כיצד לבדוק את חשבון המודעות שלך בפייסבוק לתוצאות טובות יותר

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

האם אתה רואה ירידה בתשואות על מודעות הפייסבוק שלך? עבר זמן מאז שבדקת את הגדרות המודעה שלך בפייסבוק?

במאמר זה תגלו כיצד לבצע ביקורת על חמישה גורמי פרסום בפייסבוק שיכולים לשפר את התוצאות שלכם.

למה לבדוק את הגדרת המודעות שלך בפייסבוק?

ביצוע ביקורת בחשבון המודעות שלך בפייסבוק עשוי להרגיש כמו תרגיל ממצה אך הוא קריטי להצלחתה המתמשכת של אסטרטגיית הפרסום בתשלום שלך. וחשוב יותר, זה יכול לסייע בהפחתת הוצאות בזבוז של מודעות

מטרת הביקורת היא לחשוף הזדמנויות לשיפור הביצועים ולזהות תחומים שעובדים טוב. תוצאות סקירה זו יוציאו את הניחושים מהקמפיינים שלך בפייסבוק ויעניקו לך ביטחון בניהול האסטרטגיה החברתית בתשלום שלך.

פירוק הביקורת שלך לחלקים מרכזיים – מבנה חשבון, מעקב, מיקוד, קריאייטיב ודיווח – יאפשר לך לחפור לעומק ולהישאר מאורגן. כל ההיבטים הללו פועלים יחד כדי לקבוע את התוצאה של מסעות הפרסום שלך.

טיפ למומחים : נראה לי מועיל לאסוף את הביקורת בגיליון אלקטרוני, כך שתוכל לרשום הערות בעת סקירת כל חלק בחשבון. להלן דוגמה כיצד עשוי להיראות גיליון אלקטרוני מסוג זה, החל מהפריטים הבסיסיים יותר:

מספר 1: סקור את מבנה חשבון המודעות שלך בפייסבוק

מנהל עסקים בפייסבוק

כדי להבטיח שאתה מוגדר להצלחה, עליך להשתמש ב- Business Manager כדי לארגן את כל הנכסים שלך בפייסבוק כולל הדפים שלך, חשבונות אינסטגרם, חשבונות מודעות, פיקסלים ודומיינים של אתרים. כלי זה גם מאפשר לך לנהל הרשאות ותפקידים ברחבי העסק שלך.

אם אין לך חשבון מנהל עסקים, פשוט להגדיר אותו. בקר ב- facebook.business.com/overview והיכנס לפייסבוק באמצעות אישורי החשבון המעניקים לך גישה לחשבון המודעה שלך ולנכסים המשויכים אליה. עקוב אחר ההנחיות וכלול את כל נכסי העסק שלך ב- Business Manager לניהול קל יותר. קרא מאמר מקושר זה כדי ללמוד כיצד לנהל את הנכסים שלך ב- Business Manager .   

כדי להבטיח שאתה מוגדר להצלחה, יש לעקוב אחר מספר שיטות מומלצות. בתור התחלה, הקפד להקצות יותר ממנהל מערכת אחד לחשבון מנהל עסקים במקרה שאדם יאבד את הגישה אליו. בנוסף, אם יש לך מספר ענפי עסקים, תוכל לקבץ את הנכסים לפי “תחום עיסוק” כדי להבטיח שפיקסלים או חשבונות מודעות לא יוקצו לעסק הלא נכון.

מנהל המודעות בפייסבוק

במנהל המודעות תוכל לצפות בהגדרה הכוללת של מסעות הפרסום שלך, קבוצות המודעות והמודעות שלך בפייסבוק. סקירת מבנה חשבון המודעות שלך בפייסבוק יכולה לעזור לך לנהל ביעילות רבה יותר את מסעות הפרסום שלך ולצמצם שגיאות הגדרה אפשריות.

קמפיין

מסעות הפרסום שלך בפייסבוק צריכים להיות מאורגנים לפי מטרה (היעד העסקי), כגון המרות למכירות מקוונות ותנועה לביקורים באתר. קמפיינים נפרדים עם יעדים מובחנים מאפשרים לך לנהל נכון תקציבים ולהעריך תוצאות.

ערכות מודעות

מערכי המודעות שוכנים בתוך מסע הפרסום שלך. ארגון מערכי המודעות שלך לפי קהל הוא הדרך הטובה ביותר להעריך את הביצועים. רמת קבוצת המודעות היא המקום שבו אתה מגדיר את המיקוד וההחרגות שלך, עליהן נדון בהמשך מאמר זה.

מודעות

כל קבוצת מודעות צריכה לכלול לא יותר משש מודעות. זה ייתן לאלגוריתם של פייסבוק מספיק מידע כדי לבצע אופטימיזציה ועדיין לאפשר לך לאסוף תובנות מרכזיות לגבי ביצועים יצירתיים והעתקת מודעות עם ביצועים גבוהים ביותר.

וודא שאמנת שמות המודעות שלך מזהה בבירור את הקריאייטיב המשמש בכל מודעה כדי לסייע בדיווח על ביצועים. דוגמה לאמנה של שמות עשויה להיות “Image_Product Photo_Promo”.

#2: בדוק את הגדרת המעקב שלך

פיקסל פייסבוק והמעקב של צד שלישי כמו Google Analytics עוזר לך להעריך את האפקטיביות של הקמפיינים בפייסבוק שלך והשפיע על העסק שלך. תורם נפוץ להתעלמות מביצועים ירודים הוא מעקב אחר פערים. כך תוכל לוודא שמעקב אחר מסע הפרסום שלך מוגדר כהלכה.    

שִׁיוּך

עם עדכוני הפרטיות האחרונים של iOS, חלון הייחוס של פייסבוק (פרק זמן סופי בו ניתן לייחס תוצאות למודעות פייסבוק) מוגדר כעת לקליק של 7 ימים וצפייה של יום אחד. חשוב לוודא שכל הקמפיינים שלך מודדים את הביצועים עם אותו חלון ייחוס, במיוחד אם אתה מפעיל מסעות פרסום ישנים יותר.  

כדי למצוא נתוני חלון ייחוס לקמפיינים שלך, לחץ על עמודות> התאמה אישית של עמודות במנהל המודעות ובחר במדד חלון הייחוס בחלון המוקפץ. עיין במאמר מקושר זה כדי ללמוד כיצד להגדיר דוחות מותאמים אישית במנהל המודעות

פייסבוק פיקסל

במרכז השליטה של ​​מנהל המודעות, בחר את המתג הגדרת תצוגה כדי לשנות את התצוגה להצגת דפי נחיתה בודדים, פיקסלים ומעקב של צד שלישי ברמת המודעה.

ודא שמחוון הפיקסלים הירוקים מוצג ליד הפיקסל של החשבון ומצורף לכל המודעות. אם הפיקסל אינו מצורף למודעה, פייסבוק אינה יכולה למדוד ביצועים כאשר משתמש לוחץ לאתר שלך.

אם אתה משתמש במעקב UTM , ודא שהמעקב עקבי בכל המודעות המתויגות כך שהדיווח יהיה מדויק בכל היוזמות. בחלק יצירת המודעות, פייסבוק מאפשרת לך ליצור קוד UTM, כגון “utm_source = facebook & utm_medium = קידום מכירות”. 

לאחר שתעריך את הגדרת הפיקסלים בכרטיסייה מודעות במנהל המודעות, העריך את פעילות הפיקסלים במנהל האירועים . עליך לבדוק באופן קבוע את מנהל האירועים כדי לוודא שמעקב אחר הפעילות נכונה ואין טעויות. 

כשאתה בודק את פעילות הפיקסלים, השווה את אותה פרק זמן לפעילות שאתה רואה באתר שלך באמצעות כלי של צד שלישי כמו Google Analytics או לוח מחוונים של Shopify. אם אתה מוצא פערים, תוכל לבדוק אירועים בתוך מנהל האירועים או להוסיף את תוסף הדפדפן Pixel Helper כדי לנווט באתר או באפליקציה שלך ולבדוק את הפיקסל.

מס '3: סקור את קהלי פייסבוק, מיקוד ומיקומים שלך

סוגי קהל

תוכל להציג את כל הקהלים שיצרת – מותאם אישית, דומים ושמורים – בקטע קהלים של מנהל המודעות. שימוש במוסכמות שמות ברורות לקהלים שלך כולל תאריכים במידת האפשר (למשל, “PROSPECTING_MIDFUNNEL_JUNE 2021”) יעזור להבטיח שאתה ממקד לקהל הנכון בקמפיין שלך.

עליך לעדכן את הקהלים המותאמים אישית שלך באופן קבוע אך המרווח ישתנה בהתאם לענף ולגודל החברה. באופן כללי, אתה רוצה לעדכן את הקהלים המותאמים אישית שלך כל 1-3 חודשים על ידי העלאת רשימה חדשה ידנית או על ידי הגדרת הזנה אוטומטית באמצעות שותף מאושר של צד שלישי. זה ירענן את הנתונים וישפר את איכות הקהל המשמש למיקוד ויצירת קהל דומה

גודל קהל

גודל הקהל שאליו אתה ממקד בקמפיין הפייסבוק שלך הוא שיקול חשוב מכיוון שקהלים צרים יקבלו מסירה מוגבלת ויכולים לפגוע בביצועים.

כשאתה מגדיר את המיקוד שלך, ככל שתגדיר יותר אפשרויות מיקוד לקהל, כך תהיה הגדרת הקהל צרה יותר. אתה רוצה ליצור קהלים שמותאמים לשוק היעד שלך אך גם רחב מספיק כדי שפייסבוק תוכל לייעל את הביצועים.

פייסבוק מציעה שני אינדיקטורים לגודל הקהל:

הגדרת קהל : בתוך קבוצת מודעות תראה מחוון חיוג שמשתנה ככל שהקהל שלך הופך רחב או צר יותר. שימו לב למדד זה ושמרו על הקהל שלכם רחב מספיק כדי לבצע אופטימיזציה. עם העדכונים ל- iOS 14.5, בדרך כלל הגדרת הקהל שלך ל- 500K משתמשים ומעלה היא אידיאלית.

אי הכללות קהל

אתה יכול להגדיר כללים שימנעו קהלים או קבוצות ספציפיים ממקוד הקמפיין שלך בפייסבוק. אי הכללות הקהל עוזרות לך לנהל את התקציב שלך ביעילות, כך שאתה לא מציע לאותו קהל מספר פעמים. לדוגמה:

  • לא לכלול קהל מותאם אישית של לקוחות נאמנים לקבל מודעות ממסע פרסום.
  • אל תכלול אחוזים קטנים יותר של מראה (1-3%) ממראות גדולות יותר (3-5%) כדי לבדוק את האפקטיביות של טווחי מראה שונים.
  • אל תכלול קהל מותאם אישית של מתקיני אפליקציות לקבל הודעות פוטנציאליות להתקנת אפליקציה.

כדי להציג את הגדרת הקהל ואת אי הכללות הקהל של מסעות הפרסום שלך, נווט לכרטיסייה ‘קבוצת מודעות’ במנהל המודעות ובחר את מתג ההתקנה.

מיקומים

הגדרת ברירת המחדל של מיקומים לקמפיינים בפייסבוק היא מיקומים אוטומטיים, המפעילה מדיה בכל הנכסים של פייסבוק. ככל שתקבל יותר תובנות מהקמפיין שלך, תוכל לבחור לבחור או לא לכלול מיקומים מסוימים על סמך הביצועים.  

אם תבחר מיקומים ידניים, חשוב לבחון את המיקומים בכל מערכי המודעות כדי לוודא שאתה פועל בכל המיקומים שאליהם התכוונת והקריאייטיב שלך כשיר להפעלה במיקומים אלה. לדוגמה, אם בחרת ב- Instagram Stories, ודא שיש לך קריאייטיב אנכי לחוויית המשתמש הטובה ביותר.  

#4: סקור את קריאייטיב המודעה שלך בפייסבוק

כמה מההיבטים החשובים ביותר של קמפיין פייסבוק הם המסרים היצירתיים והיצירתיים. סקור את האלמנטים הבאים:

הודעות : הערך את ההודעות שלך (כלומר כותרת, טקסט ראשי) וודא שיש קריאה ברורה לפעולה (CTA) במודעות שלך. סקור גם תוכן עבור מבצעים מיושנים או נכסים עונתיים שאולי התעלמת מהם.

לחצן CTA : ודא שכפתור CTA (אם רלוונטי) מניע משתמשים לבצע את הפעולה הנכונה (למידע נוסף על קמפיין מודעות למשל).

דפי נחיתה : בדוק את דפי הנחיתה המשויכים למודעות שלך כדי לוודא שהם הדפים הרלוונטיים ביותר על סמך הקריאייטיב. תמונת מוצר צריכה להוביל משתמשים לדף המוצר הספציפי ולא לדף הבית, למשל.

איכות המודעה : בכרטיסייה מודעות בדוח שלך, ישנם שלושה מדדים נפרדים המשויכים לאיכות הקריאייטיב:

  • דירוג איכות – האיכות הנתפסת של המודעות שלך לאותו קהל שאליו ממקדים מפרסמים אחרים
  • דירוג שיעור מעורבות – שיעור הצפיפות הצפוי של המודעות שלך בהשוואה למודעות אחרות המתחרות על אותו קהל
  • דירוג שיעור המרות – שיעור ההמרות הצפוי של המודעות שלך בהשוואה למודעות אחרות המתחרות על אותו קהל עם אותה מטרה

אבחון רלוונטיות של מודעות אלה יכול להשפיע על הפוטנציאל של המודעה שלך להעביר לעתים קרובות יותר או פחות לקהל היעד שלך. אם אתה רואה ציונים נמוכים יותר עבור הדירוגים האלה, בדוק הודעות חדשות או קריאייטיב כדי לשפר את הדירוג שלך לפי האלגוריתם של פייסבוק.

#5: בדוק את דיווח המודעות שלך בפייסבוק לצורך התקנה מותאמת אישית

אמנם הערכת מדדים על בסיס שבועי או חודשי היא קלה לביצוע, אך עליך להעריך את הביצועים לאורך תקופה של 2 עד 3 חודשים כדי לזהות באמת מגמות ביצועים.

ב- Facebook Ads Manager, תוכל להתאים אישית את דיווח הביצועים שלך כך שיתמקד במדדים החשובים לך ביותר. התחל עם מסע הפרסום, מערך המודעות וממדי המודעה וודא שמדדים אלה נמצאים בדוחות שלך:

  • לְהַגִיעַ
  • התרשמות
  • קליקים על קישור
  • מחיר לקליק
  • עלות לאלף הופעות
  • תוצאות
  • עלות לתוצאה
  • החזר על הוצאות פרסום (החזר על הוצאה על מודעות)

כדי להעריך את ביצועי הקמפיין בפייסבוק, חשוב לזהות את מדדי הביצועים העיקריים שלך (KPI). לדוגמה, אם המטרה שלך היא המרות, ה- KPI שלך יכלול החזר על הוצאות עלות ורכישה. לאחר שתזהה את ה- KPI שלך, תוכל לייעל את הקהלים והקריאייטיב שלך על סמך הביצועים המובילים ולהשתמש בנתוני ביצועים אלה כדי להודיע ​​על בדיקות קהלים עתידיות ופיתוח קריאייטיב.

סיכום

ביקורת על חשבון המודעות שלך בפייסבוק כרוכה בהערכה מעמיקה של הגדרת החשבון וביצועיו. סקירה זו תעזור לחשוף אזורים לאופטימיזציה והזדמנויות לשיפור ביצועי הקמפיין הכוללים שלך.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס