניתן להפריז בחשיבותו של מחקר מילות מפתח מקיף; בשורה התחתונה, עם השפעה כה עמוקה זה יכול למנף או לשבור את עסק המסחר האלקטרוני שלכם.

כשזה מגיע לפרסום קמפיינים אפקטיביים בתשלום, מחקר מילות מפתח הוא המקום שבו הכל מתחיל. תהליך מחקר נכון יעניק לכם תמונה מלאה של נפח החיפוש, הזדמנויות למילות מפתח, מתחרים, מחירי הצעות מחיר והקושי לדירוג לפי מילות המפתח שלכם. קבלת כל המידע הזה מראש יעזור לכם לבחור את הגישה הטובה והמשתלמת ביותר לפרסום בתשלום ברשת החיפוש.

כלי מחקר מילות מפתח

הדרך הטובה ביותר להתחיל את מחקר מילות המפתח שלכם היא סיעור מוחות של רשימה ראשונית של מילים וביטויים שבהם אתם חושדים שהלקוחות שלכם עשויים להשתמש בהם כדי לחפש את המוצרים שאתם מוכרים. אל תסתמכו על הדמיון שלכם בלבד, תערבו את החברים והמשפחה שלכם ותחלצו מהם גם רעיונות. ככל שרשימת מילות המפתח האפשריות שלכם תהיה ארוכה יותר, כך יהיה קל יותר לגלות הזדמנויות למילות מפתח.

לאחר שהבנתם זאת, הינה כמה כלי מחקר למילות מפתח שיכולים לעזור לכם להרחיב את הרשימה ולקחת את המחקר צעד קדימה:

איך לבחור את מילות המפתח הנכונות

קודם כל, בואו נסכים על המשמעות של “מילת מפתח נכונה”. ביטוי חיפוש נהדר עונה על שלוש הדרישות העיקריות האלו:

  • הוא רלוונטי ביותר לחנות המקוונת שלכם ולמוצרים שאתם מוכרים: אתם רק רוצים להניע תנועה ממוקדת.
  • יש לו נפח חיפוש גבוה: אתם רוצים למלא את החלק העליון של משפך המכירות שלך עם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
  • יש לו רמות תחרות סבירות: אתם רוצים להשיג את המיקום העליון של הדף בדפי חיפוש בצורה חסכונית.


אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך מתמשך עם הרבה חלקים משתנים, אז אל תצפו להשיג תוצאות מהממות בין לילה. במחשבה שנייה, התחלה טובה יכולה לקבוע עד כמה תהליך זה יהיה ארוך וקשה. בגדול, אלה השלבים העיקריים לבחירת מילות המפתח הנכונות:

  1. סיעור מוחות ראשוני- ערכו רשימה נפרדת של ביטויי חיפוש רלוונטיים עבור כל קבוצת מוצרים שבה לפחות 5-10 ביטויים בכל רשימה. קבוצת המוצרים היא רק דרך נוחה לקבץ מוצרים דומים לקבוצות גדולות יותר, למשל “מעילי נשים” או “אביזרי מחשב נייד”. אם יש ברשותכם נתונים על מילות מפתח בעלות הביצועים הטובים ביותר כיום, הקפידו לכלול אותן ברשימות שלכם.
  2. מילות מפתח חלופיות- השתמשו בכלי מחקר מילות המפתח שהוזכרו למעלה כדי להרחיב את הרשימה שלכם ולראות מה אנשים מחפשים בפועל. שימו לב לפופולריות של המשפטים האלה, לרלוונטיות שלהם לעסק ולרמת התחרות שתעמדו בפניה.
  3. קושי במילת המפתח- מאות חנויות מקוונות עשויות להציע הצעות מחיר עבור אותן מילות מפתח, כך שכדי להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, יהיה עליכם ליישם חשיבה יצירתית ולייחד ביטויי חיפוש בעלי נפח חיפוש גבוה למדי אבל להנות ממחירי הצעות מחיר נמוכים למדי. מחירי הצעות מחיר נמוכים יותר של PPC מצביעים לרוב על פחות תחרות (ולכן, הזדמנות טובה יותר).   
  4. מילות מפתח לזנב ארוך- מילות מפתח לזנב ארוך הן בעלות ערך במיוחד במסחר אלקטרוני מכיוון שהן מצביעות בבירור על כוונת הרכישה של הצרכן. סביר להניח שמי שמחפש “מעיל קפיץ” נמצא בשלב איסוף המידע של מסע הקנייה שלו, בעוד שמילות מפתח בזנב ארוך כמו “מעיל קפיץ צהוב עם כיסים” או “מעיל גשם שחור ארוך” עוזרות לזהות קונה שסוגר רכישה. אופטימיזציה למילות מפתח עם זנב ארוך יכולה להיות קצת מסובכת, אבל הדירוג שלהן הרבה יותר קל בהשוואה למונחי החיפוש הרחבים. הדרך הטובה ביותר להמציא מונחי חיפוש בזנב ארוך היא להשתמש במילות המפתח הבסיסיות שלכם כנקודת מוצא ולהפוך אותן למשהו ספציפי יותר. השתמשו בכלי מחקר מילות המפתח שהוזכרו לעיל כדי להרחיב את החשיבה שלכם והסתכל על משאבים כמו AnswerThePublic, HitTail ו- WordTracker המתאימים יותר למחקר מילות מפתח בזנב ארוך.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס