כיצד להוסיף מוצר ב- Shopify

10.10.21  | נכתב ע”י נעם אדירי  |  4 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

היום נלמד איך להוסיף מוצר ב- Shopify.

דף המוצרים:

אחד המקומות החשובים ביותר בלוח המחוונים של Shopify הוא דף המוצרים. כאן אנחנו מוסיפים את המידע על המוצרים שאנחנו מוכרים. 

אם נלחץ על ‘מוצרים’, הוא יפתח תפריט של קטגוריות מוצרים בסרגל הצד. רוב האפשרויות לאחר ‘כל המוצרים’ הן ארגון: ‘העברות‘ שמגיעות מספקים; ‘מלאי‘ למלאי המוצרים הנוכחי; ‘אוספים‘ לקבוצות מוצרים ו’כרטיסי מתנה‘. כל המוצרים מופיעים בחלק המרכזי של הדף. 

כדי להתחיל להוסיף מוצר לחצו על כפתור ‘הוסף מוצר’ הימני העליון, המוביל אותנו לדף עם כל הפרטים למילוי בנוגע למוצר.

כותרת:

נתחיל בכותרת. כשאתם בוחרים את הכותרת שלכם, חשוב לבחור משהו שיהיה תיאורי, מכיוון שהיא תסביר לכם ולמשתמש הקצה מה אתם מוכרים. הסיבה לכך שזה כל כך חשוב לעשות זאת היא ש- Shopify תייצר קישור עבור כתובת האתר שבה היא תשתמש בעת הכנסת הכותרת.

למרות שיכולנו לומר ‘באקי פלאשי מ- Sunbowl’ אפשרות טובה יותר תהיה’ Bucky Plushy חמוד מ- Sunbowl’ מכיוון שמילות מפתח נוספות מסייעות בשיפור SEO.

תיאור:

אזור זה המקום בו אנחנו מזינים את כל פרטי המוצר שיקראו הלקוחות. במקרה זה, אנחנו נזין תוכן בכאילו גרסת ‘היפסטר’ (גרסת ההיפסטר של לורם איפסום) כדי שיהיה לנו משהו שם.

תמונות:

בחלק התמונות נוכל ללחוץ על ‘העלה תמונה’ המאפשרת לנו לבחור את התמונות שלנו באמצעות דפדפן הקבצים, או שנוכל לגרור ולשחרר את התמונות ישירות לאזור זה.

נניח שיש לנו כבר תיקייה של חנות לדוגמא עם אוסף של תמונות בתוכה. אנחנו ניקח את התמונות האלה ונגרור אותן ישר לאזור ההעלאה, שמעבד את כל התמונות ומכניס אותן לאתר.

לאחר שתסייםמו להעלות את כל התמונות , לחצו על הלחצן ‘שמור’.

הערה: אם נצטרך לערוך או לשנות את כל התמונות אנחנו משתמשים בעורך המשולב הנמצא בתוך Shopify.

הערה: לחצו על סמל העיפרון הקטן כדי להפעיל את העורך לשיפור, חיתוך, שינוי גודל, הוספת טקסט או שינוי הכיוון.

לדוגמה, אם רצינו לסובב אותו ימינה או שמאלה או לשפר את ניגודיות הצבע, נוכל לעשות זאת. אם לא נרצהלבצע אף אחד מהשינויים האלו, נוכל ללחוץ על ‘ביטול’.

כמו שאתם יכולים לראות בתמונה למטה, יש לנו כמה תמונות כפולות שנוכל להסיר בקלות באמצעות כפתור ‘מחק’.

אפשרות נוספת להוספת תמונות היא הפונקציה ‘הוסף תמונה מכתובת אתר’. 

בעזרת אפשרות זו תוכלו להזין ולהדביק תמונה מהאינטרנט או, אם אתם מעתיקים אותה מאתר קודם, הוא יוריד אותה ויייבא אותה ישירות לשם.

הערה: הדבר המגניב בפונקציה הזאת זה שזה קצת יותר מהיר מאשר להעלות את התמונות שלכם מכיוון שהתמונות נטענות משרת לשרת, מה שעשוי להיות מועיל אם אתם נמצא באזור עם חיבור אינטרנט איטי.

תמחור:

אזור התמחור כולל שלוש תיבות: ‘מחיר’, ‘השווה במחיר’ ו’עלות לפריט’. ‘מחיר’ הוא הערך שאנחנו גובים כעת עבור הפריט שלנו. כאשר אנחנו מבצעים מכירה, נשים את המחיר המקורי והערך הגבוה יותר ב’השוואת מחיר’. אם איננו רוצים להשוות מחירים אנו משאירים את השדה ריק.

‘עלות לפריט’ היא המקום שבו אנחנו מזינים את המחיר שלנו עבור הפריט. הוא מאפשר לנו לשמור על מלאי ולייצר שוליות אוטומטיות. זה רק לרישומים שלנו ואינו מוצג בפומבי באתר. 

הערה: התאמת המחיר משנה את הרווח; אל תהססו לשחק עם זה כדי להשיג את השוליים שאתם רוצים.

בתחתית, אנחנו יכולים לבחור אם המוצר מסים או לא.

מלאי:

באזור המלאי, אנחנו מוסיפים את כמות יחידות המלאי שלנו (SKU) ואת הברקוד של הפריט. כרגע אין לנו ברקוד, אז אנחנו רק ממלאים את שם ה- SKU.

לאחר מכן מגיעה מדיניות המלאי שבה תוכלו לבחור אם לעקוב אחר המלאי או לא. לאחר מכן, אנחנו מזינים את המספר הכולל של המוצר שלנו בכמות. בעוד שמעקב אחר כמות ומלאי חל בדרך כלל רק על פריטים פיזיים, ייתכנו מצבים שבהם זו יכולה להיות ההגדרה הרצויה גם עם מוצרים דיגיטליים.

לבסוף, אנו בוחרים אם לקוחות יכולים לרכוש פריטים כאשר אזל המלאי.

הערה: זה חשוב אם אנחנו מבצעים מכירה מוקדמת, בה אנו מוכרים פריטים מבעוד מועד. במקרה זה, אנו יכולים להגדיר את המלאי לאפס, מה שמאפשר ללקוחות לרכוש מעבר לרמת המלאי הנוכחית ואחר כך ייתן סכום שלילי המציין את מספר המוצרים שצריך למלא.

לאחר מילוי, רמת המלאי הרגילה יכולה לעלות בחזרה.

משלוח:

בעת מכירת מוצר פיזי, אנחנו כוללים את משקל הפריט לחישובי המשלוח. 

יש לנו גם אפשרות להזין קוד מכס בינלאומי.

התפריט הנפתח מציע שירותים שונים שהוקמו בחנות שלנו. בדוגמא שלנו עדיין לא הגדרנו שירותים נוספים, כך שהאפשרות היחידה היא ידנית.

הערה: מכיוון שהכל בתוך Shopify תלוי תוכן, חייב להיות תוכן כדי שיופיע בתפריט הנפתח. אם נראה שמשהו חסר, כנראה שצריך להוסיף את התוכן.

גרסאות:

אם, למשל, היו לנו מספר גדלים של באקי פלאש שלנו, היינו מוסיפים את הגרסאות האלה כאן. כאן נפרט יותר כיצד פועלים גרסאות ומהן המגבלות בסרטון אחר. 

זמינות המוצר:

אם נחזור לראש הדף ונעבור לתיבה הימנית, נגלה ‘זמינות המוצר’.

‘זמינות המוצר’ אומרת לנו אילו ערוצי מכירה זמינים לנו. ככל שתוסיפו ערוצים (שנמצא בצד השמאלי התחתון של חנות Shopify שלכם), ערוצים אלה יהיו זמינים לניהול.

הערה: אם נרצה להגדיר תאריך מסוים כדי שהמוצר שלנו יעלה לאוויר, נוכל ללחוץ על לוח השנה מימין לחנות המקוונת, והוא יציג תאריך ושעה.

ארגון:

‘הארגון’ ממוקם מתחת ל ‘זמינות המוצר’ ובדרך כלל מיועד למטרות פנימיות (מידע נוסף על איך להפוך היבטים מסוימים לזמינים לציבור מוסבר בפוסט אחר). 

בתיבה ‘סוג מוצר’, אנחנו מזינים איזה סוג מוצר הוא הפריט שלנו. מכיוון שהזנו בעבר סוגי מוצרים אחרים, הוא מציע גם אפשרויות אלה.

את המוצר נסמן כאביזר (איות שגוי באתר שלנו).

לאחר מכן נוסיף את ‘הספק‘. 

לאחר שתשמור את זה, Shopify תארגן את שאר השדות באופן אוטומטי. 

אם נרצה להוסיף את המוצר שלנו לאוסף מסוים, נוכל להקליד בשורת החיפוש של האוספים. אנחנו נוסיף את שלנו לדף הבית.

לבסוף, כדי להמשיך ולארגן את המוצר שלנו נוכל להוסיף תגים. תגים הם קיבוצים פנימיים שחוצים מוצרים, בלוגים ודפים. למידע נוסף על תגים בדקו את הסרטון הזה כאן.

לאחר לחיצה על כפתור שמור, המוצר שלכם מוכן לפרסום ועכשיו תוכלו לצפות בו בחנות המקוונת שלכם.

זהו זה!

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס