איך ליצור בידול גם אם אתם מוכרים את אותם מוצרים כמו כולם

13.10.21  | נכתב ע”י דנה כהן  |  9 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

הנושאים בהם נעסוק בעמוד זה: (לחצו על הלינק לקפיצה לחלק הרלוונטי לכם)

עם Oberlo, יהיה לכם גישה למיליוני מוצרים. זה יכול להיות קצת מתסכל לגלות שהמתחרים שלכם מוכרים ויש להם גישה לאותם מוצרים בדיוק כמו שלכם. עם זאת, יש דרך ברורה להתבלט כאשר אתם מוכרים את אותם מוצרים כמו כולם. הסוד לניצחון בתחרות הזאת הוא שליטה ביצירתיות.

כנראה שתצטרכו להשקיע קצת יותר עבודה כדי להעניק לעצמכם את היתרון התחרותי שקל לביצוע ובהחלט כדאי. במאמר זה, נשתף איך להתבלט בעת מכירת אותם מוצרים כמו כולם.

1. תמונות המוצר

החלק החשוב ביותר בדף המוצר, מלבד כפתור הקנייה, הוא תמונת המוצר. אנשים תמיד רוצים לראות מה הם קונים. אתם יכולים לכתוב את תיאור המוצר הטוב ביותר בעולם, אבל אם אין תמונה, הסיכויים שיהיו מכירות הם נמוכים.

בדרופשיפינג, כולם יכולים לייבא את אותן תמונות המוצר. עם זאת, טריק קטן שאנחנו אוהבים לעשות, וזה קצת יותר עבודה, הוא פוטושופ לתמונה ועיצוב אחר. אתם יכולים לרכוש  דוגמאות מ – ThemeForest.net ,CreativeMarket.com או אתרים דומים. לדוגמה, אם אתם מוכרים טאבלטים, תוכלו לרכוש מוקאפ של מחשב שולחני ולשים את הטאבלט על התמונה. אם אתם מוכרים כלי אוכל, אתם יכולים לקנות מוקאפ מעוצב עם פרחים אלגנטיים. אם אתם מוכרים אמנות, תוכלו לקנות מוקאפ רקע קיר ובפושטופ לשים את התמונה על כל מיני סגנונות של רקעים או צבעים שונים, כך שאנשים יוכלו לדמיין איך זה יראה על הקיר בבית שלהם.

לפני:

אחרי:

אם מוקאפים לא מתאימים לנישה שלכם, תוכלו להשתמש בתמונה מסטוק של תמונות כדי ליצור רקע ייחודי לתמונה שלכם או לשחק עם צבעי רקע שונים כדי לתת לה את העיצוב הנוסף הזה.

לאחר שסיימתם עם העיצוב של התמונות, תרצו לשים את שם המותג שלכם במקום כלשהו על התמונה כדי למנוע העתקה. אתם יכולים להציג את הלוגו בצורה עדינה בפינה התחתונה. בנוסף, תוכלו לחפש את התמונה שלכם בגוגל כדי לראות מי עוד גנב את העיצוב שלכם מכיוון שעכשיו היא תהיה בבעלותכם.

2. וידיאו של המוצר

רוב החנויות של אוברלו לא מנצלות את היתרון בהצגת וידיאו בחנויות שלהן. בתור התחלה, תוכלו ליצור סרטוני מוצר על ידי הצגת מצגת של תמונות המוצר שייבאתם ולספר בקצרה על היתרונות של כל מוצר לגולש. יש אנשים שמעדיפים להאזין לאודיו מאשר לקרוא את תיאור המוצר.

ככל שהעסק שלכם גדל, תוכלו לשלוח מייל ללקוחות לשעבר ולבקש מהם לבצע ביקורת בוידיאו מצולם לצורך הוכחה חברתית. אתם יכולים לספק להם קוד הנחה מיוחד עם שמם (כלומר AMANDA JONES) אשר גם תמריץ רכישות עתידיות.

על פי Kissmetrics הסיכוי שמבקרי האתר ירכשו את המוצר שלכם הוא 64-85% לאחר צפייה בסרטון בדף המוצר. אתם תספקו ללקוחות ערך רב יותר שיביא לשיעור המרות גבוה יותר. תרצו להוסיף סרטונים לדפי המוצר הפופולריים ביותר שלכם, בגלל שכך יהיה עוד יותר קל להמיר אותם.

השתמשו בפוסט זה של גארת’ ברומל כדוגמה. במקום ‘יום הולדת שמח’ ייתכן שתרצו שהלוגו שלכם יהיה באותו מקום. בעת יצירת הסרטון שלכם, עדיף שיהיה גם קריין המתאר את המוצר.

3. בלוג

דרך קלה נוספת להתבלט היא על ידי יצירת תוכן בלוג רגיל. אפשר לייצר מכירות מבלוגים קטנים כבר מהיום הראשון. הפוסט השני בבלוג שכתבנו בחנות שלנו הניב לנו שתי מכירות באמצעות מיקוד מחדש של הבלוג בלבד, וזו הייתה אחת המודעות הזולות ביותר שהפעלנו. שתי מכירות אולי לא נראות הרבה, אבל עדיין לא הוספנו אפילו לאינדקס ולא היה לנו קהל. דמיינו את האפשרויות כאשר אתם מייצרים תוכן במשך יותר משנה.

כשזה מגיע לתוכן, תרצו לכתוב 5-7 פוסטים בבלוג בשבוע אם אתם מנהלים את האתר בעצמכם. אם יש לכם צוות, תוכלו לעקוב אחר עצות הבלוג של ניל פאטל ולפרסם תוכן ייחודי 3 פעמים ביום, כל יום, כדי להשיג 1,000,000 מבקרים בחודש לאורך זמן. באמצעות תוכן מעודכן ומעניין מספר פעמים בשבוע תגרמו לאנשים לחזור לאתר שלכם יותר מפעם אחת. זה גם יוצר אפיקים נוספים שניתן למצוא. זה גם מאפשר לדפדפנים להרגיש שהם יכולים לסמוך עליכם. זהו משחק לטווח ארוך. זה הרבה עבודה אבל זה משתלם.

חלקו את התוכן שלכם לשתי קטגוריות: חיפוש ו- clickbait. על ידי יצירת שני סוגי התוכן תגדלו באופן אורגני. תוכן החיפוש יכלול את משחק ה- SEO שלכם כך שתוכל להיות מדורגים ב- Google. התוכן של קליקבייט נועד לעזור לכם להשיג תנועה מידיית. כדאי להשתמש בשני סוגי התוכן.

אז למה שאנשים לא פשוט יעתיקו את התוכן הייחודי שלכם? הם יכולים כמובן. אבל אז גוגל מענישה אותם על תוכן כפול. ומכיוון שאתם יוצרי התוכן תראו סמכותיים יותר בעיניי גוגל.

לרוב האנשים אין את היכולת לכתוב תוכן לאורך זמן, כך שהוא לאט לאט יורד מהרדאר שלהם וגורם לאתר שלהם להיראות כאילו הוא אינו פעיל יותר, מה שנותן לכם יתרון.

4. הציעו משלוחים בחינם

אף אחד לא רוצה לשלם עבור משלוח. לדברי דיוויד בל, פרופסור לשיווק בוורטון, אנשים מעדיפים משלוח חינם (בשווי 6.99 $) מאשר הנחה גבוהה יותר על המוצר (בשווי 10 $).

עם משלוח ePacket, עלות המשלוח היא בממוצע רק כמה דולרים תוך אספקת מוצרים עד לפתח הבית בדרך כלל תוך 30 יום. ספיגת עלויות המשלוח תסייע בהורדת כמות העגלות הנטושות.

חלק מהחנויות בוחרות להציע משלוח חינם בתנאים מסוימים. לדוגמה ‘משלוח חינם על כל ההזמנות מעל $ 25’. בסופו של דבר, משלוח חינם מגדיל את ההמרות הרבה יותר מהוספת תנאים אלה. למרות שהתנאים עשויים לסייע בהעלאת ערך ההזמנה הממוצע זה עשוי למנוע מלקוחות מסוימים אפילו לקנות.

על פי TechCrunch, כמעט מחצית מכל הסוחרים המקוונים מציעים משלוח חינם, מה שהופך את החנות שלכם לאטרקטיבית יותר ללקוח פוטנציאלי.

5. תנו דגש על שירות לקוחות טוב

הדרך המוערכת ביותר להבדיל את המותג שלכם מאחרים היא על ידי מתן שירות לקוחות טוב יותר. רוב העסקים מציעים תמיכה רבה לפני ביצוע המכירה. עם זאת, האופן שבו אתם מתייחסים ללקוחות שלכם כאשר הם אינם מרוצים מהמוצר שלהם, לאחר שקיבלו אותו, יכול לעשות את כל ההבדל. גם אם אתם מוכרים את אותם מוצרים בדיוק כמו מישהו אחר, אם אתם מספקים שירות טוב יותר, סביר להניח שהם יקנו ממכם שוב בעתיד במקום אצל המתחרים שלכם.

כשמדובר במתן תמיכת לקוחות טובה שקלו את הדברים הבאים:

  • תהיו ידידותיים: במהלך החגים תוכלו לשלוח ללקוחותיכם כרטיס חג המודה להם על רכישתם. אם העסק שלכם תורם אחוזים לצדקה אתם יכולים ליידע אותם שהרכישה שלהם עזרה לכם לגייס סכום כסף מסוים עבור הצדקה. תוכל גם לתת להם קוד הנחה VIP משלהם לרכישות עתידיות. במידת האפשר, וודאו שהפתק בכתב יד ומותאם אישית כך שידעו שזה לא היה רק ​​כרטיס גנרי ששלחת לכולם.
  • היו מכבדים: לפעמים כאשר לקוחות לא מרוצים, הם יכולים לכתוב מיילים זועמים. עם זאת, בשום מקרה אסור לכם להגיב אליהם באותו אופן. התפקיד שלכם הוא להפוך את המצב. על ידי שמירה על קור רוח, כבוד וחיוביות, תוכלו לגרום ללקוח שלכם להרגיש יותר טוב תוך פתרון הבעיה.
  • תענו בחיוב לבקשות שלהם: אם הלקוח שלכם מבקש החזר כספי על מוצר, ספקו אותו ללא שאלות. יותר מדי חברות מנסות בצורה אגרסיבית להחזיק את הלקוחות שלהם אצלם. כשזה מגיע לשימור הלקוחות, צריך לספק ללקוח סיבות להישאר לפני שהוא רוצה לעזוב. לפעמים לקוחות רוצים החזרים מסיבות שאין להם שום קשר למוצר או לחברה שלכם, אז אל תיקחו את זה באופן אישי כשהם מבקשים החזר.
  • תתנו את ה100% שלכם: חווית הלקוחות שלכם צריכה להיות בעדיפות הראשונה. הלקוחות נותנים לכם את רכושם היקר ביותר: זמן וכסף. הם נותנים לכם את זמנם כאשר הם עוקבים אחריכם ברשתות החברתיות והם נותנים לכם את כספם בעת רכישת המוצר שלכם. התייחסו אליהם כמו לחבר הכי טוב שלכם. צרו תוכן שהם יאהבו. הגיבו להערות ברשתות החברתיות, פוסטים בבלוג ומייל והכירו אותם. מדי פעם שלחו לכמה לקוחות מתנה חינם להגיד תודה.

6. תשלבו מוצרים יחודיים

הסוד להתבלט בעת מכירת אותם מוצרים כמו כולם הוא מתן מבחר גדול של מוצרים על ידי שילוב של מוצרים משופרים ומוצרים בלעדיים. אפילו לקמעונאים הגדולים ביותר כמו וולמארט יש שילוב של השניים. עלות יצירת חנות של מוצרים ייחודיים בלבד הינה גבוהה והשוליים נמוכים. הסיכון במכירת רק מוצרי דרופשיפינג מיובאים הוא שתפספסו יתרון תחרותי.

המוצרים הבלעדיים שלכם לא חייבים להיות מוצרים פיזיים הדורשים משלוח. אתם יכולים ליצור פריטים להדפסה, ספרים אלקטרוניים או קורסים. לדוגמה, אם אתם מוכרים בגדי נשים תוכלו ליצור ספר אלקטרוני על יצירת מראה אופנתי. אם אתם מוכרים פריטי עיצוב לבית, תוכלו למכור יצירות אמנות להדפסה לבית. אם אתם מוכרים מוצרי כלבים תוכלו ליצור קורס אילוף כלבים שאנשים יכולים להוריד.

7. תיצרו אישיות ייחודית למותג

כדי להתבלט בעת מכירת אותם מוצרים שאחרים מוכרים, תצטרכו להוסיף קצת אישיות למוצרים שאתם מוכרים. תיאור המוצר שתכתבו יכול לתת ייחודיות למוצרים שלכם או לפחות לעלות חיוך על פניו של הלקוח. אל תפחדו להיות יצריתיים עם התוכן. הלקוחות שלכם יעריכו את זה. אוברלו מייבא את כל המידע על המוצר הדרוש ללקוחותיכם, עליכם לקחת את זה לשלב הבא ולהפריח חיים בתוכן. עם דוגמת Tipsy Elves שמוצגת כאן, אתם רואים קופירייטינג יצירתי. חלק מהתוכן הוא גם המלצות איך ללבוש את הפריט כדי ליצור מראה ‘שונה מהרגיל’.

חוץ מתיאור המוצר, התוכן ממלא תפקיד חשוב. הגרפיקה שלכם, דף אודותינו ופוסטים בבלוג יכולים להיות גם שנונים. באמצעות דף ‘אודותינו’ תוכלו להוסיף ייחודיות על ידי הצגת תמונות שונות של עצמכם הקשורות לעסק שלכם. לדוגמה, אם אתם מנהלים חנות מוצרים לחתולים, בדף ‘אודותינו’ יכולה להיות תמונה שלכם מוקפת בחתולים וזאת תהיה דרך מהנה להראות את האישיות שלכם. אם החנות שלכם מוכרת רחפנים, תוכלו להציג סרטונים שלכם משחקים עם אחד מהמוצרים שלכם. אם אתם מוכרים מוצרי הריון או תינוקות, תוכלו להציג תמונה שלכם עם התינוק שלכם.

בעזרת הודעות הבלוג שלכם, תוכלו להוסיף אישיות על ידי הצגת קבצי GIF מצחיקים או גרפיקה. בעזרת תמונות הבאנר שלכם, תוכלו להוסיף את הייחודיות שלכם בעזרת בחירות הצבעים, התוכן והתמונות שלכם.

האופן שבו תציגו את הייחודיות שלכם תלוי בדרך שבה אתם רוצים שהמותג שלכם יראה. זכרו שאנשים בדרך כלל לא מתאהבים במותגים, הם מתאהבים באנשים. אנשים אוהבים את אפל בגלל סטיב ג’ובס. אנשים אוהבים את פייסבוק, אינסטגרם ו- SnapChat מכיוון שהם מסוגלים להתחבר ולהישאר מעודכנים עם חברים ובני משפחה מכל רחבי העולם בקלות. בעת הצגת המותג שלכם, חשוב להראות את הצד האנושי שלכם.

8. תשיגו יותר ביקורות מלקוחות

דרך קלה להתבלט בעת מכירת אותם מוצרים כמו כולם היא לקבל יותר ביקורות. ככל שיש יותר ביקורות בחנות שלכם יש יותר סיכויים שהלקוחות שלכם יקנו ממכם מכיוון שתראו פופולרים יותר. זה גם יעזור להגדיל את שיעור ההמרות שלכם בחנות מכיוון שלקוחות יוכלו לראות לקוחות אחרים שקנו מהחנות שלכם באמצעות המלצות בתמונות או סרטונים.

כדי לקבל ביקורות נוספות תוכלו ליצור קשר עם לקוחות ולבקש שישאירו חוות דעת. שלחו באופן אישי לכל לקוח כדי שישאירו סקירה בדף המוצר. תוכלו לתת כמה שאלות שהלקוחות ישיבו עליהן.

שאלות שתוכלו לשאול הן:

  • האם הייתם ממליצים על מוצר זה לחבר? אם כן, מדוע?
  • מה גרם לכם לקנות את המוצר הזה?
  • אילו מיתרונות המוצר אתם אוהבים ברכישה שלכם?
  • מה יהפוך את המוצר הזה לטוב יותר?
  • האם צילמת תמונות שלכם לובשים או משתמשים במוצר שתרצו לשתף?
  • יש לכם עוד משהו שתרצו להוסיף?

הציעו להם תגמול לנתינת הביקורת כגון הנחה או מתנה קטנה. שלחו להם את הקישור הישיר להיכן להשאיר ביקורת על סמך המוצרים שנרכשו. אם הם בוחרים לא להשאיר ביקורת אל תוותרו על קבלת ביקורות לגמרי. עם הזמן, אם תמשיכו לבקש ביקורות כ 2-4 שבועות לאחר שכל לקוח קיבל את המוצרים שלו, תגלו שתזכו לביקורות רבות יותר מהמתחרים שלכם.

9. התמקדו בחוויה

על מנת להתבלט כאשר אתם מוכרים את אותם מוצרים כמו כולם, בכל יום אתם צריכים לשאול את עצמכם ‘מה נוכל לעשות היום כדי לקחת את החנות שלנו לשלב הבא כדי ליצור חוויה טובה יותר עבור הלקוחות שלנו? ‘ אם תעשו זאת כל יום, תגלו שהחנות שלכם תשתפר כל הזמן. כשזה מגיע למציאת מודל לחיקוי הטוב ביותר – דיסני תופס בקלות את אחד המקומות הראשונים.

באתר שלהם Disney Movie Rewards, הם מציעים פרסים כתודה על רכישת הסרטים שלהם. עם זאת, תוכלו גם להרוויח נקודות ולקבל גישה לחנויות חינם גם ללא רכישות. ביום ההולדת שלכם תקבלו נקודות. אם תמלאו סקר תקבלו נקודות. עם הנקודות שלכם, תוכלו להוריד פריטים להדפסה, לקבל פסלים, סרטים ואפילו סיור באולפני וולט דיסני. למרות שהחנות שלכם לא תוכל לספק את כל אותם הפרסים, תוכלו להציע מוצרים להורדה מיידית בחינם ומתנה קטנה בחינם ללקוחות שהרוויחו נקודות מרכישת המוצרים שלכם.

בכל הנוגע לחוויה המקוונת שלכם, עליכם ליצור חוויה בולטת. אם תסתכלו באתר DisneyStore.com, תגלו שהתוכן והתמונות שלהם מספרים סיפור. הם מאפשרים לכם לדמיין את עצמכם עם המוצר שעוזר לגרום לכם, או במקרה זה לילדים שלכם, לרצות את המוצרים שלהם.

גם כשמדובר בכותרות לקטגוריות, דיסני ממש חשבה על כל קטגוריה אפשרית שהלקוחות שלה ירצו לקנות. יש להם מבחר מרשים של קטגוריות מוצרים. תוכלו לעיין במוצרים המבוססים על סרטי דיסני האהובים עליכם. תוכלו למיין את קטגוריות המוצרים כגון בגדים, קישוטים, מזוודות. תוכלו גם למיין לפי קבוצת הגיל שלכם כמו בנות, בנים, תינוקות ומבוגרים. אם ראיתם משהו בפארק דיסני ושכחתם לקנות אותו תוכלו לקנות אותו באינטרנט בקטע פארקי דיסני שלהם. בעת יצירת קטגוריות לאתר שלכם, עליכם לחשוב על כל הדרכים השונות שהלקוחות שלכם היו קונים. לדוגמה, אם אתם מוכרים בגדים, תוכלו גם לאפשר ללקוחות למיין לפי צבע וגודל כך שאנשים יוכלו למצוא טוב יותר את מבוקשם.

10. עדכנו את האתר שלכם מדי יום

יזמים רבים מאבדים עניין בחנויות המסחר האלקטרוני שלהם לאחר מספר חודשים. אם אתם באמת רוצים לבלוט כאשר אתם מוכרים את אותם מוצרים כמו כולם, עליכם להתחייב לחנות שלכם לתקופה ארוכת טווח.

אם תוסיפו מוצרים ותכנים חדשים מספר פעמים בשבוע במשך למעלה משנה, תדורגו גבוה במנועי החיפוש. בנוסף, תספקו גם ללקוחות סיבה להמשיך ולחזור לחנות שלכם מכיוון שתמיד יהיה לכם תוכן מעודכן.

הוספת תוכן מעודכן בבלוג וברשתות החברתיות מאפשרת לאנשים לדעת שאתם עדיין מנהלים את החנות שלכם. אם יראה שזה לא פעיל אנשים יכולים לבחור לגלוש למקום אחר כיוון שהם עשויים לחשוב שהם לא יקבלו את המוצר שלהם אם הם יזמינו. זה נותן לכם יתרון על פני המתחרים שאולי הם לא פעילים באינטרנט.