כיצד לתכנן קמפיין מודעות בפייסבוק לחגים

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  5 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

האם אתם מתכננים להשתמש במודעות פייסבוק כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלכם בתקופת החגים? מחפשים תהליך אמין שיבטיח שהקמפיינים שלכם יצליחו?

במאמר זה תגלו חמישה שלבים מרכזיים להשגת התוצאות הטובות ביותר ממסעות הפרסום שלכם בפייסבוק בתקופות שיאי המכירות בחגים.

#1: בצעו שיפור למקסימום של האתר שלכם לתנועת מודעות בפייסבוק

ה”פיקסל” של פייסבוק הוא פיסת קוד קטנה המאפשרת לכם לעקוב אחר פעילות המשתמשים באתר שלכם. ה”פיקסל” הוא חלק מרכזי בפרסום בפייסבוק מכיוון שהוא מאפשר לכם לעקוב אחר הקמפיינים שלכם, למקד מחדש את הלידים החמים ביותר ולמצוא לקוחות הדומים לקונים שלכם . 

כדי להפיק את המרב מה”פיקסל” של פייסבוק, התקינו אותו בהקדם האפשרי כדי להתחיל לאסוף נתונים ממבקרי האתר שלכם. כמו כן, עליכם להוסיף את קודי האירוע כדי לתעד מתי מתרחשים אירועים ספציפיים, לדוגמה, כאשר מישהו מוסיף מוצר לעגלתו או מבצע רכישה.

צפו בסרטון זה כדי ללמוד כיצד להגדיר את ה”פיקסל” של פייסבוק ואירועים סטנדרטיים באתר שלכם. 

שפרו את האתר שלכם לקונים בנייד

לדברי סטטיסטה , 98.5% ממשתמשי פייסבוק גולשים בפייסבוק באמצעות מכשיר נייד, ולכן חשוב שהאתר שלכם יהיה מותאם למשתמשים בנייד. האתר שלכם צריך לתפקד בצורה מושלמת במכשיר נייד כמו במחשב שולחני. 

בהתחשב בכך שהמבקרים שלכם יהיו בניידים ויגיעו מהמדיה החברתית, קחו בחשבון שאולי אין להם הרבה זמן. הם לא גלשו ברשתות החברתיות בכוונה לקנות ולכן המודעה שלכם מהווה הסחת דעת מכל מה שהם עשו לפני. חשוב מאוד להבטיח שהאתר שלכם נטען במהירות מכיוון שככל שאנשים שגולשים מהר יותר יכולים לצפות במה שאתם מציגים להם במודעה שלכם בפייסבוק, כך הסיכוי שהם יעזבו לפני השלמת הרכישה יפחת.

האתר של גוגל PageSpeed Insights  הוא כלי חינמי שימושי לבדיקת מהירות הטעינה והביצועים בנייד שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להזין את כתובת האתר שלכם בתיבת החיפוש וללחוץ על ניתוח כדי להפעיל בדיקה. 

טיפ למומחים : פייסבוק מתמקדת ביצירת חווית משתמש נהדרת וזה כולל את חווית המשתמש באתר שלכם אם הגולשים מגיעים לשם מהמודעה. מסיבה זו, מומלץ להסיר את כל החלונות הקופצים בדף הנחיתה שלכם. פייסבוק מצאה שחלונות קופצים משפיעים לרעה על חווית המשתמש, מה שיכול להפחית את הכניסות ולהגדיל את העלויות.

חלונות קופצים יכולים גם להוות הסחת דעת מיותרת שעלולה לגרום לאנשים לחזור לפיד שלהם ולא לקנות מכם.

#2: צרו או עדכנו את קטלוג המוצרים שלכם בפייסבוק

פלטפורמת חנויות פייסבוק מאפשרת לכם למכור את המוצרים שלכם דרך חנות מקוונת בדף הפייסבוק שלכם. כדי להקים חנות, עליכם ליצור חשבון מנהל מסחר בכתובת facebook.com/commerce_manager . עקבו אחר ההנחיות כדי להגדיר את סוג החנות שתתאים לעסק שלכם. 

להסבר קל על התהליך, קראו מאמר זה על הקמת חנות פייסבוק למכירת המוצרים שלכם . 

לאחר שתסיימו להגדיר את חשבונכם, השלב הבא הוא הוספת המוצרים שלכם לקטלוג הפייסבוק שלכם, כולל תמונות ומחירים עבור פריטים בודדים.

לאחר שהתחברתם באמצעות מנהל העסק שלכם, תוכלו להשתמש בקטלוג שלכם בדרכים שונות עם מודעות פייסבוק, כולל מודעות מוצר דינאמיות. מודעות מוצר דינמיות מאפשרות לכם להתמקד מחדש באנשים שביקרו באתר שלכם ולהציג להם מודעה בהתאמה אישית על סמך מה שהם הסתכלו באתר שלכם. זו הסיבה שאותן נעליים שהתאהבתם בהן אך לא הצלחתם למצוא סיבה לקנות, עוקבות אחריכם בפייסבוק.   

היתרון העיקרי בשימוש במודעות מוצר דינמיות הוא להבטיח שלקהל שלכם יקפצו בפיד מוצרים שהם כבר ראו בהם עניין או פריטים קשורים שהם עשויים לרכוש.

#3: תכננו את מסעות הפרסום העונתיים שלכם בפייסבוק

בעת הפעלת מודעות פייסבוק במהלך תקופת החגים, אתם יכולים לפעמים להשיג תוצאות טובות יותר כאשר אתם משתפים הצעות בשלבים שונים של המיקוד במקום לפרסם לקהל שלכם אותו הדבר.

לדוגמה, אם מישהו מבקר באתר שלכם, מוסיף מוצר לעגלתו, אך אינו משלים את המכירה, תוכלו להתחיל להציג לו מודעה עם הצעה למשלוח חינם. אם הם יחזרו ויפתחו את תהליך הקופה, אך שוב לא קנו, תוכלו לפתות אותם פעם נוספת בהנחה של 10%. 

כשאתם מציעים הצעות במודעות הפייסבוק שלכם, ודאו שההגדרות שלכם מוגדרות כך שתציגו הצעות רק בשלב הנכון של המיקוד. תמיד תמנעו מהכללות כאשר אתם ממקדים את המודעות מחדש כדי למנוע מהרוכשים להיות מוטרדים מכך שפספסו את ההזדמנות.  

זכרו כי המבצעים שלכם אינם חייבים לכלול הנחות. אתם יכולים לפתות אנשים במהלך תקופת החגים עם אריזת מתנה או משלוח בחינם אם הם מזמינים לפני מועד מסוים. אולי אתם כבר יודעים מה יעבוד הכי טוב לקהל שלכם, אבל אם אינכם בטוחים, זה הזמן לשאול אותם. אתם יכולים גם להתחיל לבדוק עכשיו כדי לראות מה מושך את תשומת ליבם. (שלב 4 דן בבדיקה בפירוט רב יותר).

תאריכים מרכזיים לתכנון קמפיינים פרסומיים עונתיים בפייסבוק

במהלך הרבעון הרביעי, ישנם חגים רבים ברחבי העולם, הם יכולים להיות הזדמנויות נהדרות לקידום נוסף באמצעות מודעות פייסבוק. זכרו, ככל שתתקרבו לתאריך קידום מכירות מרכזי, כך עלויות המודעה צפויות להיות גבוהות יותר. אז אתם צריכים להיות מוכנים לצאת לדרך עם הידע שצברתם במהלך הבדיקה הראשונית שלכם.

תאריכי מפתח אלו לשנת 2021 עשויים להראות גידול בפרסום העונתי ולכן עלייה בעלויות.

אוֹקְטוֹבֶּר

31: ליל כל הקדושים

נוֹבֶמבֶּר

4: דיוואלי

25: חג ההודיה (ארה”ב)

26: יום שישי השחור

27: שבת לעסקים קטנים (ארה”ב)

28: חנוכה

29: סייבר מאנדיי

דֵצֶמבֶּר

4: שבת לעסקים קטנים (בריטניה)

18: סופר שבת (שבת אחרונה לפני חג המולד)

24: ערב חג המולד

25: יום חג המולד

26: בוקסינג דיי (בריטניה)

31: ערב ראש השנה

תאריכי מפתח עסקיים אחרים שכדאי לזכור

תאריכי העסק והמבצעים העיקריים שלכם עשויים להשפיע גם על מודעות הפייסבוק שלכם. רשמו אותם הרבה זמן מראש כך שתוכלו לכלול אותם בעת תכנון מסעות הפרסום שלכם בפייסבוק. תאריכי המפתח עשויים לכלול השקות של מוצרים חדשים, חידוש מלאי ותאריכים אחרונים לביצוע משלוח או התאמה אישית.

אל תשאירו את ההחלטות האלו עד הרגע האחרון. ייתכן שיהיה עליכם לכלול חלק מהמידע הזה בעותק המודעה שלכם או לבצע שינויים בקטלוג שלכם אם המלאי אינו זמין או הופסק. אין דבר יותר מעצבן לצרכנים מאשר פירסום מודעה על משהו שהם לא יכולים לקנות.

#4: בדקו את הקהלים שלכם בפייסבוק ואת קריאייטיב המודעות שלכם

אם תתחילו לבדוק כעת, תהיה לכם הבנה טובה של מה שעובד טוב לעסק שלכם ותהיו בעמדה טובה יותר להעלות הילוך בתקופות השיא. אתם יכולים לנצל את הזמן הזה כדי לבדוק קהלים ולהבין כיצד ניתן להגיע לקונה שלכם בפייסבוק בצורה הטובה ביותר.  

בדיקת קריאייטיב של מודעות והעתקה בשלב זה עשויה להיראות מסובכת מכיוון שאתם רוצים להימנע משימוש במודעות עונתיות מוקדם מדי. עם זאת, תוכלו להתחיל לבצע בדיקות רחבות יותר כדי לגלות על מה הקהל שלכם מגיב, כך שתבינו טוב יותר את סוגי המודעות העונתיות שעשויות לפעול היטב. לדוגמה, תוכלו לבדוק צבעים, נושאים או סוג קריאייטיב מסוים. אתם עשויים לגלות שאתם משיגים תוצאות טובות יותר עם וידאו מאשר תמונות סטילס.  

חקרו גם לאיזה עותק הקהל שלכם מגיב בצורה הטובה ביותר. עבור עסקים מסוימים, עותק קצר וזריז עובד היטב, בעוד שאחרים עשויים למצוא שהעתק ארוך יותר יעיל יותר, במיוחד כאשר מוכרים משהו עם תקופת תגמול ארוכה יותר.

ככל שתבדקו, תתחילו להבין כמה זמן וכמה כסף עולה להפוך מישהו ללקוח, וכמה נקודות מגע הוא צריך לפני שזה יכול לקרות. הדבר העיקרי שיש לזכור הוא שלעולם לא מוקדם מדי להתחיל בבדיקות.

אם אתם בטוחים שביצעתם את המקסימום של שיפור המודעות שיניבו את התוצאות שאתם מחפשים, תזמנו את מסעות הפרסום שלכם בפייסבוק.

#5: השלמת מאמצים בתשלום עם תוכן אורגני בפייסבוק

אל תסתמכו רק על מודעות פייסבוק בעונת החגים; התוכן האורגני שלכם הוא סוד ההצלחה שלהם. לאחר שרשמתם את תאריכי המפתח שלכם ותכננתם הצעות כלשהן, הקדישו קצת זמן לתכנן את התוכן האורגני שלכם.

התוכן האורגני שלכם אמור לעזור לעסק שלכם להישאר מחובר ללקוחות הקיימים שלכם ולספק ביטחון ללקוחות חדשים המבקרים בדפים שלכם אליהם הובילו מודעות הפייסבוק שלכם. הצגת ביקורות או המלצות למבקרים חדשים או הדגמת המוצר שלכם בשימוש יכולה לעזור מאוד כאשר מישהו מחליט אם לבצע רכישה. תוכן שנוצר על ידי משתמשים יכול לעבוד היטב בשביל זה.    

תקופת החגים מלחיצה מספיק מבלי שתצטרכו להבין מה לפרסם בפייסבוק מדי יום אז תזמנו את התוכן האורגני שלכם מראש. זה יבטיח שתמיד יהיה לכם תוכן טוב לפרסם, גם כשאתם צריכים לתת עדיפות לתחומים אחרים של העסק שלכם או לקחת פסק זמן לבלות עם המשפחה.

סיכום

ניהול עסק בתקופת החגים יכול להיות מאתגר, אך עם הכנה טובה, הפרסום שלכם בפייסבוק יקל עליכם להגיע ליעדים שלכם. 

התחילו בשיפור למקסימום של האתר שלכם, בצעו בדיקות ותכננו את כל התאריכים וההצעות המרכזיים שלכם. ברגע שהקמפיינים שלכם בפייסבוק יתחילו לפעול ותראו מה עובד טוב, תהיה לכם את העמדה הטובה ביותר לייעל ולהגדיל את מסעות הפרסום שלכם.