כיצד ליצור, לבדוק ולהכשיר קהלי מודעות פייסבוק קרים

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

צריכים ליווי אישי?

מומחי בית הספר לאיקומרס ילוו אתכם אישית בהקמת החנות שלכם, בפרסום ממומן ובכל דבר שתצטרכו.

מתקשים למקד ביעילות את מודעות הפייסבוק שלכם לקהלים חדשים? מחפשים תהליך של שלב אחר שלב שיעזור לכם לגלות לקוחות פוטנציאליים איכותיים?

במאמר זה תלמדו כיצד למצוא קהלים בעלי ביצועים גבוהים של אנשים שעשויים להפוך ללקוחות העתידיים שלכם.

מיקוד קהל קר השתנה

ההשקה של iOS14 השפיעה ללא ספק על קהל הממוקד בפייסבוק ואינסטגרם. קהלי תנועה קרים רבים המבוססים על תחומי עניין והתנהגויות בהחלט קיבלו מכה ואינם מתפקדים עוד כמו פעם.  

החדשות הטובות הן כי על ידי חשיבה יצירתית על אפיון הלקוחות האידיאלי שלכם והשימוש במה שפייסבוק עדיין מסוגלת לעקוב אחריו, תוכלו למקד לקהל קר בהצלחה. איך? מיליוני צרכנים גולשים בפייסבוק ובאינסטגרם מדי יום והפעילות שלהם על האתר עדיין מתבצעת במעקב אחר הדפים שהם אוהבים, התכנים שהם עוסקים בהם ומגיבים עליהם, על מה הם מפרסמים וכו ‘. כל הפעילויות האלו מעידות על ההבנה של פייסבוק לגבי האינטרסים של כל אדם, הדמוגרפיה וסוגי המוצרים והשירותים שבהם הם מתעניינים.

עם מספר בדיקות אתם יכולים לקבוע אילו קהלי תנועה קרה יניבו תוצאות גדולות. בואו נתחיל

#1: רשמו תחומי עניין משלימים הקשורים למוצר או לשירות שלכם

ראשית, עליכם להיות מאוד ברורים לגבי מה שאתם יודעים כרגע.

התחילו בזהות הענף בו אתם עוסקים.

פרטו תכונות של הצרכן הטיפוסי הרוכש את המוצר או השירות שאתם משווקים. מהו המין שלהם? גיל? האם הם גרים באזור ספציפי כמו עיירה או שכונה, או שהם מתגוררים באזור גדול יותר כמו מחוז או מדינה.

לאחר מכן, רשמו את העניין העיקרי והמשותף של לקוח היעד שלכם. לדוגמה, אם אתם מוכרים אודם, עניין זה עשוי להיות מוצרי יופי.

הדוגמה הבאה מציגה קהלים אפשריים לחברת בגדים שמוכרת בעיקר חגורות מעוצבות שניתנות על השתתפות בקבוצות ספורט במכללה (העניין העיקרי), אך גם מוכרת חגורות מסוגננות הפונות לאנשים שנהנים מסוסים, בעלי מנויים למועדוני קאנטרי וכו ‘. לקוח המטרה של החברה מצביע על נשים והוא נע בין 28 ל -60 שנים.

#2: צרו 4 קהלים קרים המבוססים על תחומי עניין רחבים

כדי להתחיל, פתחו את מנהל העסקים של פייסבוק ונווטו אל הכרטיסייה “קהלים”. לחצו על הלחצן “צור קהל” ובחרו “קהל שמור”.

בקטע “מיקומים”, בחרו באנשים המתגוררים במיקום זה. כאשר אתם נכנסים ל”מיקומים”, האינסטינקט הראשוני שלכם עשוי להוביל אתכם לרשום מיקום בצורה הכי מצומצמת שאפשר, אבל אתם מחפשים כאן קהל רחב אז תחשבו רחב יותר.

אם אתם עסק בעיירה קטנה, במקום להשתמש ברדיוס של 10 מייל, נסו רדיוס של 25 מייל. אם אתם עסק אזורי, במקום להתמקד בכמה מדינות ספציפיות, נסו את כל ארצות הברית. לקבוצות ספורט בקולג’ יש אוהדים בפריסה ארצית, ולכן פתיחת היעד לארצות הברית היא גישה טובה.

לאחר מכן, הגדירו את המגדר ואת טווח הגילאים של הקהל המרכזי שלכם ואת תחומי העניין שאליהם אתם ממקדים. שמרו על המיקוד המפורט שלכם מצומצם כך שתדעו מיד מי נמצא בקהל אם הוא מתפקד היטב.

הקהל הראשון יהיה נשים בגילאים 28 עד 40, ובהתבסס על ההתעניינות שלהן בכדורסל בקולג’ ובכדורגל מכללות.

תנו שם לקהל שלכם כך שקל לזהות אותו-למשל “נשים 28-40 ספורט מכללות”-ולחצו על “צור קהל שמור”. כעת אתם מוכנים ליצור את הקהל השמור השני שלכם.

בכרטיסייה “קהלים”, לחצו על התיבה שליד הקהל הראשון ובחרו “ערוך” כדי להציג את הקהל הראשון שלכם. מתוך אותו קהל, שנו את טווח הגילאים ל -41 עד 65 ולחצו על “שמור כחדש”. לאחר מכן תוכלו לתת שם לקהל החדש הזה כדי לשקף את טווח הגילאים-“נשים 41-65- ספורט במכללה”-ולחצו על “שמור”.

לאחר מכן, ערכו את הקהל המקורי של 28-40 ושנו את העניין ל”גולף”. לחצו על “שמור כחדש” ועדכנו את שם הקהל-“נשים 28-40 גולף”.

לבסוף, ערכו את הקהל המקורי של 41-65 ושנו את העניין ל”גולף”. לחצו על “שמור כחדש” ועדכנו את שם הקהל-“נשים 41-65 גולף”.

עכשיו יש לכם ארבעה קהלים שמורים בתנועה קרה.

#3: צרו 4 קהלים קרים המבוססים על הלקוחות שלכם

השלב הבא הוא ליצור קהל מותאם אישית המורכב מהלקוחות המשלמים שלכם . 

תוכלו לייצא קובץ ליצירת קשר של CSV מהמחשב שלכם, ממערכת ה- CRM או ממערכת השיווק בדוא”ל. זכרו, ככל שתספקו יותר אמצעי זיהוי לפייסבוק, כך יש יותר סיכוי שפייסבוק תוכל להתאים את הלקוח שלכם לפרופיל פייסבוק או אינסטגרם. אמצעי זיהוי בסיסיים הם כתובות דוא”ל, מספרי טלפון וכתובות. תוכלו לכלול עמודת ערך לקוח ברשימת הלקוחות שלכם אך אין צורך בכך.

בכרטיסיה “קהלים”, לחצו על הלחצן “צור קהל”, בחרו קהל מותאם אישית מהתפריט הנפתח ובחרו “רשימת לקוחות”. העלו את קובץ הלקוח שלכם ולחצו על “הבא”.

במסך הבא, לחצו על לחצן האפשרות הנכון כדי לספר לפייסבוק אם יש לכם עמודת “הערכת לקוחות” ברשימת הלקוחות שלכם.

כעת תוכלו להעלות את רשימת הלקוחות שלכם. תנו שם לקהל (“רשימת לקוחות”) ולחצו על “הבא”. עקבו אחר ההנחיות של פייסבוק כדי לוודא שהכל ממופה כהלכה. כאשר אתם מרוצים, לחצו על “ייבוא” ו”צור”.

כאשר רשימת הלקוחות שלכם מועלה ומוכנה, תראו שקופץ אישור עם השלבים הבאים.

לחצו על הלחצן “צור קהל דומה .  

כאשר נפתח חלון “צור קהל דומה”, מלאו את מיקום הקהל שאליו ברצונכם למקד – לדוגמה, “ארצות הברית”.

מכיוון שלפייסבוק יש נתוני צד ראשון על האנשים ברשימת הלקוחות שלכם, הם יכולים למצוא אנשים אחרים הדומים ללקוחות שלכם. לאחר מכן תוכל לספר לפייסבוק עד כמה זהה אתם רוצים שהקהל שלכם ייראה.

מראה של 1% תיתן לכם אנשים הדומים ביותר לאנשים ברשימת הלקוחות שלכם ו10% ייתן לך אנשים שהכי פחות דומים ללקוחות שלכם.

בחרו 0%-1%, תנו שם לקהל שלכם (“דומה לארה”ב 1%-רשימת לקוחות”) ולחצו על הלחצן “צור קהל”.

כעת יש לכם קהל מוסמך דומה לתנועה קרה, בנוי מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלכם. בואו נבנה עוד שלושה.

בכרטיסייה “קהלים”, לחצו על “צור קהל”, בחרו “רשימת לקוחות” כמקור, ועברו את אותם השלבים עד שתגיעו לסעיף “בחר גודל קהל”. במקום התאמה של 0% -1%, צרו מראה דומה עם התאמה של 0% -2% ושמרו אותו כ- “דומה לארה”ב 2%-רשימת לקוחות”.

חזרו על תהליך זה ליצירת קהל דומה ל- 0% -3% וקהל דומה ל- 0% -4%.

כעת יש לכם ארבעה קהלים דומים לתנועה קרה, הבנויים מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלכם.

#4: צרו 4 קהלים קרים על בסיס תחזיות חמות

כעת תוכלו לבנות קהל מותאם אישית של אנשים שאינם לקוחות אך הפגינו עניין במוצרים או בשירותים שאתם מוכרים, כך שתוכלו לבנות ממנו קהל דומה.

אתם יכולים לבנות רשימה זו מאנשים שקבעו שיחות אך לא רכשו, נטשו עגלה באתר המסחר האלקטרוני שלכם, ביקרו באתר שלכם או התעסקו בדף הפייסבוק שלכם. לדוגמה, נבנה קהל מותאם אישית לאתר של חברת החגורות שלכם.

פתחו את הכרטיסייה “קהלים”, לחצו על “קהל מותאם אישית” ובחרו “אתר” כמקור. בחלון המוקפץ הבא, ודאו שבחרתם את ה”פיקסל” הנכון. בקטע “אירועים”, בחרו “מבקרים לפי הזמן שהושקע”. אתם מחפשים את האנשים שבילו את רוב הזמן באתר, אז שמרו על זה קטן – למשל 5%.

בקטע השמירה, בחרו את המקסימום של “180 ימים”. המשמעות היא שהקהל שלכם ייבנה מאנשים שביקרו באתר שלכם ב -180 הימים האחרונים.

תנו שם לקהל שלכם (“5% תעבורה באינטרנט”) ולחצו על הלחצן “צור קהל”.

כעת בחרו “צור קהל דומה”.

כאשר נפתח חלון “צור קהל דומה”, מלאו את “מיקום הקהל” שאליו ברצונכם למקד (“ארצות הברית”). בחרו 1%, ציינו את שם הקהל שלכם (“דומה ל1% בארה”ב – 5% תעבורת אינטרנט מובילה”) ולחצו על הלחצן “צור קהל”.

כעת יש לכם קהל מוסמך לתנועה קרה של אנשים הדומים מאוד למבקרי האתר שלכם. לאחר מכן, אתם עומדים לבנות – ניחשתם נכון – עוד שלושה.

בכרטיסייה “קהלים”, לחצו על “צור קהל”, בחרו “אתר” כמקור ובצעו את אותם השלבים עד שתגיעו לסעיף “בחר גודל קהל”. במקום התאמה של 0% -1%, צרו מראה דומה עם התאמה של 0% -2% ושמרו אותו כ- “דומה לארה”ב 2%-5% תעבורת אינטרנט מובילה”.

חזרו על תהליך זה ליצירת קהל תעבורת אינטרנט דומה ל- 0% -3% וקהל תעבורת אינטרנט דומה ל- 0% -4%.

כעת יש לכם ארבעה קהלים דומים לתנועה קרה, הבנויים מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלכם.

#5: צרו 2 קהלים מאוד דומים

כעת, אתם הולכים לשלב את כל ארבעת הקהלים הדומים ללקוח שלכם לקהל אחד.

בכרטיסייה “קהלים”, לחצו על “צור קהל” ובחרו “קהל שמור”. תנו שם לקהל זה “רשימת לקוחות דומה מאוד”.

כעת לחצו על הקטע “קהלים מותאמים אישית” ולאחר מכן לחצו על הכרטיסייה “קהלים דומים” המופיעה.

בחרו את כל ארבעת הקהלים הדומים המבוססים על רשימת הלקוחות שלכם:

  • “1% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות”
  • “2% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות”
  • “3% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות”
  • “4% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות”

בחרו באנשים המתגוררים בארצות הברית כיעד שלכם, השאירו את הגיל והמגדר כברירת מחדל ולחצו על הלחצן “צור קהל” כדי לשמור את הקהל.

חזרו על תהליך זה כדי לשלב את הקהלים הבאים לקהל תנועה אינטרנטית מסוג דומה מאוד.

  • “1% – 5% דומה לארה”ב  תנועה באינטרנט”
  • ” 2%- 5%  דומה לארה”ב תנועה באינטרנט”
  • “3%- 5% דומה לארה”ב  תנועה באינטרנט”
  • “4% – 5% דומה לארה”ב תנועה באינטרנט”

כעת יש לכם שני קהלים דומים במיוחד.

#6: בדקו את הקהלים הקרים שלכם עם קמפיין CBO

כדי לקבוע איזה מבין שמונת הקהלים הקרים שלכם הם בעלי הערך הרב ביותר, יהיה עליכם לבדוק אותם זה מול זה באמצעות שיפור למקסימום של תקציב מסע פרסום (CBO)

  • “נשים 28-40 ספורט מכללות”
  • “נשים 41-65 ספורט מכללות”
  • “נשים 28–40 גולף”
  • “נשים 41-65 גולף”
  • 1% דומים מרשימת הלקוחות שלכם
  • 1% דומים לתנועה מהאתר שלכם (או ממקור אחר)
  • דומה במיוחד לרשימת הלקוחות שלכם
  • דומה במיוחד לתעבורת האתר שלכם (או מקור אחר)

בכרטיסייה “קמפיינים” ב”מנהל המודעות”, לחצו על הלחצן “+צור” ובחרו יעד המרות. תנו שם למסע הפרסום שלכם והפעילו כמה שיפור למקסימום של תקציב מסע פרסום אותו תרצו.

אתם תבדקו שמונה קהלים שונים, כך שאתם רוצים שתקציב הקמפיין שלכם יהיה גבוה ככל האפשר כדי להבטיח שכל קהל יקבל מספיק תקציב פוטנציאלי כדי להצליח. נקודת התחלה טובה היא $ 500 ליום.

לאחר מכן, צרו מערך מודעות חדש, קראו את קבוצת המודעות שלכם על שם הקהל הראשון שבו תשתמשו, ובחרו את ה”פיקסל” שלכם ואת האירוע שאליו אתם מייחלים-למשל, “נשים 28-40 גולף”.

בקטע “תקציב ולוח זמנים”, לחצו על “הצג אפשרויות נוספות” ולאחר מכן “ערוך” ולחצו על תיבת הסימון שליד מגבלות הוצאה של מודעות. הגדירו את המינימום היומי ל- $ 25.

כעת תוכלו לבחור את הקהל הראשון שלכם. לחצו על התפריט הנפתח “השתמש בקהל נשמר” ובחרו “נשים 28-40 גולף”. לחצו על הלחצן “פרסם”.

לאחר מכן, מצאו את מודעת הגולף הראשונה של נשים 28-40 בכרטיסייה “מערכות מודעות” ולחצו על “כפל”. שנו את שם מערך המודעה כך שישקף קהל חדש שאתם מוסיפים (“נשים 41-65 גולף”), גוללו לקטע “קהלים” ובחרו “קהל זה” מהתפריט הנפתח.

חזרו על התהליך עד שתהיה לכם מודעת פרסום לכל אחד מהקהלים שלכם.

תנו לקמפיין לפעול במשך 5 עד 7 ימים ותראו באיזו קלות קהלים עולים על האחרים. בעלי ביצועים גבוהים אלו יהוו את הבסיס לאסטרטגיית המיקוד החדשה שלכם לתנועה קרה.