כיצד ליצור, לבדוק ולהכשיר קהלי מודעות פייסבוק קרים

12.10.21  | נכתב ע”י לירון לבו |  7 דקות קריאה

לורם איפסום או בקיצור ליפסום, הוא מלל מקובל וחסר משמעות המשמש “ממלא מקום” בעת עריכה, בתחום הדפוס, ההדפסה והפרסום. למשל: לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף. 

לורם איפסום או בקיצור ליפסום

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

מתקשים למקד ביעילות לקהלים חדשים באמצעות מודעות הפייסבוק שלך? מחפש תהליך שלב אחר שלב שיעזור לך לגלות לקוחות פוטנציאליים איכותיים?

במאמר זה תלמד כיצד למצוא קהלים בעלי ביצועים גבוהים של אנשים שעשויים להפוך ללקוחות עתידיים שלך.

מיקוד קהל קר השתנה

בהשקה של iOS14 השפיעה ללא ספק קהל המיקוד בפייסבוק Instagram. קהלים רבים לתנועה קרה המבוססים על תחומי עניין והתנהגויות בהחלט קיבלו מכה ואינם מתפקדים עוד כמו פעם.  

החדשות הטובות הן כי על ידי חשיבה יצירתית על פרסונת הלקוחות האידיאלית שלך והשימוש במה שפייסבוק עדיין מסוגלת לעקוב אחריו, תוכל למקד לקהל קר בהצלחה. אֵיך? מיליוני צרכנים משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם מדי יום והפעילות שלהם על הפלטפורמה עדיין מתבצעת במעקב באמצעות הדפים שהם אוהבים, התכנים שהם עוסקים בהם ומגיבים עליהם, על מה הם מפרסמים וכו ‘. כל הפעילויות הללו מעידות על הבנת פייסבוק לגבי האינטרסים של כל אדם, הדמוגרפיה וסוגי המוצרים והשירותים שהם מעוניינים בהם.

ועם כמה בדיקות אתה יכול לקבוע אילו קהלי תנועה קרה יניבו תוצאות גדולות. בואו נתחיל.

#1: רשום תחומי עניין משלימים הקשורים למוצר או לשירות שלך

ראשית, עליך להיות מאוד ברור לגבי מה שאתה יודע כרגע.

התחל בזהות הענף בו אתה עוסק.

תכונות פירוט לצרכן הטיפוסי הרוכש את המוצר או השירות שאתה משווק. מהו המין שלהם? גיל? האם הם גרים באזור היפר-מקומי כגון עיירה או שכונה, או שהם מתגוררים באזור גדול יותר כמו מחוז, מדינה או מדינה?

לאחר מכן, רשום את האינטרס העיקרי והמשותף של לקוח היעד שלך. לדוגמה, אם אתה מוכר גלוס, עניין זה עשוי להיות מוצרי יופי.

הדוגמה הבאה מציגה קהלים אפשריים לחברת בגדים שמוכרת חגורות מעוצבות בעיקר בהשתתפות קבוצות ספורט במכללה (האינטרס העיקרי), אך גם מוכרת חגורות מסוגננות הפונות לאנשים שנהנים מסוסים, מועדוני קאנטרי תכופים וכו ‘. לקוח המטרה של החברה מטה נקבה והוא נע בין 28 ל -60 שנים.

#2: צור 4 קהלים קרים המבוססים על תחומי עניין רחבים

כדי להתחיל, פתח את מנהל העסקים של פייסבוק ונווט אל הכרטיסייה קהלים. לחץ על הלחצן צור קהל ובחר קהל שמור.

בקטע מיקומים, בחר באנשים המתגוררים במיקום זה. כשאתה נכנס למיקום, האינסטינקט שלך עשוי להוביל אותך לחייג למיקום הזה בצורה הכי צרה שאפשר, אבל אתה מחפש כאן קהל רחב אז תחשוב רחב יותר.

אם אתה עסק היפר-מקומי בעיירה קטנה, במקום להשתמש ברדיוס של 10 מייל, נסה רדיוס של 25 מייל. אם אתה עסק אזורי, במקום להתמקד בכמה מדינות ספציפיות, נסה את כל ארצות הברית. לקבוצות ספורט בקולג ‘יש אוהדים בפריסה ארצית, ולכן פתיחת היעד לארצות הברית היא גישה טובה.

לאחר מכן, הגדר את המגדר ואת טווח הגילאים של קהל הליבה שלך ואת תחומי העניין שאליהם אתה ממקד. שמור על המיקוד המפורט שלך צר כך שתדע מיד מי נמצא בקהל אם הוא מתפקד היטב.

הקהל הראשון יהיה בנשים בגילאים 28 עד 40, ובהתבסס על התעניינותן בכדורסל קולג ‘ובכדורגל מכללות.

תן שם לקהל שלך כך שקל לזהות אותו-למשל נקבות 28-40 ספורט מכללות-ולחץ על צור קהל שמור. כעת אתה מוכן ליצור את הקהל השמור השני שלך.

בכרטיסייה קהלים, לחץ על התיבה שליד הקהל הראשון ובחר ערוך כדי להציג את הקהל הראשון שלך. מתוך אותו קהל, שנה את טווח הגילאים ל -41 עד 65 ולחץ על שמור כחדש. לאחר מכן תוכל לתת שם לקהל החדש הזה כדי לשקף את טווח הגילאים-נקבות 41-65 ספורט במכללה-ולחץ על שמור.

לאחר מכן, ערוך את הקהל המקורי של 28-40 ושנה את העניין לגולף. לחץ על שמור כחדש ועדכן את שם הקהל-נקבות 28-40 גולף.

לבסוף, ערוך את הקהל המקורי של 41-65 ושנה את העניין לגולף. לחץ על שמור כחדש ועדכן את שם הקהל-נקבות 41-65 גולף.

עכשיו יש לך ארבעה קהלים שמורים בתנועה קרה.

#3: צור 4 קהלים קרים המבוססים על הלקוחות שלך

השלב הבא הוא ליצור קהל מותאם אישית המורכב מהלקוחות המשלמים שלך

תוכל לייצא קובץ ליצירת קשר של CSV מהמחשב שלך, ממערכת ה- CRM או ממערכת השיווק בדוא”ל. זכור, ככל שתספק יותר מזהים לפייסבוק, כך הסבירות גבוהה שפייסבוק תוכל להתאים את הלקוח שלך לפרופיל פייסבוק או אינסטגרם. מזהים בסיסיים הם כתובות דוא”ל, מספרי טלפון וכתובות. תוכל לכלול עמודת ערך לקוח ברשימת הלקוחות שלך אך אין צורך בכך.

בכרטיסיה קהלים, לחץ על הלחצן צור קהל, בחר קהל מותאם אישית מהתפריט הנפתח ובחר רשימת לקוחות. העלה את קובץ הלקוח שלך ולחץ על הבא.

במסך הבא, לחץ על לחצן האפשרות הנכון כדי לספר לפייסבוק אם יש לך עמודת ערך לקוחות ברשימת הלקוחות שלך.

כעת תוכל להעלות את רשימת הלקוחות שלך. תן שם לקהל (רשימת לקוחות) ולחץ על הבא. עקוב אחר ההנחיות של פייסבוק כדי לוודא שהכל ממופה כהלכה. כאשר אתה מרוצה, לחץ על ייבוא ​​וצור.

כאשר רשימת הלקוחות שלך מועלה ומוכנה, תראה קופץ אישור עם השלבים הבאים.

לחץ על הלחצן צור קהל דומה .  

כאשר נפתח חלון צור קהל דומה, מלא את מיקום הקהל שאליו ברצונך למקד – לדוגמה, ארצות הברית.

מכיוון שלפייסבוק יש נתוני צד ראשון על האנשים ברשימת הלקוחות שלך, הם יכולים למצוא אנשים אחרים הדומים ללקוחות שלך. לאחר מכן תוכל לספר לפייסבוק עד כמה התאמה אתה רוצה שהקהל שלך ייראה.

מראה של 1% ייתן לך אנשים הדומים ביותר לאנשים ברשימת הלקוחות שלך ודומה 10% ייתן לך אנשים שהכי פחות דומים ללקוחות שלך.

בחר 0%-1%, תן שם לקהל שלך (דומה לארה”ב 1%-רשימת לקוחות) ולחץ על הלחצן צור קהל.

כעת יש לך קהל מוסמך דומה לתנועה קרה, בנוי מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלך. בואו נבנה עוד שלושה.

בכרטיסייה קהלים, לחץ על צור קהל, בחר רשימת לקוחות כמקור, ועבור את אותם השלבים עד שתגיע לסעיף בחר גודל קהל. במקום התאמה של 0% -1%, צור מראה דומה עם התאמה של 0% -2% ושמור אותו כ- Lookalike US 2%-רשימת לקוחות.

חזור על תהליך זה ליצירת קהל דומה ל- 0% -3% וקהל דומה ל- 0% -4%.

כעת יש לך ארבעה קהלים דומים לתנועה קרה, הבנויים מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלך.

#4: צור 4 קהלים קרים על בסיס תחזיות חמות

כעת תבנה קהל מותאם אישית של אנשים שאינם לקוחות אך הפגינו עניין במוצרים או בשירותים שאתה מוכר, כך שתוכל לבנות ממנו קהל דומה.

אתה יכול לבנות רשימה זו מאנשים שקבעו שיחות אך לא רכשו, נטשו עגלה באתר המסחר האלקטרוני שלך, ביקרו באתר שלך או התעסקו בדף הפייסבוק שלך. לדוגמא של חברת חגורות, נבנה קהל מותאם אישית לאתר.

פתח את הכרטיסייה קהלים, לחץ על קהל מותאם אישית ובחר אתר כמקור. בחלון המוקפץ הבא, ודא שבחרת את הפיקסל הנכון. בקטע אירועים, בחר מבקרים לפי הזמן שהושקע. אתה מחפש את האנשים שבילו את רוב הזמן באתר, אז שמור על זה קטן – למשל 5%.

בקטע שמירה, בחר את המקסימום של 180 ימים. המשמעות היא שהקהל שלך ייבנה מאנשים שביקרו באתר שלך ב -180 הימים האחרונים.

תן שם לקהל שלך (5% תעבורה באינטרנט) ולחץ על הלחצן צור קהל.

כעת בחר צור קהל דומה.

כאשר נפתח חלון צור קהל דומה, מלא את מיקום הקהל שאליו ברצונך למקד (ארצות הברית). בחר 1%, ציין את שם הקהל שלך (נראה 1% בארה”ב – 5% תעבורת אינטרנט מובילה) ולחץ על הלחצן צור קהל.

כעת יש לך קהל מוסמך לתנועה קרה של אנשים הדומים מאוד למבקרי האתר שלך. לאחר מכן, אתה עומד לבנות – ניחשת נכון – עוד שלושה.

בכרטיסייה קהלים, לחץ על צור קהל, בחר אתר כמקור ובצע את אותם השלבים עד שתגיע לסעיף בחר גודל קהל. במקום התאמה של 0% -1%, צור מראה דומה עם התאמה של 0% -2% ושמור אותו כ- Lookalike US 2%-5% תעבורת אינטרנט מובילה.

חזור על תהליך זה ליצירת קהל תעבורת אינטרנט דומה ל- 0% -3% וקהל תעבורת אינטרנט דומה ל- 0% -4%.

כעת יש לך ארבעה קהלים דומים לתנועה קרה, הבנויים מאנשים הדומים מאוד ללקוחות הנוכחיים שלך.

#5: צור 2 קהלים סופר דומים

כעת, אתה הולך לשלב את כל ארבעת הקהלים הדומים ללקוח שלך לקהל אחד.

בכרטיסייה קהלים, לחץ על צור קהל ובחר קהל שמור. תן שם לקהל זה רשימת לקוחות Super Lookalike.

כעת לחץ על הקטע קהלים מותאמים אישית ולאחר מכן לחץ על הכרטיסייה קהלים דומים המופיעה.

בחר את כל ארבעת הקהלים הדומים המבוססים על רשימת הלקוחות שלך:

  • 1% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות
  • Lookalike US 2% – רשימת לקוחות
  • 3% USalickalike – רשימת לקוחות
  • 4% דומה לארה”ב – רשימת לקוחות

בחר באנשים המתגוררים בארצות הברית כיעד שלך, השאר את הגיל והמגדר כברירת מחדל ולחץ על הלחצן צור קהל כדי להציל את הקהל.

חזור על תהליך זה כדי לשלב את הקהלים הבאים לקהל תנועה אינטרנטית מסוג Super Lookalike.

  • 1% דומה לארה”ב – 5% תעבורת האינטרנט המובילה
  • 2% דומה לארה”ב – 5% תעבורת האינטרנט המובילה
  • 3% דומה לארה”ב – 5% תנועה באינטרנט
  • ארצות הברית דומות 4% – 5% תעבורת האינטרנט המובילה

כעת יש לך שני קהלים דומים במיוחד.

#6: בדוק את הקהלים הקרים שלך עם קמפיין CBO

כדי לקבוע איזה מבין שמונת הקהלים הקרים שלכם הם בעלי הערך הרב ביותר, יהיה עליכם לבדוק אותם זה מול זה באמצעות אופטימיזציה של תקציב מסע פרסום (CBO)

  • נשים 28-40 ספורט מכללות
  • נקבות 41-65 ספורט מכללות
  • נקבות 28–40 גולף
  • נקבות 41-65 גולף
  • 1% דומים מרשימת הלקוחות שלך
  • 1% דומים לתנועה מהאתר שלך (או ממקור אחר)
  • סופר דומה לרשימת הלקוחות שלך
  • דומה במיוחד לתעבורת האתר שלך (או מקור אחר)

בכרטיסייה קמפיינים במנהל המודעות, לחץ על הלחצן +צור ובחר יעד המרות. תן שם למסע הפרסום שלך והפעל כמה אופטימיזציה של תקציב מסע פרסום.

אתה תבדוק שמונה קהלים שונים, כך שאתה רוצה שתקציב הקמפיין שלך יהיה גבוה ככל האפשר כדי להבטיח שכל קהל יקבל מספיק תקציב פוטנציאלי כדי להצליח. נקודת התחלה טובה היא $ 500 ליום.

לאחר מכן, צור מערך מודעות חדש, קרא את קבוצת המודעות שלך על שם הקהל הראשון שבו תשתמש, ובחר את הפיקסל שלך ואת האירוע שאליו אתה מייעל-למשל, נקבות 28-40 גולף.

בקטע תקציב ולוח זמנים, לחץ על הצג אפשרויות נוספות ולאחר מכן ערוך ולחץ על תיבת הסימון שליד מגבלות הוצאה של מודעות. הגדר את המינימום היומי ל- $ 25.

כעת תוכלו לבחור את הקהל הראשון שלכם. לחץ על התפריט הנפתח השתמש בקהל נשמר ובחר נקבות 28-40 גולף. לחץ על הלחצן פרסם.

לאחר מכן, מצא את מודעת הגולף הראשונה של נקבות 28-40 בכרטיסייה ‘מערכות מודעות’ ולחץ על כפל. שנה את שם מערך המודעה כך שישקף קהל חדש שאתה מוסיף (נקבות 41-65 גולף), גלול לקטע הקהלים ובחר קהל זה מהתפריט הנפתח.

חזור על התהליך עד שתהיה לך מודעת פרסום לכל אחד מהקהלים שלך.

תן לקמפיין לפעול במשך 5 עד 7 ימים ותראה בקלות איזה קהלים עולים על האחרים. בעלי ביצועים גבוהים אלה יהוו את הבסיס לאסטרטגיית המיקוד החדשה שלך לתנועה קרה.

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס